Sivu 1/2
Lähetetty: 29 Huhti 2011, 23:46
Kirjoittaja Kamibusa
Tere!
Onkos kukaan kääntänyt vaihdekaavion Gen2:ssa? Tilasin tossa männä viikolla ko toimenpiteen vaatiman lisäkalikan tietämättä oikeastaan, mikä sen merkitys toimenpiteessä on. Gen1:ssä kääntäminen vaati käytännössä pidemmän tangon, koska muuten sen kiinnitys alkuperäisellä olisi jäänyt aika ohueksi. ???
En nyt usko, että Gen2:n lisäkappaleen asennus on iso remppa, mutta kysympähän kuitenkin, että vai onko? :O Gen 1:n vaihdekaavion kääntöähän joku kuvasi, että kolmen minuutin homma - kahvitauon kera. Mielestäni se oli aika osuva kuvaus. 
Lähetetty: 30 Huhti 2011, 00:25
Kirjoittaja RHead
Kakkosessa kanssa 3 minuutin homma. Yhen mutterin vaihto ja siinäpä se.
Lähetetty: 08 Syys 2011, 20:27
Kirjoittaja bussikoppa
Vääntäkääpä rautalangasta jos haluaa... mistä,mitä,miten?
..täytyypä käydä mopoa pihalla ihmettelämässä jos avautus ihan kattelemalla
Edited By bussikoppa on 1315503305
Lähetetty: 08 Syys 2011, 21:40
Kirjoittaja bussikoppa
no hah, yhtä helppoa kuin epäilin..no eipä ollu pahoja esteitä...ensin vaan aattelin että mikä mutteri ja vaihto, mut joo ku kävi kattoos
Edited By bussikoppa on 1315507293
Lähetetty: 09 Syys 2011, 00:09
Kirjoittaja Timba
TÄSSÄ juttua ja kuviakin.
Lähetetty: 17 Maalis 2013, 14:57
Kirjoittaja busabobo
Luin nuo jutut, mutta ihan täysin ei auennut. Tuo seisontajalan pultti on vaihdetava matalampikantaiseen ja sitten tarvitaan vielä joku lisäkalikka, että saa käänteiseksi, vai kuinka? Jos tarvitaan, niin millainen ja mitä mahtaa kustantaa?
Tänä keväänä menee vihdoin tuo busankin kaavio käänteiseksi, että jää miettiminen pois.
Lähetetty: 17 Maalis 2013, 15:08
Kirjoittaja Jukkis
Voidaan Matti kääntää se joku päivä...
..hommaan valmiiks jotain jos tarttee...
Edited By Jukkis on 1363525846
Lähetetty: 28 Huhti 2013, 13:40
Kirjoittaja busabobo
Milloin Jukkis käännettäis tuo kaavio? Joku pyhä varmaan sopivin?
Lähetetty: 28 Huhti 2013, 15:33
Kirjoittaja Jukkis
Pistin viestiä fb:kiin 
Lähetetty: 28 Huhti 2013, 15:59
Kirjoittaja 74-1271266398
Vaihtelin äskön sen kuusiokolopultin matalampaan, mutta en saa poljinta millään sopivalle kohdalle. Eli oletteko vaihtaneet sen tannonkin lyhyenpään ja jos ootte mistäköhän semmosia saa?
Lähetetty: 18 Heinä 2016, 10:24
Kirjoittaja juu-zo
Koitin tuossa käännellä gen1 busan kaaviota, mutta seisontajalan anturi tulee selkeästi tielle kun kääntää tuon vivun alaspäin. Riittääkö tuohon vain matalakantainen pultti vai pitääkö siihen vielä jotain muuta kikkailla? Aikaisemmassa pyörässä kun tottui käännettyyn kaavioon niin meinaa vähän liikaa joutua miettimään, kun kaavio on normaali 
Edit. kävin tutkailemassa tuota vähän lisää ja melko tiukka on siis paikka. Seisontajalan taaempi pultti täytyy siis vaihtaa todella matalaan malliin. Ilmeisesti ns. button head eli kupukantainen kuusiokolo tuohon voisi mennä ja sen avulla voisi tulla tarpeeksi tilaa tuohon.
Edited By juu-zo on 1468837046
Lähetetty: 18 Heinä 2016, 17:55
Kirjoittaja jarim
Mikä vuosimalli? Olikohan 1999 ja vielä 2000 missä se akselin päähän tuleva kalikka on pidempi eikä se käännettynä tosiaan sovi kääntymään siinä välissä. 2001 eteenpäin on ainakin lyhyempi. Käytännössä sama tilanne kuin Gen2 kanssa siis.
Lähetetty: 18 Heinä 2016, 20:17
Kirjoittaja juu-zo
-05 busa kyseessä. Tämä selventää tilannetta, eli kikkailua vaatii hieman.
Lähetetty: 18 Heinä 2016, 21:55
Kirjoittaja jarim
Kyllä 05 pitäisi mennä ihan kääntämällä kunhan mulikka sattuu oikeille booreille. Se mahtuu olemaan vain yhdessä asennossa. Ellei sitten joku ole vaihtanu siihen tuollaista pidempää.
Lähetetty: 18 Heinä 2016, 22:09
Kirjoittaja juu-zo
Lyhkäseltä näyttää kyllä tuo. No täytyy siiis koittaa vekslata oikealle kohdalle. Ei ainakaan liikaa tosiaan jää tilaa. Toisella puolella jalan pultti ja toisella puolella jalan kytkin. Koitan vielä vekslata paikoilleen.