Saksaan pyörällä. - Lautalla, vaiko kierrellen ajamalla?
Olis muutaman kaverin kanssa tarkoitus lähteä ens kesänä katteleen Hollannin Asseniin vähän ajoja ja samalla käydä vaikka ostiskeleen Saksasta jotain varusteita. Nyt kysysinkin että onko järkevintä mennä Ruottin kautta vai mistä. Fast Ferries ainakin tuntu huutavan ylityksestä sen verran euroja että täytyy muita vaihtoehtojakin miettiä. Jos jollain on tietoo eri lauttojen ja silllan hinnoista niin vois heittää vinkkiä. Jos joku on käyny Assenin ajoissa niin muutkin vinkit ja lippupakettien hinnoista tietoja otetaan vastaan. Aikaa meillä on koko reissuun korkeintaan 1,5 viikkoo varattuna.
Ottakaa lautta suoraan Saksaan. Se Ruotsin läpi ajo on maailman vittumaisinta hommaa, nimimerkillä kokemusta on... :thumndown
Jotain hintoja ulkomuistista:
Turku-Tukholma-Turku maksoi jotain 50+ eur (Seawind), Trelleborg-Rostock en muista tarkkaan, olisiko ollut jotain 40 eur (TT-Line). Nämä siis per lärvi hintoja, meitä oli 4 pyörää kuskeineen että saatiin aina vuokrattua kokonainen 4 hengen hytti.
Paluumatkalla tultiin Tanskan kautta, 45min lautta Saksasta Tanskan puolelle oli ainakin omasta mielestä kallis, 28 eur. Siltamaksu Tanskasta Ruotsiin muistaakseni 20 eur. Tuohon vielä päälle ~1300km Ruotsin kilometriä (mennentullen).
Jotain hintoja ulkomuistista:
Turku-Tukholma-Turku maksoi jotain 50+ eur (Seawind), Trelleborg-Rostock en muista tarkkaan, olisiko ollut jotain 40 eur (TT-Line). Nämä siis per lärvi hintoja, meitä oli 4 pyörää kuskeineen että saatiin aina vuokrattua kokonainen 4 hengen hytti.
Paluumatkalla tultiin Tanskan kautta, 45min lautta Saksasta Tanskan puolelle oli ainakin omasta mielestä kallis, 28 eur. Siltamaksu Tanskasta Ruotsiin muistaakseni 20 eur. Tuohon vielä päälle ~1300km Ruotsin kilometriä (mennentullen).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kaveri oli kuullut että Silja rupeis liikennöimään Tallinnan kautta Rostockiin. Olis aika lailla halvempi ku Fast Ferries, mutta kestää muistaakseni mennä 36 h. Siinä kyllä ehtis hyvin ottaan hiukan punsia matkalla ja poteen krapulankin pois, ennen kun hyppää pyörän sarviin Saksassa. Se vois olla ihan hyvä vaihtoehto.
Jos aikaa on max puolitoista viikkoa, kyllä Fastin lautta alkaa olla vahvoilla... iltalähtö Hangosta, ehtii punssitella kunnolla (muuta tekemistä siellä ei sitten olekaan) ja toipua rauhassa seuraava päivä ennen saapumista illansuussa Saksaan. Siitä ehtii vielä ilman kiirettä ajella Hannoveriin ennen pimeää (testatusti). Meillä maksoi viime kesän reissulla meno-paluu (sis. mopon) 200 euroa per kärsä kun vaimokkeen kanssa mentiin niillä lepotuolipaikoilla (Smoto-ale huomioitu). Ruotsin läpi paahtaminen ei enää tuolla hintaa (100 egee per suunta) ollut vaihtoehto, sen verran E-nelosella liikkuu tutkapartioita ym...
Eri asia jos olisi aikaa käyttää itse matkantekoonkin, voisi kiertää svärjeä esim rannikkoa pitkin etelään, katsellen paikkoja pari kolme päivää.
