Teräspunos jarruretkut

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Quadron kirjoitti:Tuntui muuten yksikseen noita letkuja vaihtaessa olevan pätevä konsti ensin isolla ruutalla imeä alhaalta vanhat nesteet pois, ei kauheasti tullut roiskeita letkuja irroittaessa.

Ja oletettavasti ilmatessa säästin jonkin verran hermoja kun imin samalla ruutalla ensin molempiin letkuihin alaspäin nestettä ja sitten vasta kahvan kimppuun.

Ja se piilteman hieno purkki/letku/takaiskuventtiillihässäkkä oli sen mitättömän hintansa väärti, ei sillä mitään tehny... Tai no joo, oli siitä se purkki ja letku käyttökelpoisia tuossa operaatiossa ???

Kohta koeajolle niin voi taas todeta juhlineensa liian aikaisin... :D

Helpolla pääsee myös työntämällä uudet nesteet injektioruiskulla ilmaruuvien kautta säiliöön.Huolellisesti kun toimii niin ilmaa ei juuri mukana mene ja paine tulee heti.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Mikä letku mihin, ja kuinka päin. Letkujen mitat: 700mm, 730mm ja 750mm. saahan nuo "pähkäilemällä" selville, mut jos joku muistaa/mittaa, aina helpompi! Vihje: Kahdessa lyhimmässä pikku taivutus "sivulle", ja pisimmässä "rei´än" suuntainen taivutus. Elikkä kellä letkut pyörässä kii, saa helpostikin asian selville!
KIITOS!


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Helpotetaan vähän. Sivulle taivutetut eteen, (varmaankin) koska orkkis takaletkussa se toisinpäin oleva taivutus. Mutta ylä-, vai alapäähän taivutetulla päällä olevat letkut edessä?
nimin. aamulla tallille duunaamaan.

:p :p




Edited By BussiJussi on 1173553365
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
118-1106829594

Viesti Kirjoittaja 118-1106829594 »

BussiJussi kirjoitti:Helpotetaan vähän. Sivulle taivutetut eteen, (varmaankin) koska orkkis takaletkussa se toisinpäin oleva taivutus. Mutta ylä-, vai alapäähän taivutetulla päällä olevat letkut edessä?
nimin. aamulla tallille duunaamaan.

:p :p

Samaa pähkäilin täällä viime viikolla, kun letkuja pistin paikalleen. En oikein mistään löytänyt "virallista" tietoa asiasta ja päädyin siihen ratkaisuun, että jarrusatulanpuoleiseen päähän (siis alas) laitoin ne suorat liitokset. Muistaakseni jommalle kummalle puolelle se taivutettu ei oikein olisi passannutkaan - ainakaan, mikäli aikoi käyttää niitä lokasuojassa olevia alkuperäisiä kiinnityskohtia... vuan tiedäppä sitä sitten mikä olisi ollut "oikea" tapa ??? Lieneekö sillä väliäkään, kunhan vaan saa omasta mielestään "siisteimmän" ratkaisun ... :)
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

muistaakseni yläpäähän taivutetut päät
jeejee 1/4 alle kympin
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

No selvisi ihan kokeilemalla/katselemalla noi letkut. yläpäähän laitoin minäkin taivutetut päät. Sitten ilmauksesta. Etupään ilmaus onnistui ihan ok. Pumppailin ekax ruuvit auki, että alkoi nestettä mennä satuloille. Sitten ruuvit kiinni, ja pumppausta, nousi ilmat ylös. Lopux tietty perus ilmaus alhaalta. Mutta takajarrru! Ei pr... onnaa ilmaus. Kokeillu vaikka millä konstilla, mut ei! Heittäkää neuvoa, kuinka onnaa ilmaus, etten TAAS alkoholisoidu..........!


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
118-1106829594

Viesti Kirjoittaja 118-1106829594 »

BussiJussi kirjoitti:No selvisi ihan kokeilemalla/katselemalla noi letkut. yläpäähän laitoin minäkin taivutetut päät. Sitten ilmauksesta. Etupään ilmaus onnistui ihan ok. Pumppailin ekax ruuvit auki, että alkoi nestettä mennä satuloille. Sitten ruuvit kiinni, ja pumppausta, nousi ilmat ylös. Lopux tietty perus ilmaus alhaalta. Mutta takajarrru! Ei pr... onnaa ilmaus. Kokeillu vaikka millä konstilla, mut ei! Heittäkää neuvoa, kuinka onnaa ilmaus, etten TAAS alkoholisoidu..........!


:p :p

No prrrk...le :;): ... ihan samalla menetelmällä meni etu- ja takapää. Ensin isolla lääkeruutalla alhaalta tavaraan sisään sen verran, että nousee säiliöön. Sitten ruuvi kiinni ja pumppausta - ruuvi auki kahva pohjassa ja antaa valua ... sitten taas ruuvi kiinni ja sama homma muutaman kerran.
Tsekkailee myös, että säiliöstä ei pääse liemet loppumaan ja ettei hörppää ilmaa myöskään alakautta. Noillahan se meni aika helposti takapääkin :)
kartsap
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 19:58
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja kartsap »

Miten olette hoitaneet teräspunosletkujen kiinnittämisen etulokariin,näyttäis ettei alkuperäisiä
kiinnikkeitä voi käyttää kun on "umpinaiset". Letkut olis STD-mallia,mutta ei ole
kiinnikkeitä(Stormilta Oulusta kysyin...sieltä ei ainakaan)
118-1106829594

Viesti Kirjoittaja 118-1106829594 »

kartsap kirjoitti:Miten olette hoitaneet teräspunosletkujen kiinnittämisen etulokariin,näyttäis ettei alkuperäisiä
kiinnikkeitä voi käyttää kun on "umpinaiset". Letkut olis STD-mallia,mutta ei ole
kiinnikkeitä(Stormilta Oulusta kysyin...sieltä ei ainakaan)
... kyllähän ne kaksi alkuperäistä kiinnikettäkin auki saa, kun alapäästä nipistelee ja samalla vetäisee sydeemin ulos. Aukee sitten alapäästään. Itse en niitä laitanut takaisin lainkaan, vaan peitenapit tilalle. Sen kiinteän kiinikkeen hyödynsin toiselta puolen. Letkut pysyy hyvin ryhdissä, kun sinne kohtuu ylös etuputkien väliin laiton semmosen kiinnikkeen, jolla sain letkut yhteen. ... niin tässä on kyseessä ne ylhäältä asti erilliset letkut ...
kartsap
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 19:58
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja kartsap »

Ok, käytän kuitenkin etusta irti,pääsee sitten lokarin alta irrotteleen
ne kiinnittimet.
Vastaa Viestiin