SW Motec:n kiinnikkeet - tulipahan räpellettyä

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Joo tulipahan raekuuroja vältellessä laitettua nuo laukkujen pikakiinnikkeet Bussiin.... laitoimpa samalla tuon perälaukuntelineenkin kiinni .... ei se nyt niin pahalta näytä, mutta tuntuupa silti sellaiselta, että laitetaan se kiinni vasta kun on tosi tarve, eli saapi sen matkustajan kauhukahvan takasin kiinni. Olkoon nyt sen aikaa kiinni, että kerkii hakemaan tuon laukkusarjan. Onneksi on vain neljällä pultilla kiinni.

Tuo sivulaukkujen takakiinnike ei kyllä kovin hyvin vakuuta, mutta kait se niiden kolmen muun kohdan kanssa pitää sen mitä pitääkin.

Mutta tällästä tuli harrastettua tänä viikonloppuna.

Mihin hintaan noita keskitukia saa tuohon Busaan? On sellainen tarve varsinkin kun tulee noita ketjuja pakostakin rasvailtua matkanvarrella.

Vai olisiko paree viritellä jokin Scotoiler tms? Täytynee soitella tuonne Kotkaan ja kysellä hintaa. Varsinkin kun itse on tykästynyt noihin keskipitkiin matkoihin ja aina ei voi olla kotona rasvaamassa ..... ketjuja siis.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
66-1085658682

Viesti Kirjoittaja 66-1085658682 »

Osta Luisilta semmonen pieni tunkki millä saat pyörän takapään ylös ketjujen rasvausta varten. Se maksoi jotain 20-30€ välillä kun viime kesänä euroopan reissulla semmosen ostin.

Se on näppärä kun laitetaan takahaarukan alle toiselle puolelle ja sit vaan kierrät vivusta jokusen kerran on rengas sen verran ylhäällä et saa rasvattua ketjut näppärästi.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Esabusa kirjoitti:Tuo sivulaukkujen takakiinnike ei kyllä kovin hyvin vakuuta, mutta kait se niiden kolmen muun kohdan kanssa pitää sen mitä pitääkin.

Se takaraudan tehtävä lienee lähinnä toimia jonninmoisena "reaktiotankona" laukkujen välillä... eli ehkäisee laukkujen heiluntaa sivusuunnassa. Kuorman kantaa ne ylemmät kiinnikkeet jotka on runkoon pultattu.
Näin ite sen funtsailin. Ja pysyi nuo laukut mukana Äänekosken reissun ihan moitteetta.
Club 100 m/s
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

Busaman kirjoitti:Osta Luisilta semmonen pieni tunkki millä saat pyörän takapään ylös ketjujen rasvausta varten. Se maksoi jotain 20-30€ välillä kun viime kesänä euroopan reissulla semmosen ostin.

Se on näppärä kun laitetaan takahaarukan alle toiselle puolelle ja sit vaan kierrät vivusta jokusen kerran on rengas sen verran ylhäällä et saa rasvattua ketjut näppärästi.



jumankekka, joku on jo ehtiny pölliä mun tulevan patentin vaikka en sanallakaan oo siitä kenellekään hiiskunut..... :(
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Joo eipähän tuo Busa näytä kovinkaan hassulta kun iski laukut kiinni .... sehän näyttää ihan kunnon tourinkimopolta. Se on kait sitten sellainen Sport Touring? Ensimmäinen pikataival Salosta kotiinkin ... tuntui vakaalta menolta.

Tuo tunkki juttu ... mahtuuko se mukaan? eli minkä kokoisesta virityksestä on kyse?
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Ainakin tuo "tunkki" mahtuu mukaan. Se on pienempi pakkauskooltaan kuin Busan orig. työkalupussi ja painoltaan vain murto-osan siitä. :;): Tosin ei nuo tunkki, lisätukijalka yms. "viritykset" voita keskituen käyttömukavuutta missään tilanteessa. Tuo ko. tuki on myös englantilaisen MPS:n valikoissa.
66-1085658682

Viesti Kirjoittaja 66-1085658682 »

