Hondamies. vaan ei enään.

eli täältä löydät elämää suurempia esseitä aiheesta kuin aiheesta..
jummijammi

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

busapappa2 kirjoitti:Yx Custom kundi, muuttui aika "jäätäväksi", syystä että sanoin sille kun se kehui "Takakenoasentoaan", että NIIN........ On pyöriä millä "ajellaan" ja SITTEN TAAS MOOTTORIPYÖRIÄ JOILLA AJETAAN. AIKAS TAKAKIREETÄ ON KUN EI HYVÄKSY, ETTÄ JOKU TYKKÄÄ MYÖS VAUHDISTA JA TEHOISTA ? :O
En muista, mistä luin joskus, mutta ku sopperi ukkelit oli kehunna sitä "apinakiikku" asentoa niin kovin hyväksi mutkissa, niin joku kyykkä kuski oli vain tokassu että "ilmankos ne onki niin suosittuja roadracingissä.." :D Ja kyllä mullekki yks HD-trike ukkeli intti, että sillä sen kolmirattaisella jättää taatusti mutkatiellä kaikki hajapusat ja muut.. Ja tehoo oli niin paljo, että loivaan ylämäkeen voi vetää 120 asuntovaunu perässä... :mopo: :mosh:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Kaksisataakuusikymmentä. Kaksisataa kuusikymmentä kilometriä. Kaksisataakuusikymmentä nautinnollista kilometriä.

Iltakahvit Kaunispäällä. Ajatus ponnahti tajuntaan ilmavirran suhistessa uuen hiljasen Schuberth S1:n ympärillä. Tarkotus oli töitten jälkhen vain kävästä ajelemassa kymmenkunta kilometriä Sodankylän pohjoispuolella satasen alueella ja samalla kalibroia Hayabusan mittari gps:n kanssa.

Kuva

Ajelin sen kymmenen kilometriä. Toisen kympin. Aurinko paisto komeasti. Värjäsi samalla alkavan ruskan kirkkaaksi väriloistoksi nelostien laialla.

Iltakahvit Kaunispäällä. Sinne.

Mittarivirheet kalibroitu ja eiku tietovauhtia kohti pohjosta. Turistejaki liikhellä. Matkailuautoja paljon. Kiva ohitella. Piän mukavaa matkavauhtia yllä.

Kuva

Peurasuvanto, Vuotso, Saariselkä...jarrua, vilkku oikealle ja Kaunispäälle mutkittelevalle tielle. Huippupaikassa maankuulut munkkikahvit.

Paikka tietysti kiinni. Vilkaisen kello: 18.07...höh. Menny tietysti justhin kiini...no, mitäs läksit vasta 17 jälkhen Sodankylästä.

Nou hätä, otan muutaman kuvan ja alas kohti Saariselkää. Nesthellä kahvilla ja hyvällä pullalla.

Aurinko alkaa laskemhan, onneksi paistaa takasin ajellessa oikialta, ei häiritte ajoa yhthän. Että on mukava puotella menemhän kaikessa rauhassa.

Kuva

Vajukosken kohalla hiljennän reiphasti ja käväsen lättykahvilla tutun yrittäjäpariskunnan luona. Kuittaan herkullisella,ja isolla, hillalätyllä ja parilla kahvikupillisella iltapalan. Käyhän se näinkin.

Kuva

Viimeset neljäkymmentä kilometriä Pyssykylhän. Bensavalo alkaa palamhan melekein heti. Pyssykylästä iltakahville lähtiessä tankkasin, joten tulipahan testattua paljonko tankillisella suurin piirthein ajelee:

...reilusti sen kaksisataakuusikymmentä. Kaksisataa kuusikymmentä kilometriä. Kaksisataakuusikymmentä nautinnollista kilometriä.

Edited By toimeve on 1158671585
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Jone

Viesti Kirjoittaja Jone »

Hauska sattuma, että näyttää tuo pyörä oleen mun vanha! :cool: Kilvestä huomaan. Ostin uutena ja meni vaihdossa. Mitään modeja ei ole muuten mun jäljiltä. Täysin orggis kunnossa oli kuin luovuin siitä.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
toimeve
Viesti:

Jone kirjoitti:Hauska sattuma, että näyttää tuo pyörä oleen mun vanha! :cool: Kilvestä huomaan. Ostin uutena ja meni vaihdossa. Mitään modeja ei ole muuten mun jäljiltä. Täysin orggis kunnossa oli kuin luovuin siitä.
...näin muistelinki huoltokirjaa kattelessa, että sieltä päin Suomia tämä oli tullut mutkan (mutkien?) kautta Rovaniemelle ja sieltä sitten mulle.

Mulle riittävästi "rakenneltu", ainuasthan tuon touring-pleksin vaihoin, ja siihen olen sitä tyytyväisempi mitä enemmän tuolla ehtii ajelemhan...onhan tuolla jo alun neljättätuhatta ajeltu, vaikka vasta hommasin ja siitäki ajasta viikon olin yli tuhannen kilometrin päässä tuosta pyörästä ajelematta :pomppu:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

-LORDI-
Jone

Viesti Kirjoittaja Jone »

toimeve kirjoitti:
Jone kirjoitti:Hauska sattuma, että näyttää tuo pyörä oleen mun vanha! :cool: Kilvestä huomaan. Ostin uutena ja meni vaihdossa. Mitään modeja ei ole muuten mun jäljiltä. Täysin orggis kunnossa oli kuin luovuin siitä.

...näin muistelinki huoltokirjaa kattelessa, että sieltä päin Suomia tämä oli tullut mutkan (mutkien?) kautta Rovaniemelle ja sieltä sitten mulle.

Mulle riittävästi "rakenneltu", ainuasthan tuon touring-pleksin vaihoin, ja siihen olen sitä tyytyväisempi mitä enemmän tuolla ehtii ajelemhan...onhan tuolla jo alun neljättätuhatta ajeltu, vaikka vasta hommasin ja siitäki ajasta viikon olin yli tuhannen kilometrin päässä tuosta pyörästä ajelematta :pomppu:

Hieno pyörä sulla! Onnittelut hankkinnasta. :thumbup:
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

En muista, mistä luin joskus, mutta ku sopperi ukkelit oli kehunna sitä "apinakiikku" asentoa niin kovin hyväksi mutkissa, niin joku kyykkä kuski oli vain tokassu että "ilmankos ne onki niin suosittuja roadracingissä.." :D Ja kyllä mullekki yks HD-trike ukkeli intti, että sillä sen kolmirattaisella jättää taatusti mutkatiellä kaikki hajapusat ja muut.. Ja tehoo oli niin paljo, että loivaan ylämäkeen voi vetää 120 asuntovaunu perässä..

Näin se asia yleensä etenee, en tiedä tapausta missä kyykkäri olis aloittanut kinastelun mikä on paras "asento" :D Kyl muaki tietty hatuttais, jos Pyörässä on kuutioita 1450 ja heppoja 66 ( HD Softeil ) . :p ajokausi on muuten parhaimmillaan ja kestää vaikka Jouluun jos ei oo lunta tai jäätä ! Jätin matkailun väliin ja laitatan "kommarin" ja Yosimuran Trioval putket + penkitykset tietty ja sit eikun ajetaan vähintään 100.000 km tällä, eli ainakin pari vuotta :D

Vai että kädet kaljun tasolla ja asunto vaunu persuuksissa ???? Heko Heko, eiku siisteissä coretexeissä lämpöisesti mihin vaan, ehkä yö viiden tähden hotlassa välillä. Rakennelkoot toiset.......... Minä ajan,ajan ,ajan, ajan.......................

Se on nimittäin keskimääräistä mukavampaa, kun on valmiiksi optimaalinen asento......... , ja OIKEE MOOTTRIPYÖRÄ ! Siis ajaminen on mukavampaa! Kuin jonkun pellin vääntäminen ja jynssääminen, maalaaminen jne, jne, jne,

Toi "apinakiikku oli aika "paha" saankohan pidettyy sisälläni, kun seuraavan kerran joku "hapsulaukku" alkaa vinoileen jotain ..................... :laugh: nooh kukin tavallaan. Nyt unosille. :cool: :blues:

Edited By Agostini on 1158548409
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
67-1175770372

Viesti Kirjoittaja 67-1175770372 »

busapappa2 kirjoitti:En muista, mistä luin joskus, mutta ku sopperi ukkelit oli kehunna sitä "apinakiikku" asentoa niin kovin hyväksi mutkissa, niin joku kyykkä kuski oli vain tokassu että "ilmankos ne onki niin suosittuja roadracingissä.." :D
Wnaha viesti. mutta:
Minulta kyllä riittää respektiä jalkapohjat eteenpäin ajaville, varsinkin jos vielä stonga on varsin koukeroinen. Vain tosimotoristi™ osaa sellaisilla ajaa, ei meikäpoika - se on tyytyminen virtaviivaiseen ja helppoon Pikku-Bussiin...
jokiar

Viesti Kirjoittaja jokiar »

Joo, hieno pyörä ja upeet kuvat :thumbup: ! Ota seuraavan kerran rhullauslauta mukhaan (rullalautailuhan on muotia). Kun vaikka hontamies tulee ohitettavaksi niin huitaset höyläämättömällä rhullauslaudalla - ja ennen kuin hontamies herää, olet lähimmässä baarissa helvetin huonossa kunnossa :thumbup: ! Höylätty rhullauslauta on sitte pyhäkäythöön :D ! No, joo tässä vähän Peteliusta lainatakseni.... Onnea vaan.. :mosh:
toimeve
Viesti:

...voi noita aikoja! Hienoihin muistoihin törmäili, kun näitä vanhoja tarinoita selailin :cool:

Ja mullahan siis vieläki tuo sama hieno Busa :laugh:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

-LORDI-
Jukkis

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

toimeve kirjoitti:Tämän hetken uusin Busakuski ilmottautuu...tuli Hondamiehestä Hayabusan omistaja. Pieni koeajolenkki viime viikolla Rovaniemellä sykähytti, tällä viikolla sovin pitemmästä lenkistä, jotta matka-ajo-ominaisuuet tullee tälle kropalle testattua. Ja kuinkas siinä kävikhän:

keskiviikko
klo 18.20
...puolisen tuntia juteltu myyjän kanssa, kateltu huoltokirjat, soviteltu laukkutelineitä ja ihmetelty modattua perää, joka tekkee semmosenhan ongelmia sivulaukkutelineitten asennukshen. No, ratkastaan jos/kun on tarvetta.

klo 18.40
Vaihekaavio käännetty "oikeinpäin" eli perinteiseksi ja eiku kone tulille. Muistin, että kytkin pitää olla pohjassa. Ei CBR:ssä tartte.

On tässä hienot äänet! josimura mikälie3 soi komiasti. Perskele. Väkisin poikamainen virne pukkaa naamalle. Hyvät illan jatkot myyjälle ja ykköstä silimään. Tie kutsuu.

klo 19.40
Tunti ja satakunta kilometriä takana Rovaniemeltä kohti Sodankyllää. Käsittämättömän nopeasti pyörän kans tuli sinuiksi. Eikä tunnu yhthän pahalta. Ei. Päinvastoin: tuntuu TOSI hyvältä...

klo 19.55
Pyssykylässä...ei ole perse turrana, ei tunnu hartioissa...polvikulma lähes sama kuin CBR:ssä? Olen positiivisesti yllättyny. Eikä ajoasento kuitenkhan liian makaava elikkä käsille ei niin paljon tule painoa kuin pelekäsin, vaikka onki täysin erilainen tunne kuin Hondassa.

Alkuperänen pleksi perseestä, mutta toishaalta joustavasti maantienopeuksilla ajaen nostaa roppaa sen verran, että tunne siitä ettei käsillä painoa saattaa johtua siitä?

klo 21.05
...poltteleepolttelee...mithän ala sisällä olemhan, koirat hätäsesti juoksutettu ja eiku Busan päälle! Kaverille viestiä, että tuletko kattomhan...mullon kans susuki...Bandiitti kurvaa SEOlle, ehin juua iltakahvit ja syyä pannarin pehmytjäätelöllä. Nam. Seki. Niinkö Hayabusaki.

klo 21.50
On muuten Petelläki mellevä ilme; käväsimmä pienen lenkin Kittilän suunnalla ja Bandiitti tuntu kuulemma pappatunturilta Busan jälkhen. Arvatenki. Vaikka mukava pyörä seki semmoseksi.

klo 00.45
Mikhän uni tule...mietin mitä tehä. Päätän, että vien Busan torstai-iltana sovitusti myyjälle ja rauhotun viikonlopun viethon ja alamma ens viikolla tinkaamhan hinnasta, josko siltä vielä tuntuu. Hyvää yötä.

torstai
klo 06.15
Herätysherätysherätys...prkl tuota kelloa. Ei auta. Ylös, aamutoimet ja töihin Kemijärvelle. Volvolla. Sen verran tavaroita että pakko lähtiä. Toishaalta myös puoliltapäivin pittää mennä Savukoskelle pankin koululahjoituksia luovuttamhan, joten puku päällä helepompi ajella tuolla autolla. Mutta haen sen iltapäivällä ennenku ajan takasin Kemijärvelle.

klo 14.10
No niin, puku roikkuu hengarissa, ajopuku päällä ja eiku Busa tulille, tankille ja kohti Kemijärviä, sieltä sitten kuueksi Rovaniemelle viemhän pyörä pois.

Wroooooooom.

klo 15.30
Vuostimo. Kurvaan Pyhätunturin risteyksessä olevalle pysähyspaikalle. Myyjältä tuli aamulla viesti, jossa kyseli että miltä tuntuu. Yritin kait olla rehellinen, mutta en kauhian innostunu. Hintaan varmasti vaikuttais...

No, mietin pysäkillä hetken, soitin myyjälle: "En tuo ennään tätä takasin..." oli se viesti.

Sovimma järjestelyistä...ja hupsista! Näin yksinkertasta on tehä Hondamiehestä busanisti...elämä on!

klo 16.45
Kesätyöntekijälle saatesanat tulevaisuuelle, työporukan kans vielä kiitokset hänelle...ja kaikki ihastelemhan bossin uutta Suzukia...ja eiku tienpäälle taas.

En käännykhän Pelkosenniemiä ja Sodankyllää kohti. Ajan Sodankylhän suorhan mutkan kautta. Napapiirille sämpylälle ja kahville. Pohjoisen MotOrg porukalla tapaaminen Nesthellä, hörppään kahvit ja syön sämpylän kuitenki vauhilla ja eiku kohti Pyssykyllää...

klo 19.40
Pojat tuli viikonlopuksi...nuorimmainen kattoo tutulla paikalla olevaa uutta pyörää ja kyssyy, että "iskä missä sinun moottoripyörä on...?" Kerron, että tuossahan se.
-"Juksaat...mutta onpa hieno Honda..."

Annan antheksi, hälle kaikki moottoripyörät on hondia. Kohta net on hajabusia, luulen niin.
Kyllä mää silmät suurena luin tuon jutun.. tarttee sanoo et aikanaan kun ekan busani hankin -05 ja ajoin sen Turust niin nauroin kokoajan on se saatanan hieno kampe :pomppu: :pomppu: :kippis:
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Vastaa Viestiin