Lähetetty: 08 Huhti 2009, 14:18
Tästä gen2 "vakionopeuden säätimestä" on ollut aina välillä juttua. Ennen Garda matkalle lähtöä tutkin asiaa ja yritin löytää jonkun valmiin tuotteen - mutta kun mitään ei tuntunut helposti löytyvän oli pakko kehitellä itse. Muutaman erilaisen testausmahdollisuuden jälkeen päädyin noin 3-4mm kangaspäällysteiseen kumiköyteen. Tämä patentti osoitti toimivuutensa koko yli 4000 km matkan aikana. Kohtuullisen helppo laittaa päälle ajon aikana ja ottaa pois päältä.
Näistä kuvista varmaan saa parhaan käsityksen siitä miten homma toimii. Eli ottamalla kiinni solmusta vedetään tankopainon ja kavan väliin jolloin kaasu edelleen toimii, mutta lukittuu paikalleen. Otetaan pois vetämällä lenkki tankopainon ylitse jolloin kaasu vapautuu. Itse pidin tätä koko matkan ajan kaasukahvan vasemmalla puolella kun ei ollut käytössä. Pitkät siirtymät tehtiin tätä "vakionopeuden säädintä" käyttäen.


Näistä kuvista varmaan saa parhaan käsityksen siitä miten homma toimii. Eli ottamalla kiinni solmusta vedetään tankopainon ja kavan väliin jolloin kaasu edelleen toimii, mutta lukittuu paikalleen. Otetaan pois vetämällä lenkki tankopainon ylitse jolloin kaasu vapautuu. Itse pidin tätä koko matkan ajan kaasukahvan vasemmalla puolella kun ei ollut käytössä. Pitkät siirtymät tehtiin tätä "vakionopeuden säädintä" käyttäen.

