Sivu 1/3
Lähetetty: 20 Touko 2013, 22:13
Kirjoittaja Fastard
Tervehdys kaikille!
Vuodelle 2014 alkanut miettimään parannuksia sähköihin, turbon ohjaukseen ja loggaukseen. Nyt tällä hetkellä kaikki tapahtuu perstuntumalla jolla ihan suht ok aikoja saavutettu, mutta parempaan pitäisi päästä.
Olen saanut ymmärtää että gen1 mallin muokkaaminen gen2 sähköihin ja sitä mukaa parempaan säädettävyyteen vaatisi gen2 sähkösarjan ecuineen ja läppärungot? Mitä muuta??
Ajan SSB-luokassa, missä erittäin tärkeää olisi saada eri parametrien nousut hallintaan. Ja kyseinen modaus gen1->gen2 voisi antaa sen mitä se vaatisi.
Voin sanoa että en tiedä tästä asiasta mitään, mutta se kiinnostaa. Toivottavasti saisin edes jotain infoa, kannattaako mun lähteä tähän kokeiluun. Apuja taatusti tarvisin
Lähetetty: 21 Touko 2013, 13:05
Kirjoittaja jarim
Nokan asentoanturi on myös erilainen sekä imunokassa se luettava tappi eri kohdassa (offset tappeja löytyy). Kampiakselin päässä oleva pyörijä on vähän erilainen myös, olikohan 24-2 tyyppinen kun Gen1:ssä 24-1. Jos oikein muistan niin Gen1 pyörijästä saa yhden hampaan pois koneistamalla sopivan. Jos vaihtaaa koko pyörijän niin pitää vaihtaa myös magneetto koska niissä on vähän kokoeroa. Tuossapa ne suurimmat mekaaniset erot taitaa ollakin.
Lähetetty: 21 Touko 2013, 20:11
Kirjoittaja Fastard
Kiitoksia Jari näistä tiedoista nyt alkuun. Ebaystä katsellut hintoja läppärungoille ja sähkösarjoille gen2 malliin niin onneksi ihan mahdottomia eivät ole pyytämässä. Pitänee alkaa perehtyä syvällisemmin asiaan
Lähetetty: 21 Touko 2013, 21:36
Kirjoittaja jarim
Ainiin, läppärungoissa on eri offset eli ei istu Gen1 kanteen "bolt-on".
Lähetetty: 16 Kesä 2013, 19:54
Kirjoittaja Fastard
Käyköhän gen1:n muut tarvittavat anturit gen2 liittimiin? Vai tuleeko laittaa gen2 anturit myös?
Lähetetty: 16 Kesä 2013, 21:15
Kirjoittaja jarim
Kylläpä ne muut taitaa muistaakseni käydä.
Lähetetty: 16 Kesä 2013, 23:53
Kirjoittaja Fastard
Ok, lisää kysymyksiä tiedossa myöhemmin
Lähetetty: 29 Kesä 2013, 14:45
Kirjoittaja Fastard
Lähetetty: 08 Heinä 2013, 19:30
Kirjoittaja Fastard
Kellään tietoa gen2 läppärungon ensiösuuttimien mallia jotta voisin etsiä paremmin tuottavia? Vakiothan virtaa luokkaa 255cc? Yritin etsiä netistä mutta tuloksetta. Toisio suuttimia kyllä löytyi isompina.
Lähetetty: 08 Heinä 2013, 21:36
Kirjoittaja Arctikdiver
Tuli milhen, jotta miks et vaihtais koko kantta...
Muistelen isojen poikien kertoilleen sen virtaavan vakiona paremmin.
Saa sen läppärunkopaketin istumaan modaamatta ja nokkien asentotunnistimet kerralla reilaan. Kun kerran solmu paketinkin vaihdat, niin pakosarjahan ei ihan kans istu gen1 vs gen2.
Lähetetty: 08 Heinä 2013, 22:05
Kirjoittaja jarim
Suuttimet samanlaisia kaikki 8kpl mun mielestä.
(edit: ja tämän vahvistaa myös räjätyskuva)
Edited By jarim on 1373310474
Lähetetty: 08 Heinä 2013, 22:37
Kirjoittaja Fastard
Arctikdiver: Menen pienellä budjetilla joten kannen osto ei tule kyseeseen. Nykyisessä kannessa ei juuri parantamisen varaa ole Pakosarja tehdään uniikkina tulevalle ahtimelle joten sitä ei tarvi miettiä. Gen2 läppärungot aikanaan teen silleen mitä se vaatii nykyiseen kanteen.
Jari: Kiitos. Ajattelin sellaisia 2x750cc suuttimia/sylinteri. Eräältä foorumilta vain tuli sellainen kuva et toisio suuttimia vaihdetaan isommaksi. Ilmeisesti helpottaa säätämistä jos samankokoiset suuttimet ja tuo about 750cc vielä tyhjäkäynnillekin ok.
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 10:12
Kirjoittaja jarim
Veikkaisin kyllä että vakio + 750cc riittäisi ja helpompi saada käymään nätisti? Vai millä aineella ajat?
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 15:08
Kirjoittaja Titaani
Voit käyttää gen1 tyyppisiä suuttimia, esim s2000 ensiöön tai sitten et laita niitä toisio suuttimia ollenkaan, editorista pois ne käytöstä ja riittävän isot ykkössuuttimet
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 17:12
Kirjoittaja Fastard
Viimeiset vuodet mulla on ollut 420cc ensiösuuttimet ja painekotelossa 900cc suuttimet. Nippanappa ne on riittäneet 2,3barin peruspolttoainepaineella ja nostavalla regulla. Toisiosuuttimien max aukioloaika nyt 80%. Polttoaineena käytän E85 joka tosin on kotona blandattu jottei tulisi laatuheittoja kuten normimittareilta voi saada. Tuolla polttoaineella sekin hyvä puoli ettei se ole läheskään niin nirso säädöille kuin kisabensa. Toki sitä menee aika paljon mut tuleepa samalla jäähdyttävä efekti koneeseen ja nimenomaan pakopuolelle.