Kytkinkö menossa - Epämääräistä rohinaa
Terve
Tulin aamulla kotiin yövuorosta ja tuli päästeltyä aika reippaasti. Ajoin pyörän talliin ja kun laitoin sen vapaalle alkoi kuulua sellainen ihmeellinen aika voimakas rohina. Heti kun pistin kytkimen pohjaan ääni loppui ja irroitettaessa kytkin se alkoi taas. Mikäköhän siellä mahtaa oikein krohistaa?
Kysyisin vielä, että paljonko busan kytkin keskimäärin kestää jos ajattelee, että olisi suht normaalia käyttöä ollut? Onko kytkin helppo vaihtaa itse, tai olisiko viisaampi antaa jonkun kokeneemman vaihtaa? Pyörä on 99-mallinen, ajettu 30tkm. Öljyinä castrolit, ajettu 4tkm vaihdon jälkeen.
Tulin aamulla kotiin yövuorosta ja tuli päästeltyä aika reippaasti. Ajoin pyörän talliin ja kun laitoin sen vapaalle alkoi kuulua sellainen ihmeellinen aika voimakas rohina. Heti kun pistin kytkimen pohjaan ääni loppui ja irroitettaessa kytkin se alkoi taas. Mikäköhän siellä mahtaa oikein krohistaa?
Kysyisin vielä, että paljonko busan kytkin keskimäärin kestää jos ajattelee, että olisi suht normaalia käyttöä ollut? Onko kytkin helppo vaihtaa itse, tai olisiko viisaampi antaa jonkun kokeneemman vaihtaa? Pyörä on 99-mallinen, ajettu 30tkm. Öljyinä castrolit, ajettu 4tkm vaihdon jälkeen.
Tuskinpa niistä äänistä kannattaa huolestua, sitten kun kaikki äänet loppuu niin se ei todennäköisesti ole terve.. :p
Kytkinlevyjen vaihto on peace of cake, alle tunnissa tekee helposti.
Kytkinlevyjen vaihto on peace of cake, alle tunnissa tekee helposti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ok. Täytyy varmuuden vuoksi tsekata ne pinnapultit jonain päivänä. Tuollaiset kaikki äänet nykyään vaan laittaa mietityttämään. Toisin oli ennen. Taunuksella ajellessa jos alkoi sivuääniä kuulumaan laitetiin vaan Led Zeppelin kovemmalle soimaan, niin johan äänet häipy ja matka jatkuikajbusa kirjoitti:Jos kytkin muuten toimii normaalisti, eipä varmaan mitään huolta ole.
Joskus oli täällä juttua et noissa vanhemmissa (99,00) olisi kytkimessä noi pinnapultit päässeet löystyy.... ei ole iso homma tarkistaa....
juissi kirjoitti:Terve
Tulin aamulla kotiin yövuorosta ja tuli päästeltyä aika reippaasti. Ajoin pyörän talliin ja kun laitoin sen vapaalle alkoi kuulua sellainen ihmeellinen aika voimakas rohina. Heti kun pistin kytkimen pohjaan ääni loppui ja irroitettaessa kytkin se alkoi taas. Mikäköhän siellä mahtaa oikein krohistaa?
Kysyisin vielä, että paljonko busan kytkin keskimäärin kestää jos ajattelee, että olisi suht normaalia käyttöä ollut? Onko kytkin helppo vaihtaa itse, tai olisiko viisaampi antaa jonkun kokeneemman vaihtaa? Pyörä on 99-mallinen, ajettu 30tkm. Öljyinä castrolit, ajettu 4tkm vaihdon jälkeen.
Aikoinaan usean Kawan omistaneena voin vakuuttaa, että busa käy ihan sievästi. Varsinkin ZZR1100 ja sitä edeltänyt ZX-10 olivat varsinaisia betonimyllyjä. Aivan kuin siinä kuupassa olisi pyörittänyt kuupallista irtomuttereita
Opin. että näihin vaivoihin auttavat korvatulpat parhaiten :p
Vanha pieru
Juu ei oo hätää.Tuo ääni johtuu siitä,että kun painat moottorin käydessä tyhjäkäyntiä kytkimen pohjaan,niin vaihteiston osien pyöriminen loppuu.Kun taas päästät kytkinkahvasta,niin rattaat ym.alkavat taas pyörimään,jolloin mm.laakeroinnista alkaa kuulumaan juuri tuota vaimeaa rohinaa.Samanlainen ääni kuuluu kaikista moottoreista.Myös autoista.Niissäkin äänen kuulee,kun vaan tarkasti kuuntelee.Jos moottorilla on takanaan jo paljon kilometrejä,tuo ääni saattaa kertoa jo laakeroinnin osittaisesta kulumisestakin.
Falconer kirjoitti:juissi kirjoitti:Terve
Aikoinaan usean Kawan omistaneena voin vakuuttaa, että busa käy ihan sievästi. Varsinkin ZZR1100 ja sitä edeltänyt ZX-10 olivat varsinaisia betonimyllyjä. Aivan kuin siinä kuupassa olisi pyörittänyt kuupallista irtomuttereita
Opin. että näihin vaivoihin auttavat korvatulpat parhaiten :p
Yhdyn edelliseen
kawan ääni :comp
Edited By PIKKU JORE on 1160739545