Lähetetty: 16 Syys 2008, 21:45
Oletuksena että Hayabusa ECUeditor, Flash Development Toolkit jne on jo asennettu!
Avaa editoitava kartta ohjelmaan
- File > Open
- Vertailukartaksi mahdollisuus avata toinen kartta (File > Set Compare Map), tällöin bensa- ja sytkäkartoissa solujen erot vertailukartan vastaaviin soluihin näkyy väreinä ja numerona
Data Log / Trace ominaisuus
- Connect ECU for engine data
-- HUOM! Lämpömittari ei "data on" asennossa toimi (neula punaisella ja näytössä lukee check)
--> Koneen lämpötila näkyy "data on" moodissa "CLT" näytössä ja muuttuu punaiseksi mikäli lämpötila nousee yli 100'C
-- Auenneessa ikkunassa ensimmäisestä alasvetovalikosta valitaan flash/trace piuhan com port
-- Alimmaiseen alasvetovalikkoon voi valita haluamansa muuttujan, mm. vaihdetieto, AFR, Yosbox arvot...
-- Aktivointi: pyörä sammuksissa, virrat päällä; paina "Data ON", pyörässä tappokatkaisija päälle ja pois, tämän jälkeen tiedot pitäisi välittyä ohjelmalle ja pyörän voi käynnistää
-- "data on" asennossa myös bensa- sekä sytkäkartoissa näkyy solu mistä kyseisellä hetkellä bensansyöttö- tai sytytysarvo haetaan !
Bensakarttojen editointi
- Edit Fuel map(s)
-- TPS fuelmap, kaasunasennot 11-100%
-- IAP fuelmap, alipaineeseen perustuva, kaasunasennot 0-11%
-- MS fuelmap, ns. NOS kartta, ei tarvitse koskea vaparissa
-- Solujen arvojen muuttaminen: yhden pykälän muutokset + ja - napeilla, * muuttaa kerralla 5% ylöspäin
-- Soluja mahdollisuus myös maalata ja edellä mainitut muutokset vaikuttavat silloin kaikkiin maalattuihin soluihin
-- Jos U nappi aktiivinen: napin painamisen jälkeen kaikki sylinterit käyttävät samaa karttaa
Sytkäkarttojen editointi
- Edit Ignition map(s)
-- HUOM! Kaikille vaihteille sama kartta ensimmäisen editointikerran jälkeen!
-- Sytkäkartta, ennakot asteina (noin)
-- MS sytkäkartta, ns. NOS kartta, ei tarvitse koskea vaparissa
-- Solujen arvojen muuttaminen: yhden pykälän muutokset + ja - napeilla, * muuttaa kerralla 5 pykälää ylöspäin
-- Soluja mahdollisuus myös maalata ja edellä mainitut muutokset vaikuttavat silloin kaikkiin maalattuihin soluihin
-- Jos U nappi aktiivinen: napin painamisen jälkeen kaikki sylinterit käyttävät samaa karttaa
Rajoittimet
- Edit Limiters
-- RPM limiter, kierrosrajoitin, asetettavissa 10500 - 11650
-- Top speed limiter (huippunopeudenrajoitin päälle/pois)
-- Softcut or Hardcut, kierrosrajoittimen toiminta:
* softcut: katkaisee ensin ulommat ja sitten keskimmäiset injektorit (vakioasetus)
* hardcut: katkaisee kerralla kaikki injektorit
Lisäasetukset
- Advanced Settings
-- Solenoid on RPM
-- Solenoid off RPM
-- Solenoid activation
Näillä saadaan alkuperäisestä ilmansuodatinkotelon läpän solenoidiohjauksesta esim. vaihtovalo tai automaattinen ilokaasuohjaus
-- Fuel pressure setting % (vakio 100), tällä voi kompensoida isompien suuttimien tai korkeamman bensanpaineen vaikutusta bensakarttoihin (isompi suutin --> isompi arvo)
-- Fuel consumption setting % (vakio 100), tällä voi kompensoida edellisen vaikutusta mittariston ilmoittamaan bensankulutukseen (isompi suutin --> isompi arvo)
-- Yoshbox compensation Normal (default) / Disabled. Jos pyörään on tehty Yoshboxilla säätöjä niin tällä voi disabloida ne. Ei siis "nollaa" arvoja vaan ainoastaan ottaa ne pois käytöstä.
-- IAT disable for dyno on/off, on = asettaa kiinteän 24'C arvon lämpötilan mittaukselle, eliminoi mahdollisen moottorinlämmön aiheuttaman muutoksen seoksessa
-- Gearing/Dynomode, välitysten muutos vaikuttaa ramair kompensaatioon; dynomode asettaa ramair kompensaatioksi vakion 70km/h tunnissa joka vastaa puhaltimen tuottamaa ilmavirtaa; estää liian paksun seoksen näyttämisen penkityksen aikana huippukierroksilla 5. ja 6. vaihteilla
-- TPS / Acceleration enrichment -- ns. kiihdytyspumppuominaisuus, mahdollisuus rikastaa tai laihentaa seosta kaasunavauksissa
-- IAP fault tolerance extension for Turbos, ei sytytä IAP vikavaloa kun turbossa imusarjan paine nousee ylipaineelle
-- IAP/TOS switching point, tällä voi muuttaa millä kaasunasennolla bensakartta vaihtuu IAP <<-->> TPS, vakiona 11
-- Ignition lock´compatibility, tällä saa USA/EURO ecun toimimaan USA/EURO pyörässä (USA/EURO virtalukossa eroja)
-- Enable big block low rpm cranking, starttauksen vaatima koneen pyörimisnopeus ~250rpm (lower) ~310rpm (normal), voi helpottaa isompien koneiden starttausta
Shifteri
- Shifteri päälle / pois
-- Mahdollisuus valita injektorien ja/tai sytkän katko
-- Katkoaika mahdollista asettaa millisekunteina eri kierrosalueille
-- 6th gear kill: ei katko 6. vaihteella; mahdollista laittaa myös pois päältä mikäli shifteri ei vaihdetunnistimen vian takia jollain vaihteella toimi
-- Pair output control: vm. 2002 ja uudemmissa pyörissä mahdollisuus käyttää alkuperäistä PAIR ohjausta (mikäli PAIR poistettu) esim. vaihtovalona tai automaattiseen ilokaasuohjaukseen
Pyörän/kartan tiedot
- Update Bike info
Kartan jakaminen
- Share your map
-- Jakaa editoitavan kartan tiedot eteenpäin
FLASHING
========
- Viimeistään tässä välissä talleta kartta! File > Save ...
- Paina "Flash the ECU", FDT Simple Interface avautuu
-- PYÖRÄÄN VIRRAT PÄÄLLE, VAIHDE VAPAALLE
-- kaapeli flash asentoon, tappokatkaisija päälle ja pois (resetoi ECU:n "flash modeen") --> lämpömittari menee punaiselle, näyttöön CHECK
-- Paina "Program Flash" ja flashays alkaa
-- Flashayksen jälkeen FDT Simple Interfacesta exit, pyörästä virrat pois, kaapeli pois flash asennosta
Edited By jarim on 1239391775
Avaa editoitava kartta ohjelmaan
- File > Open
- Vertailukartaksi mahdollisuus avata toinen kartta (File > Set Compare Map), tällöin bensa- ja sytkäkartoissa solujen erot vertailukartan vastaaviin soluihin näkyy väreinä ja numerona
Data Log / Trace ominaisuus
- Connect ECU for engine data
-- HUOM! Lämpömittari ei "data on" asennossa toimi (neula punaisella ja näytössä lukee check)
--> Koneen lämpötila näkyy "data on" moodissa "CLT" näytössä ja muuttuu punaiseksi mikäli lämpötila nousee yli 100'C
-- Auenneessa ikkunassa ensimmäisestä alasvetovalikosta valitaan flash/trace piuhan com port
-- Alimmaiseen alasvetovalikkoon voi valita haluamansa muuttujan, mm. vaihdetieto, AFR, Yosbox arvot...
-- Aktivointi: pyörä sammuksissa, virrat päällä; paina "Data ON", pyörässä tappokatkaisija päälle ja pois, tämän jälkeen tiedot pitäisi välittyä ohjelmalle ja pyörän voi käynnistää
-- "data on" asennossa myös bensa- sekä sytkäkartoissa näkyy solu mistä kyseisellä hetkellä bensansyöttö- tai sytytysarvo haetaan !
Bensakarttojen editointi
- Edit Fuel map(s)
-- TPS fuelmap, kaasunasennot 11-100%
-- IAP fuelmap, alipaineeseen perustuva, kaasunasennot 0-11%
-- MS fuelmap, ns. NOS kartta, ei tarvitse koskea vaparissa
-- Solujen arvojen muuttaminen: yhden pykälän muutokset + ja - napeilla, * muuttaa kerralla 5% ylöspäin
-- Soluja mahdollisuus myös maalata ja edellä mainitut muutokset vaikuttavat silloin kaikkiin maalattuihin soluihin
-- Jos U nappi aktiivinen: napin painamisen jälkeen kaikki sylinterit käyttävät samaa karttaa
Sytkäkarttojen editointi
- Edit Ignition map(s)
-- HUOM! Kaikille vaihteille sama kartta ensimmäisen editointikerran jälkeen!
-- Sytkäkartta, ennakot asteina (noin)
-- MS sytkäkartta, ns. NOS kartta, ei tarvitse koskea vaparissa
-- Solujen arvojen muuttaminen: yhden pykälän muutokset + ja - napeilla, * muuttaa kerralla 5 pykälää ylöspäin
-- Soluja mahdollisuus myös maalata ja edellä mainitut muutokset vaikuttavat silloin kaikkiin maalattuihin soluihin
-- Jos U nappi aktiivinen: napin painamisen jälkeen kaikki sylinterit käyttävät samaa karttaa
Rajoittimet
- Edit Limiters
-- RPM limiter, kierrosrajoitin, asetettavissa 10500 - 11650
-- Top speed limiter (huippunopeudenrajoitin päälle/pois)
-- Softcut or Hardcut, kierrosrajoittimen toiminta:
* softcut: katkaisee ensin ulommat ja sitten keskimmäiset injektorit (vakioasetus)
* hardcut: katkaisee kerralla kaikki injektorit
Lisäasetukset
- Advanced Settings
-- Solenoid on RPM
-- Solenoid off RPM
-- Solenoid activation
Näillä saadaan alkuperäisestä ilmansuodatinkotelon läpän solenoidiohjauksesta esim. vaihtovalo tai automaattinen ilokaasuohjaus
-- Fuel pressure setting % (vakio 100), tällä voi kompensoida isompien suuttimien tai korkeamman bensanpaineen vaikutusta bensakarttoihin (isompi suutin --> isompi arvo)
-- Fuel consumption setting % (vakio 100), tällä voi kompensoida edellisen vaikutusta mittariston ilmoittamaan bensankulutukseen (isompi suutin --> isompi arvo)
-- Yoshbox compensation Normal (default) / Disabled. Jos pyörään on tehty Yoshboxilla säätöjä niin tällä voi disabloida ne. Ei siis "nollaa" arvoja vaan ainoastaan ottaa ne pois käytöstä.
-- IAT disable for dyno on/off, on = asettaa kiinteän 24'C arvon lämpötilan mittaukselle, eliminoi mahdollisen moottorinlämmön aiheuttaman muutoksen seoksessa
-- Gearing/Dynomode, välitysten muutos vaikuttaa ramair kompensaatioon; dynomode asettaa ramair kompensaatioksi vakion 70km/h tunnissa joka vastaa puhaltimen tuottamaa ilmavirtaa; estää liian paksun seoksen näyttämisen penkityksen aikana huippukierroksilla 5. ja 6. vaihteilla
-- TPS / Acceleration enrichment -- ns. kiihdytyspumppuominaisuus, mahdollisuus rikastaa tai laihentaa seosta kaasunavauksissa
-- IAP fault tolerance extension for Turbos, ei sytytä IAP vikavaloa kun turbossa imusarjan paine nousee ylipaineelle
-- IAP/TOS switching point, tällä voi muuttaa millä kaasunasennolla bensakartta vaihtuu IAP <<-->> TPS, vakiona 11
-- Ignition lock´compatibility, tällä saa USA/EURO ecun toimimaan USA/EURO pyörässä (USA/EURO virtalukossa eroja)
-- Enable big block low rpm cranking, starttauksen vaatima koneen pyörimisnopeus ~250rpm (lower) ~310rpm (normal), voi helpottaa isompien koneiden starttausta
Shifteri
- Shifteri päälle / pois
-- Mahdollisuus valita injektorien ja/tai sytkän katko
-- Katkoaika mahdollista asettaa millisekunteina eri kierrosalueille
-- 6th gear kill: ei katko 6. vaihteella; mahdollista laittaa myös pois päältä mikäli shifteri ei vaihdetunnistimen vian takia jollain vaihteella toimi
-- Pair output control: vm. 2002 ja uudemmissa pyörissä mahdollisuus käyttää alkuperäistä PAIR ohjausta (mikäli PAIR poistettu) esim. vaihtovalona tai automaattiseen ilokaasuohjaukseen
Pyörän/kartan tiedot
- Update Bike info
Kartan jakaminen
- Share your map
-- Jakaa editoitavan kartan tiedot eteenpäin
FLASHING
========
- Viimeistään tässä välissä talleta kartta! File > Save ...
- Paina "Flash the ECU", FDT Simple Interface avautuu
-- PYÖRÄÄN VIRRAT PÄÄLLE, VAIHDE VAPAALLE
-- kaapeli flash asentoon, tappokatkaisija päälle ja pois (resetoi ECU:n "flash modeen") --> lämpömittari menee punaiselle, näyttöön CHECK
-- Paina "Program Flash" ja flashays alkaa
-- Flashayksen jälkeen FDT Simple Interfacesta exit, pyörästä virrat pois, kaapeli pois flash asennosta
Edited By jarim on 1239391775