AIRBOX-FAQ - Aloita tästä...

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

joo kyllä pitäs alkaa jollakin konstilla tiivistään noita mutta onkohan sitä koskaan mitattu millään että paljonko siitä on oikeasti hyötyä,tiivistettynä tai tiivistämättä???prkl joskus oon lukenut jostaki ko vaan löytäis sen :pääseinään:



Edited By hajahuja on 1143052317
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuolla on jotain juttua aiheesta: http://www.fastsjonny.tk/
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Nonnii, testattu tänään: Hayabusa vm. 2004, Yoshi tri-oval kokoputkisto ja K&N. Vakio kotelolla 164.7hp / 129.8Nm ja sama pyörä 5 minuuttia myöhemmin modatulla kotelolla: 169.1hp / 130.3Nm. Ja ne paljon puhutut alaväännön katoamiset: käppyrä kulkee alhaalla TÄSMÄLLEEN samaa viivaa myöten elikkä se siitä. Skannaillaan käppyrät näkösälle huomenissa! :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

jarim kirjoitti:Nonnii, testattu tänään: Hayabusa vm. 2004, Yoshi tri-oval kokoputkisto ja K&N. Vakio kotelolla 164.7hp / 129.8Nm ja sama pyörä 5 minuuttia myöhemmin modatulla kotelolla: 169.1hp / 130.3Nm. Ja ne paljon puhutut alaväännön katoamiset: käppyrä kulkee alhaalla TÄSMÄLLEEN samaa viivaa myöten elikkä se siitä. Skannaillaan käppyrät näkösälle huomenissa! :)
Juu, hyvin pelitti. Yläpäähän tosin tuli vähän ihme röpelöä, eli paremmankin käyrän olis voinu saada, kun olis jaksanu/viitsiny hinkata. Veikkauksia oli, että joko alkaa pikkusen suttaan siellä ylhäällä tai sitten käy himpun verran paksulla. Mutta tosiaan huomenna käppyrää nettiin, ja sitten keväällä hierotaan tuota vielä kohilleen. Niin tai näin, niin hyvin käy ja kukkuu! :mosh:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

jarim kirjoitti:Nonnii, testattu tänään: Hayabusa vm. 2004, Yoshi tri-oval kokoputkisto ja K&N. Vakio kotelolla 164.7hp / 129.8Nm ja sama pyörä 5 minuuttia myöhemmin modatulla kotelolla: 169.1hp / 130.3Nm. Ja ne paljon puhutut alaväännön katoamiset: käppyrä kulkee alhaalla TÄSMÄLLEEN samaa viivaa myöten elikkä se siitä. Skannaillaan käppyrät näkösälle huomenissa! :)
Läppämekanismi on siellä varmaan tasoittamaan vakioputkiston alavääntöä - kokoputkistolla koko virtausdynamiikka muuttuu joten hiiteen koko läppä lienee paras tapa suhtautua asiaan...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

No niin, nyt on käppyrää tarjolla. Siitä vain ihmettelemään, ja spekuloimaan, etät mistä yläpään röpelöt johtuu.. :wtf:
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....nne_169
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

No johan on röpelöt…



Edited By Kekku on 1158093128
84-1156786288

Viesti Kirjoittaja 84-1156786288 »

Airbox modista kuva. Dremelillä yritettiin, mutta aika paksua tuo muovi on. Ei riittäny Dremelissä oikein vääntö ja hitaasti joutu leikkaan. Loppu sitten akkuki... Normaalilla poralla ja metalliterällä sai leikattua paljon näppärämmin.

-W
74-1141384116

Viesti Kirjoittaja 74-1141384116 »

Kolvilla onnistuu modat boxi ilmat sitä hirveetä muovin purumäärää, joka dremelillä tai muulla lastuavan työstön menetelmällä tulee.
Sopivalla pitkällä ja ohuella kolvinkärjellä pääsee riittävän hyvin joka kohdasta läpäisemään muovin.
Ja maltilla kun sulattelee ei tavitte viilata ja höylätä jälkeen päin oikeastaan yhtään.
Koko homma mukaan luettuna purkamiset vie reilusti alle tunnin.

Ei kannata sitten käyttää mitään alitehoista hitukolvia vaan kunnon verkkovirtasella Halpa-Halli mallilla n. 25 w riittää hyvin.
Ja kärki on sitten juottamiseen pilalla tuon jälkeen. Kärjeksi voi tietysti keksiä jonkun naulan tms. joka sopii vain kolvin reikään.

Käry on aika ikävää haisteltavaa, mutta eipähän tarvitte käydä boxin kanssa suihkussa jälkeenpäin.. :bulb:
109-1159285982

Viesti Kirjoittaja 109-1159285982 »

Onko mitään haittaa jos laiskuuttaan (/takaisin vakioksi muuttamisen vuoksi) poistaa vain tuon läppä systeemin airboksista ja tulppaa pairin letkun (pair lähtee pois)? Alipainekellot yms jäisi paikoilleen...?? ???
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

mabeko kirjoitti:Onko mitään haittaa jos laiskuuttaan (/takaisin vakioksi muuttamisen vuoksi) poistaa vain tuon läppä systeemin airboksista ja tulppaa pairin letkun (pair lähtee pois)? Alipainekellot yms jäisi paikoilleen...?? ???
Jos pelkän läpän poistat niin siitä ei taida olla mitään iloa. Modaus vaatii vähän leikkaamista ja sen jälkeen paluu vakioon hoituu helpommin ostamalla uusi boksi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
109-1159285982

Viesti Kirjoittaja 109-1159285982 »

Hmmm...toki tuo leikkely tehty läppä systeemin kohdalla ja sikäli tämä airbox tuhottu, muttta ajatus että vakio airbox menisi takaisin "heittämällä" kun muuten kaikki olisi paikoillaan.

Eli onko haittaa jos tekee vain tuon leikkelyn, ei muuta??
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuo läppämekanismin letku kannattaa tulpata. Kun läppämekanismin letku on tulpattu ei ole väliä onko tuota läppämekanismin alipainesysteemiä kotelossa kiinni vai ei. Tulppaamisen sijaan voi tietysti jättää alipainesysteemin paikoilleen ja käyttää sitä tulppaamiseen.

Mutta olikos se niin että pair menee samalla öljyn huohottajalle joten sitä ei voi tukkia ? Joten jos poistat Pairin niin silloin pitää pair tukkia, mutta huohotinletku jättää kiinni koteloon. Tässä Pairin poistamisessa on jotain taikaa jota en vielä ole tajunnut kun ainut hyöty on painon säästäminen ?

Eli jos noi muutokset tekee niin vakiokotelo menee heittämällä takaisin paikalleen. Mulla on samanlainen systeemi, vakiokotelon saa takaisin paikalleen heittämällä.

Edit: siis vastaus selvään kysymykseen - ei taida haitata vaikka vaan leikkelee ja alipaineella toimivan systeemin paikalleen. Tosin mittausdataa ei taida olla siitä että onko tuolla joku 0.1hp vaikutus virtauksien kautta ;-))




Edited By PetriK on 1175624744
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Eikö sen PAIRin letkun voi vain tukkia ja jättää itse PAIR systeemit paikoilleen?
Onkos siitä jotain haittaa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

suiza kirjoitti:Eikö sen PAIRin letkun voi vain tukkia ja jättää itse PAIR systeemit paikoilleen?
Onkos siitä jotain haittaa?
Ei ole haittaa.

Ja nyt vasta hokasin tuon mabekon "pointin" eli kaikki muu jää originelliksi siltä varalta että laittaa ehjän kotelon paikoilleen. Tokihan se toimii niinkin!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin