Pistin mopon pitkästä aikaa tulille ja annoin puksutella lämpimäksi. Rupesin hiukan huudattamaan mopoa nopeesti tyhjäkäynniltä 4500 rpm ja irti kaasusta. Mopo ampu hiukan putkeen, ei mitenkään kovaa, just erotti pikku pamauksen. Ennen en ole moista huomannut. Pyörässä on viimekesänä avarretut vakiopöntöt.
Onko toi normaalia ja jos ei ole niin missäköhän vika piilee????
dick kirjoitti:Pistin mopon pitkästä aikaa tulille ja annoin puksutella lämpimäksi. Rupesin hiukan huudattamaan mopoa nopeesti tyhjäkäynniltä 4500 rpm ja irti kaasusta. Mopo ampu hiukan putkeen, ei mitenkään kovaa, just erotti pikku pamauksen. Ennen en ole moista huomannut. Pyörässä on viimekesänä avarretut vakiopöntöt.
Onko toi normaalia ja jos ei ole niin missäköhän vika piilee????
eikös tuohon vikaan auta pairin poisto ??? viisaammat voi korjata.
Ota ilmanputsarista se oikeassa takakulmassa oleva letku irti, käy varkaissa lastenhuoneessa, survo sinne letkuun marmorikuula tai joku vastaava, laita letku takas kiinni ja kone tulille.
Nyt on pair pelattu ulos, ja jos paukkuminen loppui niin voit alkaa suunnitella koko pairin irti repimistä.
Tai sitten jätä se kuula sinne putkeen ja anna roippeiden olla kiinni..
Mullakin paukkui viime keväänä, ensin kävi nätisti, sitten kuului pieni pamahdus ja alkoi röpöttämään. Tulppa oli mennyt vaikka päällepäin näyttikin ihan hyvältä.
Mutta tuosta paukkumisesta ja seoksesta, yleensä se on merkki siitä että seos on liian rikkaalla.
PAIR tai yleisemmin ilmapumppu on siellä moottorissa niiden katalysaattoreiden takia ja ansiosta, pitää ne lämpimänä tyhjäkäynnilläkin eli palamisen tehokkaampana. Kun on PAIR niin silloin moottoriin voidaan syöttää vähän rikkaampaa seosta joka sitten palaa osittain vielä putkessa ja silti päästään rikkaammallakin seoksella saastepäästörajoista lävitse.
Eli suomeksi: PAIR:n poiston yhteydessä voi seostakin varmaan säätää laihemmalle tyhjäkäynnillä.