Sivu 1/1

Lähetetty: 09 Touko 2012, 13:21
Kirjoittaja Rasputin
-Onko turbomiehet poistaneet turbon asennuksen yhteydessä öljynlauhdutimen?

-Omasta pyörästä lauhdutin on poistettu ja on tällä hetkellä on ilman öljyn lisäjäähdytystä. Letkujen lähdöt on tulpattu.

-Onko kellään kokemusta laminoivasta lauhduttimesta ja sen tekemisestä esim rautaputkesta?

Pyörä on vm99, 1400 ryhmällä, noin 8,5 puristuksilla ja 0.8 bar ahdolla. Ilman ahtoilman jäähdytystä.

Lähetetty: 09 Touko 2012, 15:34
Kirjoittaja Arctikdiver
Laminoviahan on täälläkin muutamat käyttäneet...
Itelle juuri lähti tänään roottista käikäle tulemhan.

Lähetetty: 09 Touko 2012, 18:29
Kirjoittaja tenhulttio
Lauhduttimella muuten lauhdutetaan höyry nesteeksi, että jospa ne öljyt ei ihan niin kuumana kävis... :offtopic:

Mutta Taxiin tilattiin just Laminova C43 kenno. S34 saattaa olla vähän pieni, ainakin sen öljyliittimet on JIC 6 eli luokkaa 8-9mm halkasijaltaan. Ainakin Gen1 busan öljynjäähdyttimen lähtöreiät on n. 11.5mm.
Moottorinpuolipäähän sitten pitänee tekasta lähtö itte. Ainakin Autoracingista saa hitsattavia AN liittimiä (eli rosteri-/alulattaan hitsattava liitin kiinni ja reiät oikeille kohdille.

Lähetetty: 09 Touko 2012, 20:24
Kirjoittaja minizz66
Pitäs itelle kans tilata tollanen. Mistäs porukka noita ostellut? Nopeella kuukletuksella löysin tollasen:

http://verkkokauppa.harline.com/fi....389

Lähetetty: 09 Touko 2012, 21:35
Kirjoittaja tenhulttio
Autoracingilta
Harlinellä ei suostuneet vastaamaan kyselyyn.

Lähetetty: 10 Touko 2012, 09:35
Kirjoittaja Rasputin
-Onko kukaan mitannut moottori öljyn lämpötilaa? Jäähdytyksellä tai ilman

Rupeaako öjyjen ominaisuudet heikkenemään missä lämmössä?

Lähetetty: 11 Touko 2012, 19:44
Kirjoittaja Ginkaze
Rasputin kirjoitti:-Onko kukaan mitannut moottori öljyn lämpötilaa? Jäähdytyksellä tai ilman

Rupeaako öjyjen ominaisuudet heikkenemään missä lämmössä?
Poistin omastani alkuperäisen öljyn jäähdyttimen ja korvasin sen s34:lla. Kaikki toimii ok, öljylle ei ole mittaria, mutta oletan sen olevan noin alkuperäisellä tasolla eli alle 130C.

Lähetetty: 16 Touko 2012, 10:56
Kirjoittaja minizz66
Ameriikan forumeita selailin niin moni on poistanut öljyjäähyn kokonaan ahdetuista peleistä. Jopa aika tehokkaista katupeleistä. Onko kukaan mittaillut onko se kuinka tarpeellinen normi katuajossa? Tietty jos kentällä vetää ahkerasti sinkki kireellä päästä päähän niin todennäkösesti on tarpeen.