Sivu 1/1
Lähetetty: 04 Kesä 2015, 14:47
Kirjoittaja Jorma
N:2,5" jatkettu haarukka,mikä on oikea jousenjäykkyys ???
Lähetetty: 04 Kesä 2015, 22:28
Kirjoittaja Joppe
160 siä ittellä on 170 pinen
Lähetetty: 04 Kesä 2015, 23:17
Kirjoittaja Jorma
Joppe kirjoitti:160 siä ittellä on 170 pinen

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 13:09
Kirjoittaja snuggles
Noi on Jorma sulle ihan liian jäykkiä, joku 143 vois olla passeli,
Lähetetty: 05 Kesä 2015, 22:45
Kirjoittaja Titaani
Gen 2 on 145 jousi vakio, jos ei riitä, niin yksi pykälä vain jäykemmäksi kun on lyhyt jatko haarukka.
Lähetetty: 07 Kesä 2015, 00:13
Kirjoittaja Jorma
Kiitokset! vakiolla mennään.
Lähetetty: 07 Kesä 2015, 11:51
Kirjoittaja Sotka
Jorma kirjoitti:Kiitokset! vakiolla mennään.
Jorma, mähän sanoin.. 
Lähetetty: 30 Heinä 2015, 18:43
Kirjoittaja Pakma
Vakio jousi ja swingi millainen esijännitys?Löysäsin jousta yhden kiekan kun tuntunu perä hiukan pintakovalta eikä painaumaa ole ollut juuri ollenkaan.Nyt kierrettä lukitusmutterin jälkeen noin 5mm näkösällä.Napsut tehtaan säädöissä.
Lähetetty: 30 Heinä 2015, 19:09
Kirjoittaja toimeve
Pakma kirjoitti:Vakio jousi ja swingi millainen esijännitys?Löysäsin jousta yhden kiekan kun tuntunu perä hiukan pintakovalta eikä painaumaa ole ollut juuri ollenkaan.Nyt kierrettä lukitusmutterin jälkeen noin 5mm näkösällä.Napsut tehtaan säädöissä.
...tuossa alla kuva, jota olen itte käyttäny kun yrittäny ymmärtää jousitusta ja mitä mikäki asia vaikuttaa ajettavuuen kannalta.
Esijännitys on melko "helppo" saaha kohilleen kulloiseenki ajotarpeeshen, siitä löytyy oppaita ja materiaalia mittaustapoinhen näiltäki sivuilta.
Enemmän tuohon "hienosäätöön" sitten voi harjaantua noita sishänmeno- ja paluujoustoja hinkatessa...ja siellä joskus se yksi napsukin on just se oleellinen siihen omaan ajotuntumhan...tai sen saamiseksi halutunlaiseksi. Mutta tuossa alla tosin selkokielellä (?) vähän vaikuttavuuksista.

Hyvä lähtökohta on ehottomasti ne tehdassäädöt. Siitä sitten voi pikkasen lähtiä suunthan jos toishenki kokkeilemhan. Eronhan huomaa vain, jos ajat jonku lenkin, jossa vaihtelevaa pintaa, kaarretta jne, ja säädät, säädön jälkhen taas sama lenkki ja mutustelet että muuttuko mikhän. Ja mihin suunthan. Ja yhtä asiaa kerralhan, muuten ei tiiä mikä vaikuttaa mihinki.
Tärkiää myös, ja nyt kerron omakohtasesta kokemuksesta
, on kattoa käyttöohjeesta, että mihin päin pyörittämällä ne napsut on ns. nollatilassa... :1087
Menestystä säätöihin. Mutta eron tulet huomaamhan.
p.s. ja ensimmäiseksi ei haittaa, vaikka pumppu ois huollettu tai muuten varmistettu että on kunnossa...
Lähetetty: 30 Heinä 2015, 19:31
Kirjoittaja Pakma
Kyllä mä luulen että minulla on tuo takajousen esijänntys ollut liian tiukalla,olisko edellisen omistajan toimesta kirrattu.Esijännityksesthän tehtaan säätöihin ei takapäähän ole mainintaa missään.Klikkereitten kanssa kyllä homma ok.Tuo perän painauma vaan on mietityttäny kun ei juuri ollenkaan painu kun päälle istahtaa.Mutta kiitti Veke näistä 