Sivu 1/1

Lähetetty: 30 Syys 2011, 13:09
Kirjoittaja wiltzu
Mitäs muutoksia busaan kannattaa tehdä, jotta siitä saisi ratakelpoisemman?

-alustan päivitys
-parempi takaiskari?
-etupumppuihin omalle painolle mitoitetut jouset
-perän nosto
-miten etupään korkeus, ylös vai alas?

-etujarrun päivitys
-brembon tai nissin:n radiaali pääsylinteri

-muuta?

Org:n puolelta bongasin videon jossa kierretään rataa busalla, mutta musta nuo katteet ja pyörän korkeus vaikuttaa vakiolta, perä ehkä hieman korkeempi?
Turbo taitaa pyörässä olla myös, mutta tarkoituksena olis maksimoida mutkanopeus.

Suurin ongelma mielestäni on kallistusvarojen puute :thumbdown:

Lähetetty: 30 Syys 2011, 14:08
Kirjoittaja jarim
No tommonen kuljetuskalusto ainakin olisi must. Suurin ongelma mielestäni käteisvarojen puute. :D

Lähetetty: 30 Syys 2011, 14:33
Kirjoittaja Heksa
Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen

Lähetetty: 01 Loka 2011, 01:01
Kirjoittaja wiltzu
Heksa kirjoitti:Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen
Tän jo tiiän.
1 -> 2
Toinen voi olla hyvä radalla...
Tonni gikseri on jo koitettu radalla, hieno oli. Koitan kuitenkin våltellä pakun/peräkärryn ostoa.
Joten haussa vinkkejä busalla ratailuun. Busan hinnalla sais kyl ratapyörän ja pakun jos vaihtais...

Lähetetty: 01 Loka 2011, 07:24
Kirjoittaja Tr3
Keula öhlinssii ja perä öhlinssii ja teräspunos letkut , pehmeet palat ja 55 takarengas
Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä ) mutta saa uskottavuutta , eikä missään nimessä madalleta yhtään , takaiskarin pituutta voi hieman lyhentää jos 55 laittaa tai siis kun laittaa

Lähetetty: 01 Loka 2011, 07:48
Kirjoittaja Jaakko
Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )
seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.

Lähetetty: 01 Loka 2011, 08:21
Kirjoittaja jarim
Sen verran asiaaki että minulla on perää vähän nostettu luilla, positiivinen vaikutus kääntyvyyteen mutta ei tuokaan kallistusvaroja juuri lisää. Iso pyörä on kuiten iso pyörä.

Lähetetty: 01 Loka 2011, 09:56
Kirjoittaja wiltzu
Tr3 kirjoitti:pehmeet palat
tarkempaa merkkiä ja mallia?
Pureeko paremmin kun sintteri?
Kulumisnopeudella ei oo niin suurta väliä.

Lähetetty: 01 Loka 2011, 10:47
Kirjoittaja jarim
Braking levyt ja saman valmistajan sinter palat. Toimii. :) Niin ja edessä minulla vakiojouset korvattu Öhlinsin vietereillä. Takapamppu vakio mutta huollettu sekin.



Edited By jarim on 1317455345

Lähetetty: 01 Loka 2011, 12:59
Kirjoittaja busajasa
Jaakko kirjoitti:
Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )

seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.

Ja katteet sekä staattorin poski ottavat kiinni. Pieni perän korotus auttaa kääntyvyyteen, mutta paino ja leveä rakenne on ne pahimmat haitat rata-ajossa.

Löysä etupää korjaantuu kun laittaa jäykemmät jouset - pääsee säädöissä alueelle.
Taka pampulle riittää huolto ja säädöt kohdalleen.
Etujarruihin ensimmäisenä uudet levyt, teräspunosletkut ja kunnon palat. Niillä alkaa pysähtyä.

Kykään jäykkä hubi - ei kylläkään pakollinen, mutta poistaa sen välyksen sieltä.

Eihän siitä ratatykkiä saa, mutta mukavan yleispelin - rataa, mutkapätkää, matkaa, lentokenttää.

Lähetetty: 01 Loka 2011, 19:54
Kirjoittaja wiltzu
Tänään nakkasin 190/70-17 takasen kiinni, julmettu kun kääntyy helposti.
Eli se 55 takarengas on ainakin tulossa...

Lähetetty: 01 Loka 2011, 22:08
Kirjoittaja Tr3
Se 55 taka kumppa vaikuttaa siihe kääntymiseen yllättävän paljon , toki vertaan asiaa oikean iskarin kanssa en sen lilluu pitkin rataa iskarin kanssa

Lähetetty: 28 Loka 2011, 09:22
Kirjoittaja wiltzu
Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(

Lähetetty: 28 Loka 2011, 14:45
Kirjoittaja sam77
wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.

Lähetetty: 29 Loka 2011, 13:17
Kirjoittaja wiltzu
sam77 kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.
Gen1?
Laitas hintapyyntöä ja kuvalinkkiä pm:n kautta.