Sivu 1/1
Lähetetty: 21 Syys 2023, 21:19
Kirjoittaja busa4j
Mittarin vaihdenäyttö näyttää vaihteen pari pieleen. Reissussa Alpeilla, onkohan syytä huoleen?
Lähetetty: 24 Syys 2023, 13:43
Kirjoittaja Jone
Tekniikalle vaarallistahan tuo ei ole, vaihdeanturi tai näyttö siellä sekoilee. Ajaminen sattaa kyllä olla epämukavaa, jos karttojen väliä seilaa. Näitä vikojahan on ollut melko yleisesti sekä gen1 ja myös 2:ssa. Hakusanalla gps/ vaihdeanturi löytyy lisätietoa.
Lähetetty: 24 Syys 2023, 18:49
Kirjoittaja jarim
Juu, vaihdeanturi sekoilee edellistä kompaten. Yhdelle kaverille vaihdoin tuossa alkukesästä ja tuli tosiaan anturin vaihdolla kuntoon.
Lähetetty: 24 Syys 2023, 21:35
Kirjoittaja busa4j
Ok, kiitos! Ajo ok, ainakin toistaiseksi...
Lähetetty: 24 Syys 2023, 22:52
Kirjoittaja Jone
Mukava kuulla, ettei ajoa haittaa. Enemmän kosmeettinen vaiva tuo yleensä onkin. Vieläkö reissun päällä olet?
Lähetetty: 26 Syys 2023, 09:13
Kirjoittaja busa4j
Juu, Malagasta ollaan reilu 3 viikkoa tultu pohjoiseen. 6500km ajettu ja sunnuntaina pitäs olla takas espoossa. Ranskassa ollaan nyt. Pitänee vaihtaa tuo anturi jahka kotia pääsee...
Lähetetty: 27 Syys 2023, 00:30
Kirjoittaja Jone
Mahtavat on reissukilsat ja maisemat varmasti myös! Eipä ole tuollasta turneeta ite tullut koettua, vaikka jotain reissua on tehty. Turvallista matkaa.
Lähetetty: 03 Loka 2023, 12:37
Kirjoittaja busa4j
Kiitos Hyvä oli reissu ja mahtavat maisemat. 8000km tuli ajettua ja lautalla travesta hesaan.Tuossa anturin vaihtamisessa pärjää kai ilman erikoistyökaluja? Pitänee käydä tilaamassa anturi ja kopan tiiviste, ei kai siinä muuta tartte?
Lähetetty: 04 Loka 2023, 23:40
Kirjoittaja Jone
Tällaisen tai vastaavan tarvii, että saa kytkimen keskimutterin auki. Itellä on juuri tämä Motonetin malli ja on hyvä. Kopan tiivistettä ei tarvi vaihtaa, jos ehjänä pysyy ja yleensä pysyy on sen verran paksu ja koppaan jää tiukkaan kinni. En ole ite joutunut vaihtaan, vaikka useamman kerran olen kopan aukaissut.
Lähetetty: 05 Loka 2023, 19:01
Kirjoittaja 1340R86
Tai sitten vaihde päälle, puukalika vanteen ja haarukan väliin.
pitkällä jatkovarella(putkenpätkällä) tasainen vääntö,
keskiö on pois
niin kori mahtuu tuleemaan,
helpommin kun lsen laakerin ensin
hivutta sieltä akselin ja korin välistä
Lähetetty: 08 Loka 2023, 16:24
Kirjoittaja Jone
Joo tuota kakkosnelonen vanteen ja haarukan väliin olen harrastanut eturattaan irrotuksessa ja toimii erinomaisesti. Tuota vaihdetta vastaan vääntämistä olen kuitenkin arkuuksissani vierastanut, mutta eihän tuo kruunumutteri tiukassa ole.
Lähetetty: 08 Loka 2023, 20:41
Kirjoittaja busa4j
Ok, kiitos! Ei tuo työkalu kallis ollut. Näillä mennään.