Sivu 1/2
Lähetetty: 12 Syys 2009, 20:44
Kirjoittaja 106-1251057001
Busa on tunnetusti nakkikiskapuheissa painava matkalehmä jolla ajetaan vain suoraan ja ei taitu mutkiin ollenkaan, mutta kai joku on radalla sillä käynyt? Minkälaisia kierrosaikoja olette ajelleet? Lähinnä kiinnostaa motopark ja kemora kun siellä on tullut vanhalla pyörällä käytyä (ja kemoralla tuli k8 busa kovaa ohi
Jos listaatte kierrosaikoja niin ilmoittakaa myös mopo ja vähän tietoja muutoksista jne. Itselläni ei toistaiseksi busa-aikoja ole listata
Lähetetty: 12 Syys 2009, 21:07
Kirjoittaja jummijammi
No tosi harrastelijana (tukkona) madalletulla K5:lla kemorassa 1:30, ja katteisiin oikealle puolelle n. 10 sentin kulumisjälki.. Sen jälkeen kuulin, ettei sitä pyörää tartte kallistaa, vaan kuski voi myös "roikkua"..
Lähetetty: 12 Syys 2009, 22:36
Kirjoittaja jarim
Kemora 1:20.xx joskus ajanu, nykyään ei tunnu alle 1:22 menevän tosin aika harvakseltaan tullut käytyäkään. Botniaringillä about sama. Muille radoille melun takia ei juuri edes asiaa.
Lähetetty: 22 Maalis 2010, 18:11
Kirjoittaja 109-1268510473
Ajelin taannoin motoparkissa erään busan peräs, ajeli semmosia 1.40:xx aikoja. Haastattelin kaveria, ja sanoi ajaneensa vain kolmosella. Muita pykäliä ei kuulemma tarvinnut..
Lähetetty: 30 Kesä 2010, 21:28
Kirjoittaja 83-1240005952
Onko kukaan käynyt Ahvenistolla kurvailemassa ja jos on, niin minkälaisia aikoja? Olisi kiva saada hieman referenssiä omalle 1.40 ajalle.
Lähetetty: 30 Kesä 2010, 21:31
Kirjoittaja RHead
Veikkaanpa että on.. ainakin sepe.
Lähetetty: 30 Kesä 2010, 22:45
Kirjoittaja 106-1251057001
Itse pääsin mopoparkissa hieman alle 1:50. gen2 bussilla. Parannettavaa toki löytyy
Kaveri ajeli 65 heppasella mopolla edellä karkuun
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 07:53
Kirjoittaja jakehaanpää
SasaK8 kirjoitti:Onko kukaan käynyt Ahvenistolla kurvailemassa ja jos on, niin minkälaisia aikoja? Olisi kiva saada hieman referenssiä omalle 1.40 ajalle.
Hienosti Sasa on tuupannut Itellä mummoajossa tommosta 1.45 apparalla. Sepellä taitaa bussikalla olla himpun alle 1:30 ajat parhaita.
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 10:38
Kirjoittaja expressbus
Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 10:44
Kirjoittaja mäntytie
jummijammi kirjoitti:No tosi harrastelijana (tukkona) madalletulla K5:lla kemorassa 1:30, ja katteisiin oikealle puolelle n. 10 sentin kulumisjälki.. Sen jälkeen kuulin, ettei sitä pyörää tartte kallistaa, vaan kuski voi myös "roikkua"..
Voi voi kun kuulostaa tutulta samaisella Kemoran radalla.
Karuselli mutkat meni vähä kanttailuksi ja voi sitä ketutuksen määrää,kun varikolla katteita tarkastelin...
Ei voip mtn,oma moka. Pitäis opetella roikkumaan,kun vain
uskaltais!
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 14:42
Kirjoittaja 83-1240005952
expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Ei vähä mitään... Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.
Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....
Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 17:07
Kirjoittaja busajasa
SasaK8 kirjoitti:expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Ei vähä mitään... Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.
Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....
Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?
Alustan säädöllä on iso merkitys. Alunpitäen säädöt on varsin löysällä busassa.
Vaikkakin tässä on G1 tarinaa niin paljon siellä on ihan geneeristä, täysin pyörästä riippumatonta jutustelua mukana.
1. staattiset painumat kohdalleen - mitoitetaan kuskin painoon perussäädöt.
2. se nippuside sinne etuputkeen ja ajoa --> dynaamiset painumat kohdallen - mitoitetaan säädöt ajotapaan
3. sitten tutkailemaan pyörän käyttäytymistä vs noita ilmiöitä joita on listattu..
Ekalla jo pääsee pitkälle..
Niin ja joskus pari vuotta sitten 1:22:xx aikoja tuli Kemoralla tolla Busalla. Paras kai jossain 1:21:xx mutta se ei ollut helposti toistettavissa enään
Edited By busajasa on 1277993399
Lähetetty: 01 Heinä 2010, 18:48
Kirjoittaja buslake
Tossa on sport riderin jousensäätö ohjeet K8:lle http://www.sportrider.com/bikes....ex.html
Lähetetty: 02 Heinä 2010, 10:26
Kirjoittaja expressbus
Itellä säädöt muistaakseni suunnilleen tuon sportriderin mukaiset,tosin takapäätä nostettu 20 mm ja etupäätä 10mm,toimii omaan makuun hyvin.Jalkatapit vaihdettu alkuperäisistä kilosen tappeihin,originaalit katkeaa turhan herkästi.
Lähetetty: 02 Heinä 2010, 10:47
Kirjoittaja 83-1240005952
Ok, thanks. Täytyy kokeilla. Jos/kun saisi mopon vajumista mutkissa vähennettyä, niin ei sitten kai jalkatapitkaan enää raapiutuisi ihan niin paljoa (saati sitten katteet)? Mullakin on toisella puolella katteen alaosassa n. peukalon kokoinen ja muotoinen hankaumanaarmu, enkä pysty sille löytämään muuta selitystä kuin ekan kerran ratakanttailut (jolloin roikkumisesta ei ollut tietoakaan).