Sivu 1/2
Lähetetty: 30 Elo 2008, 21:59
Kirjoittaja PetriK
Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Lähetetty: 30 Elo 2008, 22:56
Kirjoittaja -Artsi-
Tuohon täytyy pyrkiä. Nyt täällä vaan körötellään niin ettei kumitkaan kulu.
Lähetetty: 30 Elo 2008, 23:07
Kirjoittaja nyssenisti
Oho, onpas huono renkas tuo mikelin
onnex on vakio, niin ei tarvii tuollasista nopeuksista haaveilla
Lähetetty: 30 Elo 2008, 23:47
Kirjoittaja PetriK
Taisi yksi virallinen (K&N sivulta löytyvä) selitys olla että radalla oli jotain autosta tippunutta roinaa johon osuessa rengas hajosi. En kyllä ymmärrä miten rengas tuolla tavalla kuorii vaikka osuisi mihin...
Pari kuskia kommentoi että käyttävät samaa rengasta mutta lämmittimillä ja ne on kestäneet. No on kai meillä suomessakin kokemusta siitä että dynotettu rengas alkaa kuorimaan ?
Tuo mikä tuossa takahaarukassa erottuu selvästi on tuo lisäpaino jolla takarengasta stabiloimaan pysymään vakaampana ettei ala elämään suola-aavikon pinnan mukaisesti.
Edited By PetriK on 1220129393
Lähetetty: 31 Elo 2008, 10:21
Kirjoittaja busapappa2
Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Lähetetty: 31 Elo 2008, 10:59
Kirjoittaja busajasa
Tuo on ollut ihmentyksen kohteena itsellänikin kuluneena kesänä kun näyttää kenttänopeudet kasvaneen aika paljon viime vuosiin verrattuna.
Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....
[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]
Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..
Lähetetty: 31 Elo 2008, 11:02
Kirjoittaja majuriTK
Lähetetty: 31 Elo 2008, 11:19
Kirjoittaja mike
majuriTK kirjoitti:ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä.
Vedeltin kyllä TC:n kanssa ja tarkasti. Eipä auttanut, nyt karkas ilmat täälläkin ja vuosi kolmesta kohtaa--> ei muutakun neljäs uusi kumi tälle kaudelle alle
Muut on sentään ajamalla kuluneet, mutta ei tässäkään enää pintaa ollu kun ehkä 1000-1500 kilsan ajoihin...
Lähetetty: 31 Elo 2008, 12:16
Kirjoittaja PetriK
Luin tuon tarinan vielä uudestaan paremmalla ajalla - nähtävästi kyseinen misukka kestänyt pidempään kovaa ajamista. Suolallahan ajetaan mailin keskinopeus tuolla 240+mph nopeudella kun taas nämä ns. meidänkin harrastamat huppunopeusvedot ovat nollasta huippunopeuteen maililla eli vain muutaman sekunnin ehditään ajamaan kun jo jarrutellaan joten rengas ei ehdi kunnolla edes lämpiämään.
Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän
Lähetetty: 31 Elo 2008, 13:59
Kirjoittaja Titaani
Aika pahan näköinen. Joskus kuullut että vastaavaa ollut joillain vamistajilla pirssien kumeissa ja nää Driftaajat ei voi kuulemma kaiken merkkisillä ajaa, kun kuorii kumin!?
Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?
Lähetetty: 31 Elo 2008, 14:42
Kirjoittaja martti
busapappa2 kirjoitti:Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Mie oon ajellu jatkuvasti ja hyvin on kestäny taitaa öolla ritkestonen ropakantaa koko kuva
Lähetetty: 31 Elo 2008, 14:54
Kirjoittaja 74-1211486656
PetriK kirjoitti:Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...
Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Täytynee sit taxiin tilata kestävämmät kumit jos jo noissa nopeuksissa alkavat alta tippumaan.
Lähetetty: 31 Elo 2008, 15:50
Kirjoittaja snuggles
Mulla viime vuonna busassa mickey thompson mt3295 kiihdytysrengas ja pehmeni yhdessä vedossa lentokentällä joensuussa niin paljon että kivi upposi läpi kumista paluureissulla ja tuli reikä. Onneks jarim huomas pihinän ja huomautti asiasta juuri ennen ko lähdin seuraavalle vedolle. Eihän semmonen rengas sovi tuohon hommaan tieteskään, mut tulihan kokeiltua.
Lähetetty: 08 Kesä 2009, 10:03
Kirjoittaja BussiJussi
Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Lähetetty: 08 Kesä 2009, 10:42
Kirjoittaja jarim
BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa.