Kytkimen suojalaipan asennuksesta
Onkos siinä mitään jippoja kun tuon "MiksaKin" laipan asentaa paikalle?
Meinasin ku noita laippoja alkaa olla jo vähän jokaisella tai ainaskii aika monella,niin onko siinä mitään erikoista,mitä pitäs ottaa huomioon?
ps.ei sillä että peukalo olis keskellä kämmentä,mutta pää-asia on,että saa juttun-juurta aikaiseksi.
Meinasin ku noita laippoja alkaa olla jo vähän jokaisella tai ainaskii aika monella,niin onko siinä mitään erikoista,mitä pitäs ottaa huomioon?
ps.ei sillä että peukalo olis keskellä kämmentä,mutta pää-asia on,että saa juttun-juurta aikaiseksi.
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
Eipä siinä, vaihtelet net pidemmät ruuvit sille kytkyttimen työsylkylle ja sitten vaan ruuvailet sen lämyskän niillä muttereilla kiikkiin.
Tuota keskustelua ei kyllä viimeaikoina liiemmin ole ollut, pitäisköhän aiheuttaa vähän pahennusta...
...hmm, minkähänlainen se paljon puhuttu 12R kwaakku olis turbolla? -ovat aika edullisia... :O
Tuota keskustelua ei kyllä viimeaikoina liiemmin ole ollut, pitäisköhän aiheuttaa vähän pahennusta...
...hmm, minkähänlainen se paljon puhuttu 12R kwaakku olis turbolla? -ovat aika edullisia... :O
Jos minäkin sen pystyin tekemään niin ...
Ainoa asia mitä joutui katsomaan oli miten päin se sinne laitetaan. En enää muista mutta se näkyi jostain MiksaK:n kuvista..
4500 tuli sen jälkeen eikä paskaantunut nesteet niinkuin oli ekalla 3000 tehnyt.
Just tuli mieleen että olihan siinä kytkimen ilmaamisessa melkoinen projekti. Hoitui sitten kun kaveri tuli apteekin suurimman ruiskun kanssa.
- jsalok -
Ainoa asia mitä joutui katsomaan oli miten päin se sinne laitetaan. En enää muista mutta se näkyi jostain MiksaK:n kuvista..
4500 tuli sen jälkeen eikä paskaantunut nesteet niinkuin oli ekalla 3000 tehnyt.
Just tuli mieleen että olihan siinä kytkimen ilmaamisessa melkoinen projekti. Hoitui sitten kun kaveri tuli apteekin suurimman ruiskun kanssa.
- jsalok -
Kalamies-Kujo.. eikö tartu kala koukkuun? :pKujo kirjoitti:Eipä siinä, vaihtelet net pidemmät ruuvit sille kytkyttimen työsylkylle ja sitten vaan ruuvailet sen lämyskän niillä muttereilla kiikkiin.
Tuota keskustelua ei kyllä viimeaikoina liiemmin ole ollut, pitäisköhän aiheuttaa vähän pahennusta...
...hmm, minkähänlainen se paljon puhuttu 12R kwaakku olis turbolla? -ovat aika edullisia... :O
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
http://www.kotinet.com/mika.koivuniemi/ ... %20008.jpg
Tuolta löytyypi kuvia laipasta, ilmenee ainakin kummin päin se laitetaan ja Kujolta tulikin aika tyhjentävät ohjeet itse asentamiseen.
Tuolta löytyypi kuvia laipasta, ilmenee ainakin kummin päin se laitetaan ja Kujolta tulikin aika tyhjentävät ohjeet itse asentamiseen.
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37
Just tuli mieleen että olihan siinä kytkimen ilmaamisessa melkoinen projekti. Hoitui sitten kun kaveri tuli apteekin suurimman ruiskun kanssa.
- jsalok -
Musta toi ilmaaminen oli aikasta simppeli. Tein sen vähän tavallisesta poiketen. Ensin puristelin männän pihalle ja putsasin sylkyn. Samoten sen kahvan säiliön. Sitten puhtaat kikkareet paikoilleen. Säiliö täyteen ja pumpaten.. perkule kun muli pelkkää ilmaa eikä alkanut pumpata. Sitten pölkkyä raapien tovi ja tikkuja kynsien alle...
