putken vaihto = kilvet pois..
Ohessa teksti lainattu söhmin keskustusta.
Ei ollut Lyly ei, mutta ilmeisesti oppipoika ainakin.
No, jos setä ajaa itse pyörällä, niin kai se jonkin verran niitä sitten
tuntee. Ainakin osasi hyvin penkoa ja tutkia asiat. Selvästi oli tieto
hanskassa. Rekisteriote kourassa se tutki joka paikan, niin renkaan
leveydet kuin ura syvyydetkin, rungonnumerot sun muut.
Eli kilvet lähti vaikka ajokautta on vielä hienosti jäljellä.
Kyllä ottaa pattiin.
Elikkäs eilen illalla tuli muka häiriköityä muuten niin hiljaista kylää,
että poliisin piti asiaan puuttua ja ottaa pyörästä kilvet pois.
Sakkoa tuli myös sen verran, etten kehtaa tässä edes sanoa, prkl.
Sillä rahalla olisi kevyesti saanut sitten sen uuden putken mitä setä
suositteli.
Kinaa tuli E-hyväksytystä putkesta ja katalysaattorin puutteesta.
Loppukesästä tilasin eräästä korjaamosta Akran sliparin ja sen piti olla
E-hyväksytty malli / street leagal vai mikä lie. Semmoisia Akra ainakin
myy. Ilmeisesti ei ollut sitten ihan E-hyväksytty putki.
Ei ollut E-merkintää, mutta ääntä aika mukavasti
No tästä se poliisi setä alkoi ensin kinaamaan.
Ensin ajattelin, että "onneksi renkaat ja rekisterikilven telineet yms.
kilpivalot oli kaikki ok", mutta, mutta...
Putkesta siis liikaa ääntä ja sen lisäksi KATALYSAATTORI puuttui.
Hitostako tollasia asioita huomaa, että katalysaattori lähtee samalla, jos
putken vaihtaa. Itseasiassa vaihdoin vain sliparin ja se katalysaattori
oli sitten siellä putkessa. Näin se ainakin väitti.
Ja ei muuta kuin kilvet pois ja lappua kirjoittamaan. Ilmeisesti asiaa ei
auttanut hermostuksissani laukomat huomautukset luku- ja
kirjoitustaidoista tylliin "hienosti ainakin osaat sitä rekisteriotetta
lukea, mutta osaatko nyt varmasti sen lapun kirjoittaa... osaatkohan
laskea noin isoja numeroita vai tarvitaanko laskukone..." (kyllä se sen
laskukoneen siihen lopulta tarvitsi).
Pitää nyt alkaa selvittämään meniköhän kaikki ihan lain kirjaimen mukaan
ja voiko asiasta valittaa.
Ja sitten tuli kylmä tienposkessa odotellessa, kun ajakaan ei saanut.
Kiitokset Villelle vielä kerran, että tulit hakemaan pyörän ja minut pois.
Kyllä hatuttaa, jos en sitä vielä sanonut.
Ari,
kilvetön ZX-10R )))))))
Ei ollut Lyly ei, mutta ilmeisesti oppipoika ainakin.
No, jos setä ajaa itse pyörällä, niin kai se jonkin verran niitä sitten
tuntee. Ainakin osasi hyvin penkoa ja tutkia asiat. Selvästi oli tieto
hanskassa. Rekisteriote kourassa se tutki joka paikan, niin renkaan
leveydet kuin ura syvyydetkin, rungonnumerot sun muut.
Eli kilvet lähti vaikka ajokautta on vielä hienosti jäljellä.
Kyllä ottaa pattiin.
Elikkäs eilen illalla tuli muka häiriköityä muuten niin hiljaista kylää,
että poliisin piti asiaan puuttua ja ottaa pyörästä kilvet pois.
Sakkoa tuli myös sen verran, etten kehtaa tässä edes sanoa, prkl.
Sillä rahalla olisi kevyesti saanut sitten sen uuden putken mitä setä
suositteli.
Kinaa tuli E-hyväksytystä putkesta ja katalysaattorin puutteesta.
Loppukesästä tilasin eräästä korjaamosta Akran sliparin ja sen piti olla
E-hyväksytty malli / street leagal vai mikä lie. Semmoisia Akra ainakin
myy. Ilmeisesti ei ollut sitten ihan E-hyväksytty putki.
Ei ollut E-merkintää, mutta ääntä aika mukavasti
No tästä se poliisi setä alkoi ensin kinaamaan.
Ensin ajattelin, että "onneksi renkaat ja rekisterikilven telineet yms.
kilpivalot oli kaikki ok", mutta, mutta...
Putkesta siis liikaa ääntä ja sen lisäksi KATALYSAATTORI puuttui.
Hitostako tollasia asioita huomaa, että katalysaattori lähtee samalla, jos
putken vaihtaa. Itseasiassa vaihdoin vain sliparin ja se katalysaattori
oli sitten siellä putkessa. Näin se ainakin väitti.
Ja ei muuta kuin kilvet pois ja lappua kirjoittamaan. Ilmeisesti asiaa ei
auttanut hermostuksissani laukomat huomautukset luku- ja
kirjoitustaidoista tylliin "hienosti ainakin osaat sitä rekisteriotetta
lukea, mutta osaatko nyt varmasti sen lapun kirjoittaa... osaatkohan
laskea noin isoja numeroita vai tarvitaanko laskukone..." (kyllä se sen
laskukoneen siihen lopulta tarvitsi).
Pitää nyt alkaa selvittämään meniköhän kaikki ihan lain kirjaimen mukaan
ja voiko asiasta valittaa.
Ja sitten tuli kylmä tienposkessa odotellessa, kun ajakaan ei saanut.
Kiitokset Villelle vielä kerran, että tulit hakemaan pyörän ja minut pois.
Kyllä hatuttaa, jos en sitä vielä sanonut.
Ari,
kilvetön ZX-10R )))))))
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Just niin, samalla kun raksin noista yosheista ne huilut veks, niin taidankin stanssata sinne laippaan kaikki ääkköset, siinäpähän sitten ihmettelevät :laugh:Jardze kirjoitti:Tutkikoot ihan rauhassa vaan merkkejänsä
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Tuo on söhmin trolli...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyselin hieman tätä asiaa duellilta ja katsastuskonttorilta niin vielä ei mitään muutoksia ei ole tullut ,mutta
tulon päällä on muutaman vuoden sisällä ja ehkä myös pyörän katsastus tullee kans.
Mitä putkistoon tulee niin putket joissa ei e merkintää voi käydä hyväksyttämässä katsastus konttorilla ja
jos rekisteri otteessa lukee VÄHÄPÄÄSTÖINEN niin silloin katti pitää olla myös putkessa jonka laitat.
Oma pyörä viime vuoden mallia eikä sen rekkarissa mainita VÄHÄPÄÄSTÖINEN hyvä niin :laugh:
tulon päällä on muutaman vuoden sisällä ja ehkä myös pyörän katsastus tullee kans.
Mitä putkistoon tulee niin putket joissa ei e merkintää voi käydä hyväksyttämässä katsastus konttorilla ja
jos rekisteri otteessa lukee VÄHÄPÄÄSTÖINEN niin silloin katti pitää olla myös putkessa jonka laitat.
Oma pyörä viime vuoden mallia eikä sen rekkarissa mainita VÄHÄPÄÄSTÖINEN hyvä niin :laugh: