Sivu 1/12

Lähetetty: 12 Elo 2011, 21:20
Kirjoittaja PetriK
Jenkit on nyt sitten noin 120km/t meitä suomalaisia nopeampia ja sekin verrattuna suomen nopeimpaan kwaakkuun.

Milloinkahan ensimmäinen suomalainen alkaa pääsemään edes yli neljänsadan kun alla olevan linkin videoilla kaveri ajaa jo yli 500km/t lentokentällä.

http://www.brocksperformance.com/brocknm....neid=10

Lähetetty: 12 Elo 2011, 22:04
Kirjoittaja jouniri
PetriK kirjoitti:Jenkit on nyt sitten noin 120km/t meitä suomalaisia nopeampia ja sekin verrattuna suomen nopeimpaan kwaakkuun.

Milloinkahan ensimmäinen suomalainen alkaa pääsemään edes yli neljänsadan kun alla olevan linkin videoilla kaveri ajaa jo yli 500km/t lentokentällä.

http://www.brocksperformance.com/brocknm....neid=10

No ei ny ihan sentään, vai pitääkö Jenkeille antaa 804,5m tasoitusta?

Meillähän ajattu se Jorman 380kmh 1609m matkalle ja toi ennätysveto rääpäsy 2413,5m matkalla (1,5mile).

Josko se +400kmh mailille nähtäis piakkoin täällä härmässäkin? Ainakin muutamalla pyörällä hyvät lähtökohdat sitä alkaa pikkuhiljaa tavoittelemaan.




Edited By jouniri on 1313175935

Lähetetty: 12 Elo 2011, 23:14
Kirjoittaja jarim
Joo, hiukkasen harvassa Härmässä nuo kentät missä 1.5 mailia pystyy tuppi nurin vetämään... :)

Lähetetty: 12 Elo 2011, 23:47
Kirjoittaja gsxr
No härmästähän sitä nopeuspätkää löytyy, lakeuden miehet on varmaan rikkonut sen 400km/h jo viime vuosikymmenellä, eivät vaan julkisesti siitä huutele :rasberry: :turbobusa: :rasberry:

Lähetetty: 13 Elo 2011, 02:01
Kirjoittaja Martta
Helsinki-Vantaa 1-kiitotie (3440m) taitaa loppua kesken +500kmh vedolle.

Lähetetty: 13 Elo 2011, 10:08
Kirjoittaja Rockster
Martta kirjoitti:Helsinki-Vantaa 1-kiitotie (3440m) taitaa loppua kesken +500kmh vedolle.
Antaiskohan ne vuokralle nopeuskokeiluun? Kyllä varmaan, eihän tuo kovin vilkas kenttä ole.

Lähetetty: 13 Elo 2011, 11:23
Kirjoittaja snuggles
Olisko mitään edellytyksiä saada jotain leveetä varalaskupaikkaa käyttöön muutamaksi tunniksi. Pituus ei ehkä ole sinällään riittävä mutta joissain on edeltävä tie suoraan jatkeena jolloin kokonaispituus aika reilu.

Lähetetty: 13 Elo 2011, 11:35
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Olisko mitään edellytyksiä saada jotain leveetä varalaskupaikkaa käyttöön muutamaksi tunniksi. Pituus ei ehkä ole sinällään riittävä mutta joissain on edeltävä tie suoraan jatkeena jolloin kokonaispituus aika reilu.

Ongelmana maanteillä ainakin seuraavat

-tien epätasaisuus (kuopat, routavauriot)
-ajourat
-kapeus
-vaaralliset pientareet
-tieliikennettä ei esim 3 tunniksi katkaista meille

ps. hiukka on tullut selvitettyä härmän vaihtoehtoja, esim. juokseva maili on helpoin ja halvin treenata Ellulassa




Edited By jouniri on 1313224709

Lähetetty: 14 Elo 2011, 08:34
Kirjoittaja 83-1175441819
snuggles kirjoitti:Olisko mitään edellytyksiä saada jotain leveetä varalaskupaikkaa käyttöön muutamaksi tunniksi. Pituus ei ehkä ole sinällään riittävä mutta joissain on edeltävä tie suoraan jatkeena jolloin kokonaispituus aika reilu.
Kai niitä sivu kiitoteitä on lentoasemilla mitä voi vähän lainata, tai sitten jokin hiljaisempi lentokenttä.

Lähetetty: 14 Elo 2011, 12:34
Kirjoittaja jouniri
Snake kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Olisko mitään edellytyksiä saada jotain leveetä varalaskupaikkaa käyttöön muutamaksi tunniksi. Pituus ei ehkä ole sinällään riittävä mutta joissain on edeltävä tie suoraan jatkeena jolloin kokonaispituus aika reilu.
Kai niitä sivu kiitoteitä on lentoasemilla mitä voi vähän lainata, tai sitten jokin hiljaisempi lentokenttä.
Kun lentokentälle mennään muulla kalustolla kuin mitä lentotoimitaan kuuluu täytyy kentänpäällikön antaa ns. notaami eli kenttä suljetaan lentoliikenteeltä. Esim. Joensuun kenttä minne kerta vuoteen päästään on aina ollut tapahtuman ajan suljettu lentoliikenteeltä. Lisäksi kentät vaatii mahdollisesti järjestyksenvalvojat, EA-yksikön, alkusammutusyksikön, jne päälliköstä riippuen eli ei helppoa eikä halpaa. Vastaavasti esim. Pudikselle ollaan päästy lievimmin ehdoin koska ei matkustajalentoliikennettä siellä mutta vastaavasti kenttä hiukka lyhyt joten esim. Taxin treenit siellä on yleensä 1000m matkalle.

Laji vaatii kaluston, kuskin lisäksi myös sen paikan missä treenata / testata sekä "kilpailla". Aika haasteellista siis kaikinpuolin.

Lähetetty: 14 Elo 2011, 14:02
Kirjoittaja Heksa
vaikeeta on saada lentokenttää käyttöön:
Esim. pohjanmaa seinäjoki.
Sielä ois hyvä kenttä josta ei lähde kesäkaudella yhtään konetta ilmaan :shocked: (kesä--- elo puoliväli)
toki lyhyt mihinkään mailin vetoihin mut vartille ois huippu
kauhajoki on aika surkees kunnos ja ..... ei voi järjestää kisoja
(yks seura vuokrannu sen kisa oikeudet varmaan 100v ja pyytää välistä isot hillot jos joku järjestää kisat)
seinäjoen lento-aseman käyttö ei onnistu ku: se on merkattu varalaskeutumis kentäksi
pitää saada hätätilassa kenttä nopeesti tyhjäksi...
kisojen järjestäjä oli ilmoittanut et: 10min ja ajan-ottolaitteet on veks Ei kelvannu
Tämän takia ajetaan vaasassa 1/8 mailia lähes pellolla kilpaa :vilkutus:

Lähetetty: 14 Elo 2011, 20:19
Kirjoittaja Titaani
Kauhavan lentokenttä olisi aika optimaalinen. 2700m pitkä kiitotie. Siviililiikennettä ei juurikaan ole, eli sotilaskoulutus käytössä.

Lähetetty: 14 Elo 2011, 20:43
Kirjoittaja Heksa
Titaani kirjoitti:Kauhavan lentokenttä olisi aika optimaalinen. 2700m pitkä kiitotie. Siviililiikennettä ei juurikaan ole, eli sotilaskoulutus käytössä.

Taitaa vaan olla sotilaallis-strategisesti :O nii tärkees asemassa
ettei mitään asiaa sinne mut:
TFM/ Rissanen vois esitellä projektinsa Kurikan kaupungille ja saada päättäjät innostuun botnia-ringin laajennuksen yhteydessä tekeen kunnon 3km baana, botnia-ring 2020
Sillä pääsis kultaisin kirjaimin suomalaiseen moottoriurheiluhistoriaan

Lähetetty: 14 Elo 2011, 20:54
Kirjoittaja jakehaanpää
Heksa kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Kauhavan lentokenttä olisi aika optimaalinen. 2700m pitkä kiitotie. Siviililiikennettä ei juurikaan ole, eli sotilaskoulutus käytössä.

Taitaa vaan olla sotilaallis-strategisesti :O nii tärkees asemassa
ettei mitään asiaa sinne mut:

Täysin varuskunnan komentajan päätettävissä.

Lähetetty: 14 Elo 2011, 22:13
Kirjoittaja jouniri
Heksa kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Kauhavan lentokenttä olisi aika optimaalinen. 2700m pitkä kiitotie. Siviililiikennettä ei juurikaan ole, eli sotilaskoulutus käytössä.
Taitaa vaan olla sotilaallis-strategisesti :O nii tärkees asemassa
ettei mitään asiaa sinne mut:
TFM/ Rissanen vois esitellä projektinsa Kurikan kaupungille ja saada päättäjät innostuun botnia-ringin laajennuksen yhteydessä tekeen kunnon 3km baana, botnia-ring 2020
Sillä pääsis kultaisin kirjaimin suomalaiseen moottoriurheiluhistoriaan
Ei pöllömpi idea