Sivu 1/1
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 16:57
Kirjoittaja 98-1197316477
Osaako joku sanoa paljonko välityksistä -1/+3 vois olla etua vartilla?
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:23
Kirjoittaja jarim
Eikö se k8:n tapauksessa tarkoittaisi 17/45?
Itse ajan gen1 Busalla 16/43 välityksillä, lienee vielä lyhyemmät. Lähtö helpottuu mutta aiheuttaa yhden vaihdon lisää. Omassa pyörässä aika sopivat, menee 5. vaihteella loppuun asti.
edit: siirsinpä hieman sopivammalle osastolle tämän.
Edited By jarim on 1230222257
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 19:05
Kirjoittaja Jaakko
itse en viitsi kauheesti tuota eturatasta vaihdella muutakuin kulumisen / ketjujen vaihdon yhteydessä. 18 riittää mulle, takasta helpompi vaihdella,.. en tosin varttiakaan ole kauheen nopeesti ajanut. riippuu voimasta mikä on paras välitys..
Lähetetty: 25 Joulu 2008, 19:06
Kirjoittaja snuggles
Mul ollu kans 16/42 tahi 16/43 ,lähdössä tulee sählättyä paljon vähemmän kun kytkintä ei tartte niin paljon luistattaa ,vaikka herkempi tietty keuliin, mut siihen on taas muita keinoja. 190/55-17 takarenkaalla joutuu muuttaan välitystä jotta pääsee ees vakioon kokonaisvälitykseen, muute siihen hommaan parempi rengaskoko.
Lähetetty: 26 Joulu 2008, 09:31
Kirjoittaja jummijammi
Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. 
Lähetetty: 26 Joulu 2008, 10:32
Kirjoittaja 107-1089231881
jummijammi kirjoitti:Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. 
Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää
Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin 
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 08:34
Kirjoittaja jummijammi
Ksthb kirjoitti:Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää
Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin 
Jep, näinhän se varmasti on. Ite silloin etukäteen mietti pikku päässään, että nyt tiheemmillä välityksillä alkaa omat ennätykset paukkua, mutta toisin kävi.. 
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 19:55
Kirjoittaja Fastard
Käytin loppukaudesta turbopärrässä 17/42 välitystä, mikä toimi ihan hyvin. Ajattelin tulevana kesänä kokeilla aluksi 18/44 välitystä mikä on aavistuksen pidempi ja siitä sitten hioa se siten, että vitos vaihteella tulisin maaliin ihan punarajalla.
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 21:48
Kirjoittaja janne
meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Edited By janne on 1230407726
Lähetetty: 27 Joulu 2008, 22:04
Kirjoittaja Fastard
janne kirjoitti:meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Menee
Harjoittelulla ja hyvällä pinnalla ainakin.
Lähetetty: 30 Joulu 2008, 13:09
Kirjoittaja 74-1158779367
Mulla Tbo kilokikserissä -1/+8 ja nyt on huomattavasti parempi lähteä liikkeelle, eikä ole vaikutusta oikeastaan aikoihin loppunopeus kylläkin parani 255km/h maaliin ( ennätys)
Pyörässä olis kyllä potentiaalia mennä vaikka joka vedolla alle 9,5s mut kun toi kuski puoli tekee heittoa...
Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi
Lähetetty: 30 Joulu 2008, 22:33
Kirjoittaja 98-1197316477
Vartin vedoista ei ole mitään kokemusta,mutta eräs tien pätkä missä sain vakio väleillä mittariin n.170-180km/h ja lyhyemmällä välityksellä 220-230km/h,tuon perusteella kiihtyvyys parani,vaikka välitysten tuoman mittarivirheen ottais pois.
Lähetetty: 12 Tammi 2009, 19:09
Kirjoittaja 109-1210607114
Hyvää Uutta Vuotta
itselle vielä ainakin nuo 08 vakiovälitykset passaa tosi hyvin ja punarajan tuntumassa maaliin tullaan . Ja menee alle 10. Ja ei ees tarvi olla liimapinta alla ;O). Pudasjärven testeihin ois tarkoitus hammasta tihentää kokeilu mielessä ja sifteri ehkä ja ehkä se vaihtovalokin kytkeä.
Lähetetty: 14 Tammi 2009, 20:40
Kirjoittaja timppa72
laitoin välitykset 18/45.en tiä sit menikö liian lyhkäsiks.onko kokemuksia vartilta?pelko vähä,et hyppii pystöön.
Lähetetty: 20 Tammi 2009, 17:30
Kirjoittaja 74-1155281906
Tullu ajettua 16/43 putkiviritteisellä. Pari kertaa kokeillu myös 15/43, mutta en koskaan samassa häppeningissä, joten ei oikein osaa sanoa onko parempi vaiko huonompi. 16/43 on kyllä varsin toimiva. Liikkeellelähtö helpottuu lyhyemmillä väleillä aika selvästi.