Sivu 1/1
Lähetetty: 25 Syys 2011, 20:57
Kirjoittaja Ginkaze
Tarkoitus oli laittaa tänään busaan muuta huoltoa ja lisätä cooleri. Tässä on siis ProBoostin turbokitti ja käsissä MCXpressin cooleri, ahtaalta näyttää. Onko hyviä neuvoja, miten nämä saa mahtumaan? Etupyörä näyttäisi viistelevän jo nytkin syyläriäkin.
Lähetetty: 25 Syys 2011, 22:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Syylärin ylävesi lähtö siirrettävä etupuolelta takapuolelle, 60 sarjan eturengas, keula vakio korkeudella. sitte pitäis sopia kutakuinkin.....
Lähetetty: 25 Syys 2011, 22:31
Kirjoittaja Jaakko
lokarin takapäästä voi ottaa muutaman sentin pois.
Lähetetty: 26 Syys 2011, 07:43
Kirjoittaja Tepa
plenumin paineputki siirrettävä oikealle puolelle,syylarin oikean puolen vesiletkun lähtö muokattuna,kenno mahdollisimman lähelle konetta tai minimissään vakio paikalle,60-sarjalainen rengas ja keula vakio korkeuteen..
katteita joutuu ilmeisesti hieman silpomaan,tuon coolerin leveyden takia...?
juuri keskustelin tuosta renkulan osumisesta mcx-porukan kanssa ja kysyin onko muutoksia ongelman poistamiseksi tehty,ei kuulemma ole,ohjeeksi tuli nuo edellä mainitut+keulan joustoa ja vaimennusta tiukemmalle...
Lähetetty: 26 Syys 2011, 16:11
Kirjoittaja Ginkaze
Kiitos jätkät, nämä toteutetaan kevääksi. Lisäksi kun painekoteloa joutuu kuitenkin muuttelemaan tulee harkittavaksi josko tulppaisi lisäruiskusuuttimet pois ja omien ruiskujen tilalle isommat... no aika näyttää mitä tapahtuu.
Lähetetty: 26 Syys 2011, 19:37
Kirjoittaja villeh
Ja kannattaa ihan suosiolla vähän viistää siitä eupuolelta niitä ripoja, hitsata...
Lähetetty: 29 Syys 2011, 20:17
Kirjoittaja Ginkaze
Oho, tänään aloin toteuttamaan ja homma meni hyvin kunnes, tässähän törmää etuiskari siihen cooleriin. Ohjaus kääntyy vain muutaman asteen puolelta toiselle Syyläri on niin takana kuin sen saa asennettua matalalla flektillä. Koko paketti pitää saada alemmaksi, poistetaan öljyn lauhdutin Onko tähän neuvoja (hyviä)
Lähetetty: 29 Syys 2011, 21:01
Kirjoittaja Arctikdiver
Mulla on coolerissa loveukset tehty tuubeja varten...
Lähetetty: 29 Syys 2011, 22:42
Kirjoittaja -Artsi-
Ginkaze kirjoitti:poistetaan öljyn lauhdutin Onko tähän neuvoja (hyviä)
Tuommoinen
tuolleen
Lähetetty: 16 Marras 2011, 09:31
Kirjoittaja Ginkaze
Do niin, nyt on hommaa aherrettu ja putkiston sekä painekotelon muutokset toteutettu. Öljycooleri korvattu Laminovalla. Syylärin sijainti on noin alkuperäinen. Ajatuksena on koko ajan ollut jättää renkaalle mahdollisimman paljon tilaa. Etupyörää sovitellessa tuli selväksi heti ettei kumi mahdu pyörimään ja se cooleriin tätä varten tehty loveuskin on ihan reilusti sivussa pyörön linjasta (tehty väärään paikkaan). Onko tää loveus jo MC Xpressin coolerissa valmiina vai onko mulle myyty tyritty yritelmä?
Lähetetty: 16 Marras 2011, 17:50
Kirjoittaja Kekku
Valmiina.
Sitä kannattaa suurentaa pari ripaa ylöspäin:
http://galleria.busanistit.org/v....Index=1
Lähetetty: 16 Marras 2011, 19:41
Kirjoittaja PowerKing
Vissiin aika paljon helpommalla pääsisi kun laittas vaan vesiruiskun coolerin sijasta
Lähetetty: 16 Marras 2011, 22:26
Kirjoittaja -Artsi-
Mulla oli tuo cooleri ilman tehdas-loveuksia renkaalle/putkille, se tuli vissiin jossain kohtaa 2000-lukua 'vakioksi'...
onhan eturengas jo vaihdettu 60-sarjaiseen, se on must.
Omassa syyläri oli vakiokiinnikkeissään yläpäästä ja alhaalta vein liki kiinni ahtimeen, mahtui paketti ihan OK kun lokasuojasta oli pieni pätkä pois. Tuo rengasviiste piti teettää cooleriin myöhemmin, kovissa jarrutuksissa ja keulojen varomattomissa alastuloissa nappas kumi kiinni.
Lähetetty: 17 Marras 2011, 09:53
Kirjoittaja Ginkaze
Purin kaiken taas ja teen sen nyt niin, ettei tarvii rimpuilla. Eturengas on joo 60-sarjainen. Cooleriin tulee reilumpi viiste renkaalle, iskariputkille loveukset onkin jo. Syylärin tuuletin nojailee nyt pakosarjaan, siirtää pitää. Jos oikein asiaan paneutuu tästä voisi hulluna hetkenä vääntää 3D-mallin ja tehdä kaiken kerralla kuntoon :p Noo, coolerin laitan sinne aivan varmasti vaatii se sitten töitä enemmin tai vähemmin. Haluan ehdottomasti renkaan ja coolerin välin vähän ilmaa jottei tule "tuhoja".
Lähetetty: 11 Huhti 2012, 09:32
Kirjoittaja Ginkaze
Vihdoin on tämäkin projekti loppusuoralla, töitä on tehty läpi talven aina kun on ehtinyt ja tallissa on ollut riittävän lämmintä.Cooleri kaikkineen muutostöineen paikoillaan ja tämän lisäyksestä johtuneet sadat muut asiat löytäneet oman paikkansa. Penkitys säätöinen jo tehty sekä katteet silvottu ja asenneltu noin paikoilleen. Eturengas tietenkin 60series. Yksi vain vaivaa, tilan puutteen johdosta keula jäi korkealle tai siis normikorkeuteen ja jotta pyörän saa menevään asentoon joutuu perän korottamaan eikä se ole kentällä hyvä (onhan se hölmön näköinenkin) myös kuskin jalat loppuvat kesken. Mitä helvettiä tässä voisi vielä yrittää? Cooleria pitäisi saada vielä askel taakse. Toimiiko kaksi pientä flektiä? Tutkin, että etupumput liinoilla kasaan puristaessa tila renkaan ja coolerin välillä jää noin 10mm:n, käytännössä sama tapahtuma jarruttaen välykset mukaan luettuna väliä ei arvaten enää ole.