Busa matalammaksi

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Vielä lisäys: Paljonko perää pystyy pudottamaan?
Ois nimittäin 132mm luut tarkotus laittaa kenttäajoon!?
Ottaneeko rengas lokariin kiinni!?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

12 mm pidemmät luut pudottivat perää n 4 senttiä - 30mm keulan madallus-ei lähelläkään maksimia :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Dodii, nytpä olisi perää laskettu ensi viikonlopun Pudasjärven koitoksia varten! :cool:

Seuraavanlaista faktatietoa:
- Originelli luilla (119mm) perän korkeus takalampun alla olevan heijastimen alareunasta kenttään ~74cm
- 130mm luilla perän korkeus ~70cm

Äkkiseltään kokeiltuna tuntui aika hyvälle, alalärpäkekin pystyi olemaan vielä paikoillaan. Nähtäväksi jää miltä tuo "tosioloissa" sitten tuntuu! :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Sanokaas ny kun olette noita luita vaihdellu ja keulaa pudotellu että onko siitä tavalliselle kurvailijalle mitään hyötyä..? ???

Meneekö mutka-ajelu hankalaksi? Entäs kaksi päällä tourinki?

Näyttää vaan niin pirun hyvältä tuommoinen päälle tallattu bussi... :thumbup:
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Onhan se niinkin niin,että hieman mutkia ajellessa on muuttunut 'kankeammaksi' kuin aiemmin busan ollessa korkeammalla.Jousitusta on joutunut kirimään aika roimasti ettei rengas ota kuorma päällä teiliin kiinni.Muuten ainakin meikä tykkää tosta 'sliipparista' aika älysti.Tämä mun kokemus ja tunto asiasta tästä.

:unclesam:
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Olen miettinyt pyörän laskua mutta mistä sais edullisesti keulaan laskupaloja?olen yrittänyt hakea netistä mut ei löydy. (varmaan käyttäjä vika)
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Täältä suunnasta löytyy yksi MiksaK:n keulanlaskusetti yltiömääräisenä.
108-1157739326

Viesti Kirjoittaja 108-1157739326 »

BussiJussi kirjoitti:Vielä lisäys: Paljonko perää pystyy pudottamaan?
Ois nimittäin 132mm luut tarkotus laittaa kenttäajoon!?
Ottaneeko rengas lokariin kiinni!?
132mm luut oli mulla alla viime kesänä 19cm pidennetyllä swingillä, yksin ajelu meni ihan ok, mutta kun otin 50kg muijan kyytiin ni rengas osui lokariin. Uskoisin, että 132mm on just sopivat vakio swingin kanssa, itse pyysin kaverin tekemään 129mm, niin saa viedä mammankin ajelulle! :mosh:
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Oliko nyt jollain kaupattavana palikoita keulan (ja perän kans) laskemiseen?
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TJJ kirjoitti:Oliko nyt jollain kaupattavana palikoita keulan (ja perän kans) laskemiseen?
Pete1:llä näytti olevan myynnissä yläkolmio josta saa putket läpi ja luita saa mm. ksthb:lta kaiketi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Morotus! Mites onkos tällainen kenellekkään tuttua kun mun -02 bussissa on "huomattavasti" korkeammalla istuma-asento kuin esim. -05 busassa (jota ei ole laskettu yhtään) oon koeistunut muitakin uudempia ja sama juttu niissäkin, eikä ainakaan silmämääräisesti katseltuna ole minunkaan bussia sen kummemmin koroteltu, on muutamat koeistujat (lue:persjalkaiset) kyllä huomanneet myös eron. :apua: Itsellenikään ei meinaan tuo muutaman sentin lasku tekisi pahaa. nimim:175cm



Edited By Jorgos on 1175760946
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Onko takajousta vedetty kireämmälle?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Onko tuontipyörä? Niissä voi olla joskus lyhennetyt koiranluut joilla pers nousee... näyttää päällepäin std:ltä muttei välttämättä olekaan.
Eli mittaa koiranluun pituus. Joku ken muistaa vois postata tähän sen vakion mitan johon verrata.
Club 100 m/s
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

-Artsi- kirjoitti:Onko tuontipyörä? Niissä voi olla joskus lyhennetyt koiranluut joilla pers nousee... näyttää päällepäin std:ltä muttei välttämättä olekaan.
Eli mittaa koiranluun pituus. Joku ken muistaa vois postata tähän sen vakion mitan johon verrata.
Vakio koiranluiden reikien väli on 119mm.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Itseasiassa kaverin bussiin verrattuna näyttäisi olevan jousi olevan vedetty tiukemmalle?!? Vaikuttaa(ko) jäykkyyteen, ilmeisesti, joten istuessa ei painu niin alas?!?



Edited By Jorgos on 1175770623
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Vastaa Viestiin