Sivu 1/1
Lähetetty: 17 Huhti 2010, 23:01
Kirjoittaja PetriK
Varashälytin söi talven aikana akun tyhjäksi pariin kertaan. Kun samalla kertaa nostettiin vähän puristuksia olisi aiheellista päivittää akku.
Mistäs saisi vähän tehokkaamman kuin tämän vakion ... tai edes vakion ?
Battery
Type designation YTX12-BS
Capacity 12 V 36 kC (10 Ah)/10 HR
Standard electrolyte S.G. 1.320 at 20 °C (68 °F)
Edited By PetriK on 1271534515
Lähetetty: 17 Huhti 2010, 23:13
Kirjoittaja 83-1175441819
ytx12-bs (uuden busan, sekä kingin)löytyy hyllystä, oliskohan muistaakseni 10 ah?(gen 1 = yt12-bs) Jos vaihetaan tehoa niin voipi koko fyysisesti kasvaa ja sittenhän se ei sovi.Kyllä se vakio akku on ihan riittävä.
Kandee ostaa joku Shido tai sit Miel. Yuasa (mikä on kallis mutta hyvä).
Suzukin oma häläri pitäis mennä pois päältä tietyn ajan päästä niin ei akku mene,muista hälyttimistä en tiedä, ja kannattaisi kyllä ladata akkua muutenkin muutamia kertoja talven aikana, eivät ruojakkeet kestä nykypäivänä mitään enää.
Jos tarvetta uuteen akkuun, kannattaa ilmoitella vaikka päivää ennen niin laitan hapot sisään ja lataan valmiiksi ilman veloitusta.
Edited By Snake on 1271536128
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 12:29
Kirjoittaja api-75
Muistaakseni YTZ-14S on myöskin sovitettu menestyksekkäästi gen2 busaan.
Tuo on pari senttiä matalampi, kuin vakioakku, joten akun ja satulan väliin sijoitettiin pala vaahtomuovia.
Käynnistysvirtaa tuosta irtoaa ainakin enemmän, mutta on hintakin sitten kaksinkertainen vakioon verrattuna.
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 19:17
Kirjoittaja 106-1251057001
Minä laittaisin bilteman akun, maksaa ~20e. Mitat löytyy nettisivuilta.
Hyvin kesti 5 kesää, olen kuullut huonompiakin suorituksia "merkkiakuilta"
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 20:02
Kirjoittaja jarim
jyka kirjoitti:Minä laittaisin bilteman akun, maksaa ~20e. Mitat löytyy nettisivuilta.
Hyvin kesti 5 kesää, olen kuullut huonompiakin suorituksia "merkkiakuilta"
Kokemusta 1441cc ~1:14 puristeisen koneen starttaamisesta ko. akulla?
Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...
Lähetetty: 21 Huhti 2010, 20:25
Kirjoittaja 107-1089231881
Kaikkista paras systeemi on siirtyä suosiolla 24v starttiin.
Johdot valmiina Dragracelta 105 e (voi väsätä itsekkin) ja 5 ah hyytelöakku (esim Biltema 29.90 e) takavalon viereen
Ja käynnistys ongelmat on historiaa....
Lähetetty: 22 Huhti 2010, 10:17
Kirjoittaja api-75
jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...
Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.
Lähetetty: 22 Huhti 2010, 11:04
Kirjoittaja RHead
api-75 kirjoitti:jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...
Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.
Jarimilla taisikin olla joku muun merkin YTZ-14S
Lähetetty: 22 Huhti 2010, 13:32
Kirjoittaja snuggles
Mul oli stormilta hankittu YTZ-14S ja tais kestää melkein keväästä syksyyn, ei ihan.
Lähetetty: 22 Huhti 2010, 13:53
Kirjoittaja jarim
RHead kirjoitti:api-75 kirjoitti:jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...
Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.
Jarimilla taisikin olla joku muun merkin YTZ-14S
Joo, unohtui mainita, Vartalainen oli se.
Keväällä sain ilmaiseksi tilalle jonkun fyysisesti samankokoisen Vartan "perusakun" joka antaa starttivirtaa 120A (EN). Sen kanssa pärjäsi koko kesän ja tuntuu toimivan vieläkin. 24V systeemi minullekin täksi kesäksi on tulossa, lähinnä kylmän yön jäljiltä starttaukset on ollu ongelmana.