Ketjun voitelu - Millä mämmillä kannataa tehdä?
Moi,
VFR:ssä oli mulla Pro-oiler ja sen hyödyt tiedän. Nyt kuitenkin ajattelin "säästää" ja pidättäytyä perinteisimmissä voitelumetodeissa. Siis hyvät busanistiforrumilaiset - millä keinoilla/aineilla kannattaa ketjua rasvata?
Nyt mulla on Castrolin ketjuvahaa mutta muiselen aikaa ennen pro-oileria että sillä kyllä sotkee armottomasti joka paikan ja puhdistaminen on yhtä tuskaa. Onko parempia aineita?
VFR:ssä oli mulla Pro-oiler ja sen hyödyt tiedän. Nyt kuitenkin ajattelin "säästää" ja pidättäytyä perinteisimmissä voitelumetodeissa. Siis hyvät busanistiforrumilaiset - millä keinoilla/aineilla kannattaa ketjua rasvata?
Nyt mulla on Castrolin ketjuvahaa mutta muiselen aikaa ennen pro-oileria että sillä kyllä sotkee armottomasti joka paikan ja puhdistaminen on yhtä tuskaa. Onko parempia aineita?
- busapappa2
BELL - RAY CHAIN LUBE Ketjuvaha/silikoni mikä lie ! ( Myy mm. RM-Heino )
Pysyy hyvin ketjussa, eli ei sen jälkeen sottaa kun oot sen ketjulle saanut ja VOITELEE MUN mielestä hyvin, sekä kestää pitkään .
MUTTA, jos esim. satulalle, hanskoille tms. Nahka / Keinonahkaosille pääsee niin ONHAN TOSI PAHA saada pois mutta kuin kulumalla . ??? :p
Pysyy hyvin ketjussa, eli ei sen jälkeen sottaa kun oot sen ketjulle saanut ja VOITELEE MUN mielestä hyvin, sekä kestää pitkään .
MUTTA, jos esim. satulalle, hanskoille tms. Nahka / Keinonahkaosille pääsee niin ONHAN TOSI PAHA saada pois mutta kuin kulumalla . ??? :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Valvoline Chain & Cable, saa Oulusta ainakin Tuiran Tarviketorilta edullisesti. Se on parasta. Oikeesti.
Edit: ja tästäki (pieni) kuva:
Ja allekirjoitan Jassun "vahat on saatanasta" 100%.
Edited By jarim on 1176631660
Edit: ja tästäki (pieni) kuva:
Ja allekirjoitan Jassun "vahat on saatanasta" 100%.
Edited By jarim on 1176631660
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kaveri kehui hondan ketjuöljyä hyväksi tässä jotain faktaa testistä kokeilempa itekkin klik http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat/ketjuvoitelu.pdf
Edited By hayabusa00 on 1176657341
Edited By hayabusa00 on 1176657341
bel-ray::ta on tullu käytettyä, vahana, kuumiin ketjuihin kun suihkuttaa niin pysyy hyvin kiinni(sulaa kivasti). ylimääräset olen poistanut teboilin lukkoperä öljyllä(auton peräöljyä), sitä vähän kankaaseen ja hinkaamaan niin lähtee paskat pois... näillä neuvoilla alkuperäsillä ketjuilla ajelin 28tkm. ilman ongelmia.
Bel-ray:n vaha tutnuu olevan parempaa kuin castrollin(pysyy kiinni).
Bel-ray:n vaha tutnuu olevan parempaa kuin castrollin(pysyy kiinni).
Tota Motulin tököttiä on tullut laitettua kun edellisen busan mukana purkin sain, on kyllä hjyvä aine! Ajon jälkeen lämpöisiin ketjuihin kun suihkasee niinvaltsu1300r kirjoitti:Motulin ketjuöljyä on tullut käytettyä. Aika sitkeetä tavaraa ja pysyy paremmin ketjussa kun esim. Castrolin vahat ja öljyt ...
Nuo vahapurkit on kyllä syvältä...
Hmm.. ei kaikki vahat oo syvältä
Shell Advance Chain Ultra maaöljy pohjainen vaha tyyppinen ketju mämmi, joka voitelee ja ei oo kauheen paha sotkemaan.
Paras käyttötapa omien kokemuksien perusteella, puhdista ketju öljyllä ja rätillä. Spreijaa tasainen kerros ketjuun ja anna jähmettyä n.15min. Tän jälkeen ketjulla työntää n. 1000km ilman huolta kuivasta ketjusta
Shell Advance Chain Ultra maaöljy pohjainen vaha tyyppinen ketju mämmi, joka voitelee ja ei oo kauheen paha sotkemaan.
Paras käyttötapa omien kokemuksien perusteella, puhdista ketju öljyllä ja rätillä. Spreijaa tasainen kerros ketjuun ja anna jähmettyä n.15min. Tän jälkeen ketjulla työntää n. 1000km ilman huolta kuivasta ketjusta
Käytän itse samaa ja suosittelen...busapappa2 kirjoitti:BELL - RAY CHAIN LUBE Ketjuvaha/silikoni mikä lie ! ( Myy mm. RM-Heino )
Toi tosin pitää paikkansa että ei parane suihkia ihan mihin sattuu
parikymppiä makso tommonen kunnon suihkepullo sitä?!
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014