Ajoasentoa

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
112-1148493284

Viesti Kirjoittaja 112-1148493284 »

Onko GSX 1300R :n ajoasento muutettavissa vähemmän kyykyksi. Kun on mittaa 190cm tahtoo matka-ajo ottaa kroppaan. Ajoasennon muuttamiseen on kuulemma käytetty mm. holkkisarjaa yläkolmion alle, eri jalkatappeja sekä etuistuimen korkeuden nostamista.
Joskus olen kuullut "touring kahvoista" ??.
Kokemuksia mikä auttaa mikä ei ? Vai onko ainut mahdollisuus pyörän vaihto :(

Niin ja mistä osia saisi... kiitos ja kumarrus jo etukäteen :)
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Täältä löytyy aiheeseen keskustelua, ainakin yhtenä keinona "nostaa" ajoasentoa.

http://www.busanistit.org/foorumi....7;t=484
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ne Buellin jalkatapit jeesaavat oleellisesti polvikulmaan.
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Itte otin viime kesänä ne kumitutit poies jalakatappeista, polovikuluma loiveni huomattavasti.. :) Nim. Säästöputjetti.. :mosh:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

pete070 kirjoitti:Onko GSX 1300R :n ajoasento muutettavissa vähemmän kyykyksi. Kun on mittaa 190cm tahtoo matka-ajo ottaa kroppaan. Ajoasennon muuttamiseen on kuulemma käytetty mm. holkkisarjaa yläkolmion alle, eri jalkatappeja sekä etuistuimen korkeuden nostamista.
Joskus olen kuullut "touring kahvoista" ??.
Kokemuksia mikä auttaa mikä ei ? Vai onko ainut mahdollisuus pyörän vaihto :(

Niin ja mistä osia saisi... kiitos ja kumarrus jo etukäteen :)

Itse olen suunnilleen samoissa senteissä pituuden suhteen, ja minulla tuppaa rasittumaan ensimmäisenä alaselkä pitkässä ajossa.

Busa on vasta tämän kevään tuttavuus, joten en osaa sanoa vielä miten paljon paikat jumittuu. Pyörässä oli valmiina korotuspala kahvojen alla, ja lisäksi hankin siihen geelipenkin.

Selän varalle ostin sellaisen tukivyön, joka ainakin ensikokeilulla vaikutti hyvältä ostokselta, saa tuota pesupalloakin vähän kiristettyä sisäänpäin samalla... :D

Pitänee vielä tutustua noiden jalkatappien ihmeelliseen maailmaan, kunnon siirtosarjoihin ei vaan ole varaa...
65-1159034029

Viesti Kirjoittaja 65-1159034029 »

Quadron kertoisitko, millainen on geelipenkki???
Kaikki kokemukset kehiin...




Edited By Anssi on 1176663948
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Anssi kirjoitti:Quadron kertoisitko, millainen on geelipenkki???
Kaikki kokemukset kehiin...

Esim tuolla on myynnissä vastaava--->linkki

Eipä tuossa kauheasti ole eroa normijakkaraan, ehkä aavistuksen mukavampi pitkällä aikavälillä. Lämpiää vähän persuun alla, hiostaa siis kesäkuumalla.
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Takahäkin alapultiin siirtopala 15mm istuin nousee 35mm perä 130mm ja vielä 750R takajalkatapit laskee 15mm elikkä 45mm lisää tilaa eikä ojoominaisuudet ainakaan huonone. Siihen vielä keulan korotus niin on kun endurolla ajelis. :D
77-1120930780

Viesti Kirjoittaja 77-1120930780 »

Ostin ksthb:ltä 19mm sarvien korotuspalan, se ainakin muuttaa ajoasentoa pystymmäksi oleellisesti vaikka korotus ei kauhean isolta kuulosta. Asennus oli ainakin helpoimmasta päästä ja poisotto luonaa jos ei tykkää. Mutta ei tuo silti tuonut apua kaasukäden puutumiseen vaikka paino käsiltä kevenikin. Ehkäpä tuossa minun kaasukädessäni on jokin vika... :glare: Mutta pidän tuota silti hyvänä ostoksena.
Mopotti
Viestit: 46
Liittynyt: 20 Marras 2006, 04:47
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Mopotti »

Mulla kans puutuu kaasukäsi pitemmän päälle vaikka millä vehkeellä ajelee :angry: . Taitaa olla vaa tyyppivika :p . Ei auta muu ku pidellä taukoja useemmin sitte ja ryystää kahavia tonkka tolokulla...
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Nyt kun on päässyt vähän testailemaan, niin mulla myös puutuu molemmista käsistä lähinnä pikkusormet ja nimettömät.

Eli täytyy muokata tuota vakiota kahvankorkeutta.

Onko 25mm se holkkikorkeus mitä on porukka laittanut?
Vai pitäisikö tyytyä aluksi matalampaan holkkiin?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
65-1159034029

Viesti Kirjoittaja 65-1159034029 »

Quadron kirjoitti:
Anssi kirjoitti:Quadron kertoisitko, millainen on geelipenkki???
Kaikki kokemukset kehiin...

Esim tuolla on myynnissä vastaava--->linkki

Eipä tuossa kauheasti ole eroa normijakkaraan, ehkä aavistuksen mukavampi pitkällä aikavälillä. Lämpiää vähän persuun alla, hiostaa siis kesäkuumalla.


Taidanpa pitäytyä perusjakkarassa. Ei ollenkaan mukava, jos hiostaa kesäkuumalla penkki ???
72-1150393711

Viesti Kirjoittaja 72-1150393711 »

Hei mikäs juttu toi on??

"Takahäkin alapultiin siirtopala 15mm istuin nousee 35mm"
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Toi Mink:n mainitsema korotuspala auttaa, itellä ei tosin oo mut mulla mittaa n. 185 ja ajoasento tosi optimaalinen ! Heikoin kohtani, eli alaselkä ei saa painetta laisinkaan. Jos taas laittaisin pystymmäksi, tulisi siitä liki tourari, eli Bandit, jonka juuri vaihdoin Busaan sen takii, että selkä ei kestänyt koko kropan painoa kypärineen kaikkineen . Mutta ne, jotka ovat sen korotuspalan laittaneet, ovat kehuneet poikkeuksetta . :;):

Se Holkki tsydeemi tais oll jonkun oma modi ?? JOS en väärin muista . :p

Siinä mielessä toki "Tyyppivika", että toisilla puutuu paikat, mutta mulla EI. Tankkausvälillä OIKEIN pitkällä baanalla ehkä jalat ! Joskin yleensä roikotan niitä takatapeilla JOS pääsen yksin matkaan ! :mosh:




Edited By busapappa2 on 1177157318
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Tuli sitten teettyä 20mm korotuspalat yläkolmioon, ei muuta kun paikalle.

Tänään jää testailut vähemmälle, kun paikallisen MC kerhon ajokauden avajaiset ja keitto maisuu... :musik
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin