Vakio ohjausiskari?
Itekin vatuloin aikani tuota iskarin huoltamista itse, mutta sitten totesin helpommaksi huollattaa sen Kellossa Portaankorvalla, kun siellä se hoituu vähintäänkin järkevään hintaan. Tosin lisähintaa hommalle kertyi, kun menin hukkaamaan sen perkelee pultin ja ne tiivisteet siitä kohdasta, josta se tulee runkoon kiinni. Ja kuten tiedetään, niin orggis osathan maksaa...jsalok kirjoitti:Onko kellään kokemusta mitä öljyä tuohon kannattaisi laittaa?
Mitä nyt lueskellut niin ajattelin kokeilla itse vaihtaa öljyt. Jos sinne normaali iskariöljyä laittaa niin pitäisikö sinne laittaa ohutta vai paksua öljyä...???
Eipä tullut kysyttä, että mitä litkua sinne oli laitettu, mutta Portaankorva varmaan osaisi vastata. Voin laittaa privana numeron, jos tarvit.
Öljyä laitetaan niin paljon kuin sinne saa menemään. Eli mitä enempi menee, sen vähempi sinne jää ilmaa ja toimii sitä paremmin. Määrällisesti jäänee kuitenkin reilusti alle puolen desin.
Sisään nyt voi laittaa melkein mitä öljyä vaan. Iskariöljy ja normi yksi aste moottoriöljy lienee kuitenkin ne suositeltavimmat. Öljyn viskositeetin voi sitten valita omien mieltymysten mukaan, eli mitä korkeampi viskositeetti, sitä jäykempi iskarista tulee. Kokeilemalla löytyy itselle paras "seos".
Sisään nyt voi laittaa melkein mitä öljyä vaan. Iskariöljy ja normi yksi aste moottoriöljy lienee kuitenkin ne suositeltavimmat. Öljyn viskositeetin voi sitten valita omien mieltymysten mukaan, eli mitä korkeampi viskositeetti, sitä jäykempi iskarista tulee. Kokeilemalla löytyy itselle paras "seos".
Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...
No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...
- Jsalok -
No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...
- Jsalok -
jsalok kirjoitti:Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...
No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...
- Jsalok -
Vaan eikö se ole vähän niin että huolto/viritys on onnistunut jos alle puolet tehosta on menetetty :p
Iskari irti ja kädessä liikuttelua ees taas. Poikkeuksetta originellikunnossa olevissa on tuntunut selkeä välys, eli "ilmaa öljyn seassa". Huollossa käyneet todella timmejä! Viikonloppuna tuli kakkosella vedettyä pitkähkö siivu takarenkaalla ja ilmeisesti eturengas ehti jo pysähtyä kun hieman ravisti alastullessa ja takana tulevien mukaan kiva savupilvikin nousi. Ei mitään dramatiikkaa, nätisti pysyi rengas suorassa ja meno jatkui. :pkaarlo_85 kirjoitti:Mun linjurissa keula tuntuu niin pirun löystyneeltä,rengaskin toki huono..
Mistäs ton nyt sit tietää pelaako ohjausiskari parhaalla mahdollisessa tavalla ennen kuin tulee kunnon happi-tilanne,ja kun ajamaankaan en vielä pääse viikkoon. Eli onko mitään kikkaa millä testaan ko. värkin hallissa ?!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Näinpä tein ja ilmaahan sielä oli..
Mutta nyt on uudet kurat iskarissa ja samalla laitettiin vähän jäykemmät nyt tuntuu hyvältä kun vaimenninta kädessä pumppailee,ja uskon että on hyvä ajossakin
Niin ja samalla kiristin vähän ohjauslaakeria ja vähän jämäkkyyttä silläkin tuli
Edited By kaarlo_85 on 1178737071
Mutta nyt on uudet kurat iskarissa ja samalla laitettiin vähän jäykemmät nyt tuntuu hyvältä kun vaimenninta kädessä pumppailee,ja uskon että on hyvä ajossakin
Niin ja samalla kiristin vähän ohjauslaakeria ja vähän jämäkkyyttä silläkin tuli
Edited By kaarlo_85 on 1178737071
Minä ostin pari vuotta sitten vanhaan vesipyssyyn stefat Oulusta Tauno Tasannolta. Ei sielläkään ollut ihan sopivaa, uuden stefan halkaisija oli tasan 12 mm muistaakseni. Sivelin stevan ulkoreunan tiivistemassalla ja painoin paikalleen, annoin kuivua seuraavaan päivään ennen täyttöä ja kyllä se piti sen pari kesää mitä ko. pyörä mulla oli. Stefat makso jotain pari euroa kpl...niapa kirjoitti:No, onkos sitä ohjausiskarin stefaa löytynyt mistään? Tampereen laakerikeskus myi ei oota ja sano että ompa ihme koko. (12,5-24,5-7). Oma kusi jo viime kaudella alle vähän. Eipä sitä kyllä ajossa mitenkään huomannu, vaikka sieltä öljyt jo oli aika vähissä.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?
Sakke kirjoitti:Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?
Ainakaan mulla ei ole välyksiä ohjausiskarin kiinnityksissä. Keulan laskemisella ei ole asiaan vaikutusta. Löytyisikö huoltomanuskasta räjäytyskuvaa niin voisi tarkistaa onko kaikki osat tallella?