Venttiilikansi

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Jos ja kun olette tarkastaneet mopojenne venttiilien välyksiä ja venttiilikansi on ollut irti, niin onko kanteen pitänyt takaisin laitettaessa laittaa jonkinlaista tiivistemassaa. Onko alkuperäisen tiivisteen voinut käyttää uudelleen.

Nyt talvella olis tarkoitus opetella itse toi venojen tarkastus ym. Ja tarttis vähän tukee tällaisissa jollekin yksinkertaisissa asioissa. :apua:
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

dick kirjoitti:Jos ja kun olette tarkastaneet mopojenne venttiilien välyksiä ja venttiilikansi on ollut irti, niin onko kanteen pitänyt takaisin laitettaessa laittaa jonkinlaista tiivistemassaa. Onko alkuperäisen tiivisteen voinut käyttää uudelleen.

Nyt talvella olis tarkoitus opetella itse toi venojen tarkastus ym. Ja tarttis vähän tukee tällaisissa jollekin yksinkertaisissa asioissa. :apua:
Tarkotat varmaan venttiilikoppaa! Vanha tiiviste käy. Voi laittaa nokkien päissä oleviin "mutkiin" hieman tiivistemassaa. Tai niin ainakin minä tein.



:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Miten on mahtuuko toi koppa tulemaan pois helposti vai onko koko ruisku judanssi irrotettava. Rempparomppu käskee ottamaan pois ja Haynesin manuaali taas ei puhu siitä mitään.
Jos ruiskukurkut on otettava irti niin riittääkö että ottaa mötikän pelkästään irti motista vai pitääkö bensaletkuja tms. irrotella. :apua:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

dick kirjoitti:Miten on mahtuuko toi koppa tulemaan pois helposti vai onko koko ruisku judanssi irrotettava. Rempparomppu käskee ottamaan pois ja Haynesin manuaali taas ei puhu siitä mitään.
Jos ruiskukurkut on otettava irti niin riittääkö että ottaa mötikän pelkästään irti motista vai pitääkö bensaletkuja tms. irrotella. :apua:
Liitin irti (se iso mötikkä) sekä tankista tuleva bensaletku, sillekin on liitin. Kunhan vielä kurkuista löysäät ruuvit niin lähtee nostamalla. Kyllä se muistaakseni sen vaatii, ei taida kansi mahtua muuten tulemaan pois.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Olin tien päällä vähillä työkaluilla kun jouduin käyttämään koppaa auki ja muistelen vahvasti etten koskenut letkuihin enkä kurkkujen kiinnitykseen. Tankki oli vaan konepelti asennossa. Koppa oli kylläkin hieman taiteilun takana ja ei tullut kuin tietyssä asennossa ulos jos ei halua koskea muihin kamppeisiin välttämättä. Asiat voi tehdä vaikeastikkin mut kun ei ollut kamppeita... :glare:
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
sillyflier
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37

Viesti Kirjoittaja sillyflier »

-99 Mallista irroitin venttiilikopan kannen ilman ruiskurunkojen löystytystä. Venttiilikopan kansi mahtui tulemaan täpärästi pois paikoiltaan kun sitä oikealla tavalla liikutteli. Muistaakseni kaasuvaijerinvivustosta otin jotakin irti kun se siihen tökkäs mutta en mitään muuta. Pienellä purkamisella pääsin venttiilien välyksiin käsiksi. Se on varmaa että ruiskurunko oli paikoillaan.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Kaikkein nopein ja vaivattomin tapa on irroittaa kaasuvaijerit, nostaa ruiskurungot paikaltaan, irroittaa molemmin puolin rungossa olevat katekiinnikkeet.
Muutenkin kyllä onnistuu, kuten edellä selitetty, mutta miksi asia pitäisi tehdä vaikeasti, kun sen voi tehdä helpomminkin ja useimmiten vielä lopputuloskin on parempi...
Nysväys vie paljon aikaa, ruuvaus vähemmän.
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Helvatan hieno homma. Saksan poika on pistänyt jollain saatanan ruuviliimalla sen starttikytkimen kannen "tulpan", jonka kautta käännetään kampee oikeeseen asentoon.. Ei saa auki kuusiokolo on pyöree vaikka kuinka lämmitteli ja naputteli. Taitaa toi tulppa olla jotain alumiinin tapaista kun antaa niin helposti periks. Eipä auttanut muu kun purkaa taas starttikytkimen kansi nevadaan. Aika hidasta on saada tarkastusmerkki kohdille. Ensin käännetään mahdollisimman tarkasti oikeeseen paikkaansa ja sit kansi paikalle ja kattoo osuuko merkit kohdalleen. Meikällä menee kaikki asiat aina vaikeimman mukaan.
Huomasin tossa purkaessa, että flektin propelli on yhdestä lavasta sulanut. Mahtaakohan haitata menoo?
Jos noita ruiskurunkoja löysään niin saako bensaletkut yms. olla paikallaan vai pitääks niitä välttämättä irrotella.
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Nyt on venat katottu ja ok olivat. Venakansi on helppo irroittaa seuraavalla tavalla. Ruiskuihin ei tarvitse, eikä kannata koskea.
Syylarista paisuntasäiliöön menevä letku irti syylarin päästä. Vedetään letku ruiskun asentotunnistimen viereen pois tieltä. Molemmilta puolilta pois katteenkiinnityspisteet.
Kaasuvaijerit irti ruiskurungossa olevasta kullan värisestä lärpäkkeestä. Kullan värinen lärpäke irti, siis se jossa on ryyppyvaijeri.

Tämän jälkeen kansi tulee nätisti ulos. Ruiskurunkojen poistaminen ei tuo oikeastaa kovinkaan paljoa lisätilaa työskentelylle.
Vastaa Viestiin