Itse ollaan jälleen ensi kesänä suuntaamassa Alppien taakse, ja reittivaihtoehdot ovat tasan Superfast tai sitten Via Baltica, se kun on vielä kokematta. Tuo Pietari-Tallinna- Rostock- laiva on sitten ryss... erään itäisen naapurimaamme edustajien kansoittama.
Eri asia jos olisi aikaa käyttää itse matkantekoonkin, voisi kiertää svärjeä esim rannikkoa pitkin etelään, katsellen paikkoja pari kolme päivää.
Itse ollaan jälleen ensi kesänä suuntaamassa Alppien taakse, ja reittivaihtoehdot ovat tasan Superfast tai sitten Via Baltica, se kun on vielä kokematta. Tuo Pietari-Tallinna- Rostock- laiva on sitten ryss... erään itäisen naapurimaamme edustajien kansoittama.
Club 100 m/s
Toi smoton alennushan ei oo voimassa just sillon juhannuksen aikoihin kun ne ajotkin on. Eli fast ferries olis 251e nuppi 4h hytissä jos olis täynnä hytti ja kaikki omalla mopolla liikkeellä. Taas se Siljan botski olis 148e nuppi 4h hytissä samalla setillä. Ja se on Hki-Tal-Rostock välille tuleva joku uus linja mikä ei viä oo liikennöiny.
-Artsi- kirjoitti:Itse ollaan jälleen ensi kesänä suuntaamassa Alppien taakse, ja reittivaihtoehdot ovat tasan Superfast tai sitten Via Baltica, se kun on vielä kokematta. Tuo Pietari-Tallinna- Rostock- laiva on sitten ryss... erään itäisen naapurimaamme edustajien kansoittama.
Koska olette lähdössä? Meillä on samansuuntaisia suunnitelmia jos matkaseura kiinostaa
Nonniin. Viime vuonna ajettiin Ruåtsin halki sillai, että eka yö Siljan jälkeen oltiin Lyypekissä. Vauhtia pidettiin melkoisesti, vaikka tiet omituisia olivatkin (niitä vaijerikaiteita siellätäällä). Takasin tultiin Rostockista Siljalla. Tämä reissu siis nimen omaan Asseniin.
Tänä vuonna sitten kun käytiin siellä Gardalla, niin mentiin Via Baltican kautta, siitä saatte lukea kaiken matkakertomuksestani... Mutta että, takaisin tultiin länsinaapurin läpi ja sadetta lukuun ottamatta ei mitään valittamista. Kertaakaan ei näkynyt mitään tutkapartioita ja pikkuista vajaa 100 % matkasta on 4-kaistaista moottoritietä, ensi kesänä varmaan täydet 100 %. Okei, tylsäähän se on, mutta siirtymätaipaleena sitä ajattelinkin.
Siltahan maksaa moottoripyörältä sitten sen 17 euroa suuntaansa, maksetaan Ruåtsissa, kuljitpa kumpaan suuntaan hyvänsä. Rödby-Puttgarden -lautalle olen näköjään viime reissun budjettiin laittanut 28 euroa Scandlinesilla.
Toki punssittelulle tämä reitti ei oikein sovi, mutta rahaa siinä kuitenkin säästyy, luulen ma.
Tänä vuonna sitten kun käytiin siellä Gardalla, niin mentiin Via Baltican kautta, siitä saatte lukea kaiken matkakertomuksestani... Mutta että, takaisin tultiin länsinaapurin läpi ja sadetta lukuun ottamatta ei mitään valittamista. Kertaakaan ei näkynyt mitään tutkapartioita ja pikkuista vajaa 100 % matkasta on 4-kaistaista moottoritietä, ensi kesänä varmaan täydet 100 %. Okei, tylsäähän se on, mutta siirtymätaipaleena sitä ajattelinkin.
Siltahan maksaa moottoripyörältä sitten sen 17 euroa suuntaansa, maksetaan Ruåtsissa, kuljitpa kumpaan suuntaan hyvänsä. Rödby-Puttgarden -lautalle olen näköjään viime reissun budjettiin laittanut 28 euroa Scandlinesilla.
Toki punssittelulle tämä reitti ei oikein sovi, mutta rahaa siinä kuitenkin säästyy, luulen ma.