Sit on se erinlainen malli mikä mulla on missä kierretään vivusta haluttu korkeus ja mahtuu kans hyvin mukaan ja tuntuu kuvasta ainakin katsottuna aika paljon tukevammalta kuin toi koottava tanko viritys :D

Laitan siitä kuvan kunhan endin tänään niin näkee millainen se toisenlainen nostin on.
66-1085658682

Viesti Kirjoittaja 66-1085658682 »

Täältä näkee sen rasvauspukin mikä mul on tää vaikuttaa aika paljon tukevammalta mitä tossa edelle mainittu.

http://airfoto.fujikuvat.fi/album....rch=all
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Mihin hintaan noita keskitukia saa tuohon Busaan? On sellainen tarve varsinkin kun tulee noita ketjuja pakostakin rasvailtua matkanvarrella.


Hmm.... uusi käyttämätön keskiseisonta tuki tehtaan pakkauksessa löytyy hintaan 115e (ovh~~150e) niin, jos sellaisen haluut
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Osalla on hintaa 131 euroa.

Näin minulle ilmoitti Susanna Parikka, Suzuki varaosista!

Miulla on pyörässä sellane keskijalka,jonka SEPEltä ostin ja on hyvä... :thumbup: pois en ainakaa vielä sitä suostu ottamaa,on se sen verran hyvä apu ketjujen rasvauksessa!
Mutta mielessä on kyl käyny se rasvarikin... :D
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

ksthb kirjoitti:Mihin hintaan noita keskitukia saa tuohon Busaan? On sellainen tarve varsinkin kun tulee noita ketjuja pakostakin rasvailtua matkanvarrella.

Tässä vaihtoehto keskituelle. Muistattehan että Suzukin virallisen ilmoituksen mukaan sen ilmanohjain lärpäkkeen poisto tuen tieltä pudottaa huippunopeutta 6-8km/h :thumndown
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

ksthb kirjoitti:Mihin hintaan noita keskitukia saa tuohon Busaan? On sellainen tarve varsinkin kun tulee noita ketjuja pakostakin rasvailtua matkanvarrella.


Hmm.... uusi käyttämätön keskiseisonta tuki tehtaan pakkauksessa löytyy hintaan 115e (ovh~~150e) niin, jos sellaisen haluut

Jardzellakin taitaapi olla tuommonen ylimääräisenä.

Edit. Sori ksthb, johti harhaan tuo sun lainaus, ennenkuin luin tarkemmin, luulin että olit kaipailemassa tuota jalustaa etkä myymässä. :oho:
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Kujo kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Mihin hintaan noita keskitukia saa tuohon Busaan? On sellainen tarve varsinkin kun tulee noita ketjuja pakostakin rasvailtua matkanvarrella.


Hmm.... uusi käyttämätön keskiseisonta tuki tehtaan pakkauksessa löytyy hintaan 115e (ovh~~150e) niin, jos sellaisen haluut

Jardzella taitaapi olla tuommonen ylimääräisenä.
Niin tosiaankin on :cool: jää talven tuunauksissa ylimääräiseksi :arskat: Täytyy sanoa, että hyvä on jalka tourinki hommeleissa :thumbup: Mulla se on käytetty niin voisin luapua siitä satasella :oho: Noh, luvattu mikä luvattu :kippis:
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

Timppa kirjoitti:Muistattehan että Suzukin virallisen ilmoituksen mukaan sen ilmanohjain lärpäkkeen poisto tuen tieltä pudottaa huippunopeutta 6-8km/h :thumndown
Niin mitäs siitä pitää poistaa? Onko se joku irrotettava-kiinnitettävä osa vai jotenkin lopullisesti irtileikattava/revittävä pala?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Semmoinen siipi, löytyy mopon alta takarenkaan edestä... on kiinni neljällä kuusioruuvilla.

Nyt kun niitä jalkoja suunnittelette niin muistakaa että about samalla rahalla saa sen rasvarin:
http://www2.polo-expressversand.com/Shop....id=7292
Tosin takarenkaan vaihdossa tuosta rasvarista ei kylläkään ole juuri apua... :p
Club 100 m/s
Vastaa Viestiin