Siellähän on sen sylkyn männän takana jousi joka pyrkii potkimaan mäntää ulos päin. Dodii.. painoin männän pohjaan asti peukulla sillä seurauksella että kahvapurkista kuulu mulinaa. Sitten kun vapautin männän, jousi jaksoi työntää mäntää hissuksiin etiä päin imien putkeen nestettä yläsäiliöstä. Tämän kun olin hokannut, tuli pieni paussi kun piti huutaa eukko hätiin käytteleen kahvaa. Eli kun se mäntä oli tullunna vähän ulos päin, eukko paino kytkinkahvan pohjaan mä löysäsin ilmanippaa ja painasin männän taas pohjaan... pärskistä ja ruiskis... Tätä lutkutusta muutama kerta. No sitten kun sieltä oli niin paljon ilmaa poistunut että toi kahvakin alkoi jo pumpata, eukko eikun pumppuamaan ja aina kun mäntä niin ulkona kun mahollista ilman että on pois sylkysta niin stop. Sitten vain kytkinkahva pohjassa ilmanippa auki ja mäntä pohjaan. Toi härpätin oli ilmattu tolla konstilla parissa minuutissa. Pumppasin tosin useamman desin läpi kun oli tarkoitus huuhdella vielä järjestelmää.
No nii!
Nyt ku päästii tohon jarrunesteisiin ja ilmaamiseen, niin mitä nestettä ootte sinne laittaneet?"tuskin sinne bilteman nesteitä kantsii laittaa"... en minä ainakaa laita!
Mut onko kokemuksia silikoni pohjaisista nesteistä,ei pitäs ainakaa syövyttää malia pois jos vähän sattuu roiskahtamaan!
Nyt ku päästii tohon jarrunesteisiin ja ilmaamiseen, niin mitä nestettä ootte sinne laittaneet?"tuskin sinne bilteman nesteitä kantsii laittaa"... en minä ainakaa laita!
Mut onko kokemuksia silikoni pohjaisista nesteistä,ei pitäs ainakaa syövyttää malia pois jos vähän sattuu roiskahtamaan!
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
Kay vaan kiikuttaan sinne se laippa, asentaminen on sen verran helppo, että ei ne varmaan siitä kehtaa mitään ottaa.Himppa kirjoitti:Mitäs muuten luulette pyöräliikkeen miettivän, jos kiikutan tuon laipan heille ja pyydän laittamaan kiinni, nyt kun niillä kerran on se kytkinkoppa jo auki (tarina tuolla ajokaudenpäättymisaiheen alla)? Säästyis itte siltäkin vähältä, mut tietty talveks pitäis keksiä jotain muuta tekemistä... :p
Muista samalla mainostaa mistä niitä laippoja löytyy.
Ajatteli minäkin asennella tälle viikkoa tuon miksan laipan paikoilleen joten kysymys kuuluu, miten päin se tulikaan asentaa... kumi-stefa moottoriin vaiko jarrusyldeen päin? 24tkm huollossa on asenneltu uudet litkut ja tiivari takuuseen, joten pystyihän sen laipan heittää paikoilleen ilman jarrunesteisiin koskematta?
Juu Laippa on tarkoitus asentaa niin että se stefa näyttää konetta päin.Peltsi kirjoitti:Ajatteli minäkin asennella tälle viikkoa tuon miksan laipan paikoilleen joten kysymys kuuluu, miten päin se tulikaan asentaa... kumi-stefa moottoriin vaiko jarrusyldeen päin? 24tkm huollossa on asenneltu uudet litkut ja tiivari takuuseen, joten pystyihän sen laipan heittää paikoilleen ilman jarrunesteisiin koskematta?
Nesteitä ei tartte laskea ulos, irroitat vaan ne kaks kuuskolo ruuvia joilla se sylinteri on kiinni ja vaihdat niiden tilalle paketissa tulleet vähä pidemmät versiot.
Luulisin että ei sitä paskaa kuitenkaan sinne vaihteistoon pääse sinne menevä akseli on kuitenki pintaalaltaan niin paljo pienempi mitä se työsylinterin mäntä että se stefa kyllä putsaa sen akselin niin ettei hiekka ym. töhnä pääse läpi.purzzi kirjoitti:Tuli tossa mieleen,että kuinkahan paljon sitä paskaa oikein pääsee tonne vaihdelaatikkoon? ???
Eihän se kovin kummonen tiiviste oo tossa lohkon kyljessä...
Kiitän Miksa ohjeistuksesta! hain juuri moponi sieltä Jkl:n Kuvalta ja markkinoin sinne, laippaasi! anoin heille myös yhteystietosi! Sais vain tuon sun loistavan "tuotteesi" ny markinoitua muuallekin kuin ainoastaan tänne meidän "sisäpiirille". kyl tuolla keksinnöllä olisi suotavaa tienata vähintäänkin "bensarahat"!