Sivu 1/2

Lähetetty: 11 Maalis 2009, 22:54
Kirjoittaja PetriK
Hieno homma että saatiin gen2 ryhmä johon voi alkaa dokumentoimaan erilaisia asioita joita tulee eteen tämän uudemman vuosikerran laitteen parissa pelatessa.

Kirjoitan siten jossain vaiheessa tarkemimin mutta koneesta olisi tarkoitus saada 1441cc ja 13.7 puristeinen vehje jolla toivottavasti pienellä kaasupiristyksellä tehdään vielä nopeitakin vetoja ensi kesänä.

Moottori on tällä hetkellä työn alla Brock:n pajalla jenkeissä. Jostain syystä heillä ei ihan meikäläisen speksejä vastaavaa laitetta löytynyt hyllystä joten joudutaan muutamassa puhelinpalaverissa keskustelemaan että mitä halutaan ja mikä on mahdollista.




Edited By PetriK on 1236804900

Lähetetty: 11 Maalis 2009, 23:56
Kirjoittaja -Artsi-
Noniin, nyt kuulostaa hyvältä... :thumbup:
Pidäpä ahkeraa päiväkirjaa täällä (oma topic?) mitä milloinkin projektin vaiheille kuuluu, kiinnostaa varmasti lukuisaa lukijakuntaa. Jännityksellä odotan millainen laitos tulossa!

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 19:39
Kirjoittaja PetriK
-Artsi- kirjoitti:Noniin, nyt kuulostaa hyvältä... :thumbup:
Pidäpä ahkeraa päiväkirjaa täällä (oma topic?) mitä milloinkin projektin vaiheille kuuluu, kiinnostaa varmasti lukuisaa lukijakuntaa. Jännityksellä odotan millainen laitos tulossa!
No päivitys tähän asiaan yli puolen vuoden jälkeen.

Sami soitteli että kun meikäläinen on kiireinen eli saamaton niin oli viikonloppuna vaihtanut moottorin ja kävin kuuntelemassa että kyllähän se käyntiin lähti ;-). Oli hoitanut koneeseen kunnon pre-oilingin valuttamalla useamman litran pumppaamalla voitelunipasta öljykanavien lävitse.

Tosin meinasi harmittaa pieni vesivuoto kannessa, jonkun jenkkipojan merkkausmeisselistä oli jäänyt jälki jonka Sami paikkasi. Nyt mielenkiinnolla odotetaan että kestääkö moottori dynossa ajamista sitten joskus lähiviikkoina. Jos nyt kestäisi kasassa niin olisi puoli voittoa ja voisi keskittyä muutamaan muuhun juttuun.

Jotkut oli kuulemma käynyt katselemassa kanavia ja nokkia ja kauhistellut että voiko noi toimia. Speksitoivomuksessa oli että huipputeho saavutettaisiin 11800 kierroksella joten musta ne vaan kanavat näytti isoilta ja nokkien duraatio aika pitkältä mutta niin kai tuollaisessa designissä pitää ollakin. Aika sitten kertoo että toimiiko noiden amerikanpoikien aivoitukset maassa jossa on tätä kirjoittaessa 20C pakkasta etelässäkin.

Jostain pitäisi kuitenkin löytää tonnisen gixxerin lyhyet imusuppilot tuon huipputehokierrosalueen ja kuutiotilavuusmuutoksen takia. Onko jollain hyllyssä ?

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 22:38
Kirjoittaja Martta
Kato olet henkissä :thumbup: Varsin mielenkiintoista... Jäädäänpä taas odottelemaan tuloksia :)

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 15:50
Kirjoittaja PetriK
Meikäläiselläkin nähtävästi tulossa jotain pientä parannusta moottorin vastaavuuteen.

Kuva

Ja tässä linkki ensimmäisen väliversion käppyröihin:

1441gen2vsVakiogen2

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 16:29
Kirjoittaja snuggles
PetriK kirjoitti:Ja tässä linkki ensimmäisen väliversion käppyröihin:

1441gen2vsVakiogen2

Olikos nämä nyt mitä tehoja ? Kun tuo vakion reilu 180hv vois olla vaik takikseltakin.

Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.

:respekt:




Edited By snuggles on 1262272110

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 18:11
Kirjoittaja Jaakko
snuggles kirjoitti:Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.
siis nuo tehot vapareiden suhteen.

eiköhän tuolta vielä jotain löydy edemmän, kun saa käppyrät nousemaan tasaisemmin ja huipputehon 8500rpm:än kohdalta sinne lähemmäs rajoittajaa.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 18:41
Kirjoittaja snuggles
Jaakko kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.

siis nuo tehot vapareiden suhteen.
Tottahan toki. Vapareissa kun tulee tällä tasolla kymmenisen heppaa lisää niin se on aika kova juttu, turboilla se tuppaa lisääntyyn useissa kymmenissä.
On tosi mielenkiintoista miten hyvin lähelle saman tehoiset pelit kulkee kesän karkeloissa. Olisko gen2 sittenkin muista syistä vielä nopeampi, paljonko paino vaikuttaa ym.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 22:45
Kirjoittaja jarim
Jaakko kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Tais tulla uudet litratehopohjat, oisko siinä 168hv/l. Mul oli keväällä n. 163hv/l.

siis nuo tehot vapareiden suhteen.

eiköhän tuolta vielä jotain löydy edemmän, kun saa käppyrät nousemaan tasaisemmin ja huipputehon 8500rpm:än kohdalta sinne lähemmäs rajoittajaa.
Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 23:36
Kirjoittaja Jaakko
jarim kirjoitti:Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.
eli luki härijö.

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 01:55
Kirjoittaja jarim
Jaakko kirjoitti:
jarim kirjoitti:Mitenhän sinä sitä käppyrää luet? Minun mielestä huiput on nyt jossain 10400rpm kohdalla. Vääntöhuippu on 8500rpm.

eli luki härijö.
Jep. Tuo "huiput 8500rpm kohdalla" kuulostaa enemmän huonosti mietityltä turbokoneelta. :;):

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 11:06
Kirjoittaja Titaani
Kyllä on "väliversion" tehot kohdallaan, lisäksi vääntö keskialueelta lähtien mahtava. Tästä on hyvä lähteä säätämään eteenpäin.

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 11:50
Kirjoittaja Joppe
Omassa turpossa huiputehot 10700rpm eikä vääntökään pahemmin pudonut, amatöörin rakentama ammatilaisen säätämä. :turbobusa:

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 15:14
Kirjoittaja snuggles
Mitähän väliversio tarkoittaa. Mahtaisko saada samaan kuvaan esim. Titaanin tahi mun käyrät. Sais paremman käsityksen siitä miten erilaiset nokat siirtää tehoaluetta kierrosalueella.

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 15:45
Kirjoittaja 107-1089231881
Aika hyvä motti. Paljonko tekijät lupaili tehoja koneelle ?