ksthb kirjoitti:Jep, kerran moista ihmetelleena muistelisin että vastus tulee +/- johdon väliin.
Juurikin noin, eli vastus kytketään ledivilkun rinnalle. Vastus, korvattaessa ainoastaan takavilkut ledeillä, pitäisi olla n.6.8 ohm. Jos vaihdetaan myös etupolttimot, niin vastusarvo pudotetaan puoleen (edellyttäen, että busassa on alkup. 21w polttimot?) Lisäksi pitää vastusta valittaessa ottaa humioon sen tehonkesto, joka pitäisi olla min.25w... Tuollaisen vastuksen kohtuullisen suuren lämmöntuoton ja hukatun tehon vuoksi parempi vaihtoehto olisikin vilkkureleen vaihto elektroniseksi.
Edited By Timppa on 1173334046
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Timppa kirjoitti:Tuollaisen vastuksen kohtuullisen suuren lämmöntuoton ja hukatun tehon vuoksi parempi vaihtoehto olisikin vilkkureleen vaihto elektroniseksi.
Mistäs noita elektronisia sit saa? Käykö suoraan busaan vai pitääkö ruveta modaamaan?
...nii ja onkos tuo vilkkurele siellä mittariston vieressä covereiden alla, missä sulakkeetkin majailee? :1087
Pitääkä jostain vastuksista huolehtia jos laittaa tollasen led-polttimon takavaloon (sellaisen kuin Nesmit linkitti Stormin sivuilta)? Olen täysi aasi sähköasioissa!!!
Ja sitten asiaan:
Eli tietääkö joku onko Motonet myymät led-polttimot (Motonet->hakuohjelmat->led-polttimo) samanlaisia kuin Stormin myymät? Hinta on 40% halvempi...
Jos takavalon vaihtaa, niin ei tarvitse mitään vastuksia. Ongelma tulee vain vilkuissa kun kuorma (lue virran kulutus) ei ole LED-valoilla yhtä iso kuin normi polttimoilla. Kun hommaa noita LED-polttimoita niin kannattaa varmistaa että ne on BA15D kannalla, eli niissä on samaan tapaan originaalien kanssa sekä parkki että jarruvalo. Markkinoilla on myös BA15S kannallisia joissa ei moista ominaisuutta ole
Vastuksista ei senkummemmin tarvii huolehtii....senverran kun laittaa paikkaan jossa ei ihan ahtaasti jää noi tehovastukset (minimi tais olla 6.8ohmia),ettei lämmetessään tee mitään vahinkoo...juu ei säikytä siellä...ne lämpenee toki hieman,kuuluu asiaan....ei kuitenkaan polta...kaikenvaralta niinkuin vanhallapiialla tissit tämän kerroin.
MPM-Performance kirjoitti:Jos takavalon vaihtaa, niin ei tarvitse mitään vastuksia. Ongelma tulee vain vilkuissa kun kuorma (lue virran kulutus) ei ole LED-valoilla yhtä iso kuin normi polttimoilla. Kun hommaa noita LED-polttimoita niin kannattaa varmistaa että ne on BA15D kannalla, eli niissä on samaan tapaan originaalien kanssa sekä parkki että jarruvalo. Markkinoilla on myös BA15S kannallisia joissa ei moista ominaisuutta ole
Kiitoksia! Ja pitää kattoo tarkkaan noit polttimoit ettei sit osta vääränlaisia!
Mopotti kirjoitti:Itellä oli mielessä tollanen vakioumpioon modattu vilkku systeemi ledeillä....mutta enpäs tiiä sitte...
mulla on sillanen ja asensin juuri pikkuvilkut ja ledi härdelli toimi nyt pelkkänä takavalona... ei sitä edes erottanut kunnolla mihin suuntaan vilkku oli päällä...
Tarvittaisiin vinkkiä et mitä tarttee purkaa saadakseen takavalon vaihdettua uuteen? (ei siis pelkkää polttimoa vaan koko takavalon!!!) Eli missä on ruuveja ja tartteeko muutakuin takapenkin ottaa irti vai joutuuko muutakin purkamaan?
Nyt tuli veljesten molempiin Bussiin laitettua kirkkaat takavalot valkoisilla led-polttimoilla. Lisäksi modattiin kilpitelineet kuntoon ja laitettiin toistaiseksi alkuperäiset möhkö-vilkut kiinni telineeseen. Ensi viikolla pitäisi uudet minivilkut tulla, joten sitten laitetaan nekin kiinni persiiseen.
On muuten perä n. 20xhienomman näköinen kuin alkuperäisenä!!! :p
peltsi85 kirjoitti:On muuten perä n. 20xhienomman näköinen kuin alkuperäisenä!!! :p
...kauneus on katsojan silimissä. Joskin onhan tuo tuosta omastaki modattu, joskin entisen omistajan toimesta. Miten lie, olisinkohan ite alkanu tekemhän moista liikkua...?