Sivu 1/14
Lähetetty: 26 Syys 2008, 08:01
Kirjoittaja BussiJussi
Turbosatsi siis hankittu, tässä topicissa "projektin" laitteista, ja rakentelusta. Setti on X-pressenin "vanhankoppasen" std-setti, MCX-400 turbolla. Osat tuli Lahdesta, turbobusanistilta. Bonuksena settiin tuli mukana 6-portainen paineensäädin. sivun alimmainen Tuo paineensäädin systeemi pitää sisällään vaihtovalon, ja vaihdenäytön. Dynojetin wideband tuli samalla kertaa hankittua.
Dragracen Vesterlundille laittelin kyselyä turbomännistä. Puristukset 9,0:1 turbomännillä, ilman nostolevyä. Alunperin tarkoitus laittaa n.2,5mm nostolevy ryhmän alle, ja jätää orkkis männät. Tod.näköisesti myös säädettävät nokkapyörät olis joutunut laittamaan, koska niin paljon olisi ryhmä noussut. Nyt sitten harkinnassa noi turbomännät, joskohan kuitenkin... Epäilyttää vaan, että onkohan toi mäntäsetti 9,0:1 puristuksilla ILMAN nostolevyä...? Useimmat mäntäsetit, joita netissä katellut, kuitenkin vaativat ton nostolevyn...? Kellään tietoo asiasta?
Lähetetty: 26 Syys 2008, 08:31
Kirjoittaja 107-1089231881
Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
Edited By Ksthb on 1222407319
Lähetetty: 26 Syys 2008, 12:13
Kirjoittaja Kekku
Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Edited By Kekku on 1222420508
Lähetetty: 26 Syys 2008, 15:24
Kirjoittaja Jaakko
melko asiallisen lääkityksen olet löytäny.
Lähetetty: 26 Syys 2008, 18:39
Kirjoittaja villeh
mulla ois muuten http://www.hayabusazone.com/sprocket.html tollanen... jos se käy??
Lähetetty: 01 Loka 2008, 08:33
Kirjoittaja 107-1089231881
Kekku kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Hmm.. mikä estää ajoittamisen?
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?
Lähetetty: 01 Loka 2008, 20:56
Kirjoittaja Kekku
Ksthb kirjoitti:Kekku kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Hmm.. mikä estää ajoittamisen?
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?
"Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa"
Ai jaa ? ? ?
No oisko vaikka se että ratasta ei saa kuin yhteen asentoon . . .
Lähetetty: 02 Loka 2008, 15:17
Kirjoittaja BussiJussi
Yx kuva johtohässäkästä yms hilppeistä...
Klix
Nyt odotellaan "pikkuosia" ympäri Suomea....
Lähetetty: 02 Loka 2008, 15:18
Kirjoittaja Agostini
jeeeee.... :p
Lähetetty: 15 Loka 2008, 11:12
Kirjoittaja BussiJussi
Projekti seisoo... K8:n orkkis männät "hentoisen" näköiset... Pitäs vissiin hieman tukevammat männät hankkia. Dragracelta toimitusaika männille kuukaus, jenkeistä vois parin viikkooon saada. Vielä, kun jostain sais rahat taiottua noihin osiin... Jos sais kohtuuhintaan vanhakoppasen turbomännät, mitenkähän toimis niillä, ja -2mm kangilla? Eihän tule mitään ongelmaa mäntänopeuden tms. kautta? Varmaa tietoa ei ton K8:n kangenpituudesta, mutta todennäköisesti samanmitttainen... Tossa linkki yhteen turboon, sielläkin näkyy toi männän ero "vanhakoppaseen" (aika lähellä männänlakea ylin rengas) Paljos kestää noi busan orkkis kanget? 300hp?
Velocity Racing´s -08 turbobusa
Lähetetty: 15 Loka 2008, 14:30
Kirjoittaja BussiJussi
Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.
Lähetetty: 16 Loka 2008, 18:20
Kirjoittaja -Artsi-
BussiJussi kirjoitti:Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.
Lupaavasti näyttää sisäinen mopo jo kaasuttelevan karkaamista odotellessa.
Kerralla vaan se alakerta kuntoon niin tartte aukoa kun kuitenkin täytyy lisää saada myöhemmin.
Mites jos laittaisit vanhanmallin läppärungot? Selviäiskö vaihtamalla vaan TPS:n..? Ei tarvis rikkoa K8:n lisäläppiä tms.
nimim. löytyy yks 8-alipaineliittiminen spruutta.... 
Lähetetty: 17 Loka 2008, 22:43
Kirjoittaja BussiJussi
No, niin...Pientä edistystä tapahtuu kokoajan. Tänäiltana reikäporalla keskimmäiset "putket" painekotelosta pois ---> siirto reunemmaksi. Nyt painekotelokin istuu läppärunkoihin, kuten pitää! Onnex on ammattitaitoisia kavereita, ei tulis mitään ilman heidän apujaan...
Lähetetty: 18 Loka 2008, 10:45
Kirjoittaja jarim
Mutta missä on projektikuvat? 
Lähetetty: 18 Loka 2008, 11:45
Kirjoittaja BussiJussi
Kunhan koneen sais joskus nippuun, niin alkas olla kuvattavaakin...maltti, malttia