Ahtojen - Säätämämättömyys

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Muutamia satoja kilometrejä ahdetulla takana ja hienostihan se vaan työntää. Ahtoja vaan en saa muuteltua mihinkään suuntaan.
0,5 nousee nopeasti mutta ei siitä mihinkään vaikka kuinka kinnais.
Ei merkitystä vetääkö ruuvin täysin auki tai kiinni, niin aina samat ahdot tulee. Ja vaikka painealueen vaihtaja on kummassa tahansa asennossa niin aina se n.0,5 sinne heilahtaa.
Mistäs tämmöstä ongelmaa lähtis purkaan? Kenties hukkaportissa jotain? Vai olisko painealueen vaihtaja jumittanu niin että on pienemmällä alueella. Vesiruiskukin sammaloituu kaytön puutteessa kun ahdot ei nouse. Vai olisko siinä joku lisäkuristin keltanokalle.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Jos aikaseisemmin on nostanut paineita "isolla" aluella, tarkasta liittimet.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Ei oo ollu mulla enempää ahtoja mutta ksthb:llä jolla sarja oli aikasemmin kiinni oli ahtoja käsittääkseni kyllä enemmän. Kyllä se napsahtaa se vaihtaja ainakin kun sitä kääntelee eri alueitten välillä.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Poista se vaihtaja. Eli bleedin jälkeen letku irti.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Nyppäsin tolta ruuvilta alueen vaihtajalle menevän letkun irti ja ajaessa sitten auoin ruuvia. Alkuun tuntui että ei tahdo vaikuttaa mitään vieläkään ja ruuvikin alkoi olla jo mielestäni aika selällään. Sit nousikin 0,8 kun siinä kiihdyttelin. Jossain vaiheessa siinä röpäskin eikä lähteny ollenkaan nouseen sitten yhtäkkiä vetoo niin pirusti. Sen jälkeen toimi taas moitteetta ja nousi sinne 0,8. Sade vähän rupes haittaamaan testiä. Ja ylilihava lokkikin teki itsemurhan ja räjäytti itsensä ympäri pyörää ja ajopukua.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Ok. Vaatii pienemmän kuristimen bleedin t-haaraan.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

niapa kirjoitti:Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.
Mitämitähä? Minkälainen kaaviokuva siinä ruuvin kyljessä on? ....noita on nimittäin kahdenlaisia; vastusvastaventtiilillä varustettuja ja tavallisia kuristimia. Ensinmainittu täytyy asentaa oikeinpäin, muutoin ruuvi on tavallaan aina auki. Jälkimmäisen asennuksessa ei ole väliä kumminpäin sen sinne tuikkaa.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

niapa kirjoitti:En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.
Joo, eli se on ihan normi kuristin, sama kuinkapäin sen laittaa. Kannattaisi ehkä tarkistaa hukkaportin säätö, vaikuttaa että olisi liian löysällä. Vartta lyhyemmäksi vaan niin pitäis alkaa papua löytymään.
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Täytyy joskus vilkaista. Vielä tuntuu riittävän. 2 päällä kiihdyttely ainakin tuntu olevan aika herkkä laji. Keula ylös alas ylös alas jne.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

niapa kirjoitti:siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on.



Taidat olla lukiolainen...

Ammattikoulussa opetetaan noin japanialaiset merkit, tai ainaki -80 luvulla opetettiin.

:)
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Ei meillä raksalla tainnu olla puhetta. :)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Siellä on varmaan sellanen perus kuristin joka pitäisi virrata molempiin suuntiin samallalailla.


Jos siellä on tollanen esim. AS vastusvastaventtiili:

http://www.smceu.com/Prod....uipment

http://www.smceu.com/Prod...._EU.pdf

Niin se ei kurista kuin toiseen suuntaan jos ei oo kuula jumissa.
Toiseen suuntaan menee ilma vapaasti läpi.
Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.




Edited By Kekku on 1177570707
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kekku kirjoitti:Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.
Ja virtaussuunta vasemmalta => oikealle (symboolissa) niin menee oikein päin
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Vastaa Viestiin