Etuakselin vastaholkki - Rako?
Renkaan vaihto mielessä purin intoa puhkuen etupyörän irti haarukasta. Noissa tohinoissa en huomannut katsoa miten se holkki asettuu. Nyt kun asensin etusen takaisin jäi se holkki noin millin verran koholle kuminuija kehotuksesta huolimatta. Ei se sinne uponnut edes akselia kiristämällä. Onko tämä oikein vai kuuluuko sen upota sinne "kaulukseen asti" ???
Jos tarkoitat sitä holkkia, joka on vas.puoleisessa pampussa ja jossa on akselin kierteet, niin kuuluu sen olla kiinni alaputkessa. Löysää vielä ne kuusiokolot pamppujen alapäästä ja kokeile uudelleen. Sikäli tärkeää, että tuo keskittää etupyörän ja jollei etupyörä ole keskellä, saattaa tulla ongelmia mm.jarrujen kanssa...renttu kirjoitti:Renkaan vaihto mielessä purin intoa puhkuen etupyörän irti haarukasta. Noissa tohinoissa en huomannut katsoa miten se holkki asettuu. Nyt kun asensin etusen takaisin jäi se holkki noin millin verran koholle kuminuija kehotuksesta huolimatta. Ei se sinne uponnut edes akselia kiristämällä. Onko tämä oikein vai kuuluuko sen upota sinne "kaulukseen asti" ???
Tee näin: löysää kuusiokolot molempien pamppujen etupuolelta, löysää akselia hieman, taputtele kuminuijalla holkkia sisään Eikö mene?? ...tietysti asiaa helpottaa jos vielä nostat etupyörän irti maasta. Jollei näin mene holkki tarpeeksi syvälle, on jokin osa, ilmeisesti se holkki itse saanut turpiinsa. >>akseli ja holkki irti ja tutkailemaan.renttu kirjoitti:Juurikin tuo vasemman pampun holkki. Ei se vaan painu pohjaan vaan jää tuo millin välys putken ja kauluksen väliin. Täytyypi jätää homma levälleen kun tekee mieli käyttää voimakeinoja.
Kiitos Kujo. Kyllä se lopulta sinne upposi. Arvelisin että ensimmäisellä asennuskerralla käyttämäni onneton huoltopukki (BikeTek) oli myötävaikuttamassa virheelliseen asennukseen. Se on liian ahdas ja pyörän asennus hankalaa. Heitin sen helvettiin ja nostin pakoputkista hallitunkilla keulan ylös ja suoritin työn uudelleen. Onnistui 
