Sivu 1/1
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 16:57
Kirjoittaja 98-1197316477
Osaako joku sanoa paljonko välityksistä -1/+3 vois olla etua vartilla?
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:23
Kirjoittaja jarim
Eikö se k8:n tapauksessa tarkoittaisi 17/45?
Itse ajan gen1 Busalla 16/43 välityksillä, lienee vielä lyhyemmät. Lähtö helpottuu mutta aiheuttaa yhden vaihdon lisää. Omassa pyörässä aika sopivat, menee 5. vaihteella loppuun asti.
edit: siirsinpä hieman sopivammalle osastolle tämän.
Edited By jarim on 1230222257
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 19:05
Kirjoittaja Jaakko
itse en viitsi kauheesti tuota eturatasta vaihdella muutakuin kulumisen / ketjujen vaihdon yhteydessä. 18 riittää mulle, takasta helpompi vaihdella,.. en tosin varttiakaan ole kauheen nopeesti ajanut. riippuu voimasta mikä on paras välitys..
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 19:06
Kirjoittaja snuggles
Mul ollu kans 16/42 tahi 16/43 ,lähdössä tulee sählättyä paljon vähemmän kun kytkintä ei tartte niin paljon luistattaa ,vaikka herkempi tietty keuliin, mut siihen on taas muita keinoja. 190/55-17 takarenkaalla joutuu muuttaan välitystä jotta pääsee ees vakioon kokonaisvälitykseen, muute siihen hommaan parempi rengaskoko.
Lähetetty: 26 Joulu 2008, 09:31
Kirjoittaja jummijammi
Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. ![Skootteri :skootteri:](./images/smilies/scooter.gif)
Lähetetty: 26 Joulu 2008, 10:32
Kirjoittaja 107-1089231881
jummijammi kirjoitti:Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. ![Skootteri :skootteri:](./images/smilies/scooter.gif)
Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää
Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin ![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 08:34
Kirjoittaja jummijammi
Ksthb kirjoitti:Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää
Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin ![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
Jep, näinhän se varmasti on. Ite silloin etukäteen mietti pikku päässään, että nyt tiheemmillä välityksillä alkaa omat ennätykset paukkua, mutta toisin kävi.. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 19:55
Kirjoittaja Fastard
Käytin loppukaudesta turbopärrässä 17/42 välitystä, mikä toimi ihan hyvin. Ajattelin tulevana kesänä kokeilla aluksi 18/44 välitystä mikä on aavistuksen pidempi ja siitä sitten hioa se siten, että vitos vaihteella tulisin maaliin ihan punarajalla.
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 21:48
Kirjoittaja janne
meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Edited By janne on 1230407726
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 22:04
Kirjoittaja Fastard
janne kirjoitti:meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Menee
Harjoittelulla ja hyvällä pinnalla ainakin.
Lähetetty: 30 Joulu 2008, 13:09
Kirjoittaja 74-1158779367
Mulla Tbo kilokikserissä -1/+8 ja nyt on huomattavasti parempi lähteä liikkeelle, eikä ole vaikutusta oikeastaan aikoihin loppunopeus kylläkin parani 255km/h maaliin ( ennätys)
Pyörässä olis kyllä potentiaalia mennä vaikka joka vedolla alle 9,5s mut kun toi kuski puoli tekee heittoa...
Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi
Lähetetty: 30 Joulu 2008, 22:33
Kirjoittaja 98-1197316477
Vartin vedoista ei ole mitään kokemusta,mutta eräs tien pätkä missä sain vakio väleillä mittariin n.170-180km/h ja lyhyemmällä välityksellä 220-230km/h,tuon perusteella kiihtyvyys parani,vaikka välitysten tuoman mittarivirheen ottais pois.
Lähetetty: 12 Tammi 2009, 19:09
Kirjoittaja 109-1210607114
Hyvää Uutta Vuotta
itselle vielä ainakin nuo 08 vakiovälitykset passaa tosi hyvin ja punarajan tuntumassa maaliin tullaan . Ja menee alle 10. Ja ei ees tarvi olla liimapinta alla ;O). Pudasjärven testeihin ois tarkoitus hammasta tihentää kokeilu mielessä ja sifteri ehkä ja ehkä se vaihtovalokin kytkeä.
Lähetetty: 14 Tammi 2009, 20:40
Kirjoittaja timppa72
laitoin välitykset 18/45.en tiä sit menikö liian lyhkäsiks.onko kokemuksia vartilta?pelko vähä,et hyppii pystöön.
Lähetetty: 20 Tammi 2009, 17:30
Kirjoittaja 74-1155281906
Tullu ajettua 16/43 putkiviritteisellä. Pari kertaa kokeillu myös 15/43, mutta en koskaan samassa häppeningissä, joten ei oikein osaa sanoa onko parempi vaiko huonompi. 16/43 on kyllä varsin toimiva. Liikkeellelähtö helpottuu lyhyemmillä väleillä aika selvästi.