jarim kirjoitti:Takarenkaan pidolla on melkoinen merkitys penkin antamaan tulokseen. Ai mistäkö tiedän?
Niin.
Myös rullan painolla ja halkaisijalla, renkgaspaineilla, lämpötilalla, ilmalämpötilalla, penkittäjän alushousujen värillä ja naapurin mummon permanetti-afron halkaisijalla ja kokonaismassalla on suurimerkitys tässä asiassa.
En tiedä mistään mitään, mutta Kajmc:n penkki anto muistaakseni 240hp @ 0.6bar, ja tuon korkeammalle ei vaan paineet noussu. Kemissä taas heilahti muistaakseni 297hp/279nm @ 0.9bar.
Eikö se noita "kevyesti" viritettyjä olisi kaikista parasta käyttää aina samassa penkissä, ennen ja jälkeen penkityksen? Saisi edes jonkunlaista osviittaa virityksen onnistumisesta..
En tiedä mitä Jari noista pyöristä olisi _pitänyt_ saada, mutta olen kuullut yleisesti että bikefox antaa muutaman ylimääräisen hepan.
Ja, kyllähän se varmasti tuo lisää asiakkaitakin, kun puhutaan että kyseinen firma säätää samoilla osilla kuin muut se 10-15hp ylimääräistä. Olikohan taas varmasti tarpeeksi sekavaa tekstiä..
Eikä sitten palkoja eikä kasveja sieraimiin tästä.
Valitsinkohan huonon smileyn tuohon 184 & 200 kommentin perään kun ilmeisesti tulin väärin ymmärretyksi? No jokatapauksessa, mielestäni nuo teholukemat olivat ihan linjassa ei pitäisi kauheasti ylimääräisiä koneja olla (Kemistä vastaavat lukemat 187 ja olikos Akselilla jotain 203 siellä?).
Tuo takarenkaan pito kommentti ei liittynyt noihin 184 & 200 mitenkään enkä nyt oikeen ymmärrä mitä noilla omilla kommenteillasi olet yrittänyt todistella?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Valitsinkohan huonon smileyn tuohon 184 & 200 kommentin perään kun ilmeisesti tulin väärin ymmärretyksi? No jokatapauksessa, mielestäni nuo teholukemat olivat ihan linjassa ei pitäisi kauheasti ylimääräisiä koneja olla (Kemistä vastaavat lukemat 187 ja olikos Akselilla jotain 203 siellä?).
Valitsit. Ymmärsin tuosta juurikin niin että mielestäsi hepoja olisi pitänyt saada enemmän. Kuiten muistaakseni Kajaanissakin kävi?
Tuo takarenkaan pito kommentti ei liittynyt noihin 184 & 200 mitenkään enkä nyt oikeen ymmärrä mitä noilla omilla kommenteillasi olet yrittänyt todistella?
No mihin se sitte liittyi?
Ja en ole tuossa mitään yrittänyt todistella, otin vain yleisesti kantaa tähän täälläkin vallitsevaan ifernaaliseen hevosvoima eipäs-juupas väittelyyn ja kerroin miten itselläni oli tuo homma mennyt.
jarim kirjoitti:Valitsinkohan huonon smileyn tuohon 184 & 200 kommentin perään kun ilmeisesti tulin väärin ymmärretyksi? No jokatapauksessa, mielestäni nuo teholukemat olivat ihan linjassa ei pitäisi kauheasti ylimääräisiä koneja olla (Kemistä vastaavat lukemat 187 ja olikos Akselilla jotain 203 siellä?).
Valitsit. Ymmärsin tuosta juurikin niin että mielestäsi hepoja olisi pitänyt saada enemmän. Kuiten muistaakseni Kajaanissakin kävi?
Tuo takarenkaan pito kommentti ei liittynyt noihin 184 & 200 mitenkään enkä nyt oikeen ymmärrä mitä noilla omilla kommenteillasi olet yrittänyt todistella?
No mihin se sitte liittyi?
Ja en ole tuossa mitään yrittänyt todistella, otin vain yleisesti kantaa tähän täälläkin vallitsevaan ifernaaliseen hevosvoima eipäs-juupas väittelyyn ja kerroin miten itselläni oli tuo homma mennyt.
No valaistaan taustaa hieman lisää. Muistaakseni neljässä eri penkissä tuota keksintöä tosiaan tuli kesän aikana eri tilaisuuksissa käytettyä, Kajaanissa ja Tampereella tuon Bikefoxin ja Kemin penkin lisäksi. Kajaanista ja Tampereelta jäi tosiaan ihmetys siitä kun tulos oli sen 10+ hp vähemmän mitä "sieltä pitäisi löytyä". Kuitenkin Joensuussa mentiin 315km/h rajoitinta vasten joten kyllä ne tehot kuiten tallessa pitäisi olla. Syksyllä sitten pyöräytettiin huvikseen uudestaan Kemin penkissä ja tulos? Reilut 175hp. Kesän aikana pyörään ei ollut tehty mitään muutoksia. Paitsi takarengas. Kemissä ja Bikefoxilla käydessä oli eri rengas mitä muilla kerroilla .. No tuota 175hp käppyrää kun verrattiin siihen keväiseen (http://www.hiekkalaatikko.org/187.jpg) niin huomattiin että tuohon 5000rpm asti käyrä kulki täsmälleen samaa viivaan myöten. Tuossa 5000rpm kohdalla on aika jyrkähkö nousu ja siitä eteenpäin viiva oli yhtä säkkärää ja huipputehot tosiaan jotain 175. Anaalyysinä siis: 5000rpm jälkeen takarenkaasta hävisi pito ja se näkyy sitten loppukäyrässä.
Siihen siis liittyi tuo kommentti takarenkaan pidon merkityksestä.
Edited By jarim on 1169228768
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Valitsinkohan huonon smileyn tuohon 184 & 200 kommentin perään kun ilmeisesti tulin väärin ymmärretyksi? No jokatapauksessa, mielestäni nuo teholukemat olivat ihan linjassa ei pitäisi kauheasti ylimääräisiä koneja olla (Kemistä vastaavat lukemat 187 ja olikos Akselilla jotain 203 siellä?).
Valitsit. Ymmärsin tuosta juurikin niin että mielestäsi hepoja olisi pitänyt saada enemmän. Kuiten muistaakseni Kajaanissakin kävi?
Tuo takarenkaan pito kommentti ei liittynyt noihin 184 & 200 mitenkään enkä nyt oikeen ymmärrä mitä noilla omilla kommenteillasi olet yrittänyt todistella?
No mihin se sitte liittyi?
Ja en ole tuossa mitään yrittänyt todistella, otin vain yleisesti kantaa tähän täälläkin vallitsevaan ifernaaliseen hevosvoima eipäs-juupas väittelyyn ja kerroin miten itselläni oli tuo homma mennyt.
No valaistaan taustaa hieman lisää. Muistaakseni neljässä eri penkissä tuota keksintöä tosiaan tuli kesän aikana eri tilaisuuksissa käytettyä, Kajaanissa ja Tampereella tuon Bikefoxin ja Kemin penkin lisäksi. Kajaanista ja Tampereelta jäi tosiaan ihmetys siitä kun tulos oli sen 10+ hp vähemmän mitä "sieltä pitäisi löytyä". Kuitenkin Joensuussa mentiin 315km/h rajoitinta vasten joten kyllä ne tehot kuiten tallessa pitäisi olla. Syksyllä sitten pyöräytettiin huvikseen uudestaan Kemin penkissä ja tulos? Reilut 175hp. Kesän aikana pyörään ei ollut tehty mitään muutoksia. Paitsi takarengas. Kemissä ja Bikefoxilla käydessä oli eri rengas mitä muilla kerroilla .. No tuota 175hp käppyrää kun verrattiin siihen keväiseen (http://www.hiekkalaatikko.org/187.jpg) niin huomattiin että tuohon 5000rpm asti käyrä kulki täsmälleen samaa viivaan myöten. Tuossa 5000rpm kohdalla on aika jyrkähkö nousu ja siitä eteenpäin viiva oli yhtä säkkärää ja huipputehot tosiaan jotain 175. Anaalyysinä siis: 5000rpm jälkeen takarenkaasta hävisi pito ja se näkyy sitten loppukäyrässä.
Siihen siis liittyi tuo kommentti takarenkaan pidon merkityksestä.
Oukkidoukki.
Ja noin niinkuin yleisesti, mitä väliä sillä on paljonko sieltä takaa ulos tuuppaa, kunhan vaan kädet venyy.
gold kirjoitti:En tiedä mistään mitään, mutta Kajmc:n penkki anto muistaakseni 240hp @ 0.6bar, ja tuon korkeammalle ei vaan paineet noussu. Kemissä taas heilahti muistaakseni 297hp/279nm @ 0.9bar.
Toi on mielenkiintoinen juttu.... koska Kamc rulla on painavempi ja suurempi halkaisialtaa pitäisi siinä olla enempi vastusta....
Omasta on aina lähtenyt se (säädetty) 0,7 bar siinä rullalla kun olen testannut.....
Täytyy alkaa lisätä kitkapintaa rullalle ettei siinä tapahdu sitä paljon puhuttua luistoa
Siitä kai tässä on kysymys :p
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
gold kirjoitti:En tiedä mistään mitään, mutta Kajmc:n penkki anto muistaakseni 240hp @ 0.6bar, ja tuon korkeammalle ei vaan paineet noussu. Kemissä taas heilahti muistaakseni 297hp/279nm @ 0.9bar.
Toi on mielenkiintoinen juttu.... koska Kamc rulla on painavempi ja suurempi halkaisialtaa pitäisi siinä olla enempi vastusta....
Omasta on aina lähtenyt se (säädetty) 0,7 bar siinä rullalla kun olen testannut.....
Täytyy alkaa lisätä kitkapintaa rullalle ettei siinä tapahdu sitä paljon puhuttua luistoa
Siitä kai tässä on kysymys :p
Taisi tuossa tapauksessa olla kyse ennemminkin katteen alle unohdetusta bleedistä.
Ja Goldin koneessa on sen verran iso ahdin, että vaatii dynossa huomattavan paljon enemmän ohivirtausta kellolle kuin tien päällä ajettaessa.
offtopic: Mitkä penkit pelkkiä inertiapenkkejä, ja mitkä jarrullisia........? Varmaan helpompi säätää kuiteskin tossa jarrullisessa? nimim. Onko maailmassa enemmän tyhmiä kysymyksiä, vai vastauksia?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Tkorkiak kirjoitti:Tulipas siellä oulussa käytettyä busaa penkissä, 171hp irtos takapyörältä :p ja nyt pitäs mopottimen olla säädöissäkin. Nyt vaa kevättä odotellen!
Saako udella paljonko oli korjauskerroin (STP corr.f.) ko. lapussa?
Edited By jarim on 1169912000
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport