100 oktaanista - Utelias

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Paikallisella huoltoasemalla (Shell) tuli vastaan mittari jossa oli 100 oktaanista tarjolla 95 ja 98 rinnalla. Mitä käytännön hyötyjä/haittoja olisi tuon käyttämisestä Busassa? Joku varmasti tietää. Eli tällainen tuli täällä rajan tuolla puolen vastaan.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Noo, voit käyttää enemmän ahtoja tai hiukan korkeampaa puristusta, nakutusvaara pienenee. Ei bensalla ainakaan mitään merkittävää viritystä saa aikaiseksi. Nittis sitten asia erikseen, mutta eipä se bensaa olekkaan.. :p
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Jep ei ollu viritys mielessä, lähinnä tuli mieleen että kun jotain tehdään moottorille käsittääkseni suositellaan oktaanin nostoa. Vahvistelin käsityksiäni.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

Eköstä se mene vähän niin, että mitä suurempi oktaani, ni sitä huonommin leimahtaa. Eli voidaan käyttää suuremmissa lämpötiloissa ja puristuksissa ilman että bensa palaa ennen kuin sen pitäisi.
Eli jos 95 toimii hyvin, ni ei tolla 100 oktaanisella saada ku tehon menetyksiä korkeintaan.
Korjatkaa jos meni mettään?
Avatar
Lizard
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 17:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Nimittäin joskus aikoinaan kun commanderia penkitettiin ja säädettiin niin Bikefoxilla kehoittelivat vaihtamaan 98:iin.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Vastaa Viestiin