Sivu 1/1

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 00:08
Kirjoittaja suihkukone
Elikkä miten tuo asteikko menee kun on 120-0.
Onko tuo 120, 0,2 bar ylipainetta? (kun teoreettinen alipaine on max.-1bar).
Ja mitä tuo 0(nolla) merkitsee? 0bar alipainetta/ylipainetta vai -1bar alipainetta.
Ei puusilmällä löytäny haulla selitystä.

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 09:00
Kirjoittaja jarim
Alipainekarttahan se on, vasemmassa reunassa korkein alipaine ja oikeassa reunassa matalin. En muista onko ne luvut suoraan mitään painelukemia, itse synkkasin loggerin näyttämään noita samoja lukuja.

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 10:15
Kirjoittaja hakahill
Mä olen käyttänyt kaavaa IAP=(AAP-MAP)/0.0195 missä AAP on ilmanpaineanturin ja MAP on imusarjan paineanturin jännite.

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 10:47
Kirjoittaja suihkukone
hakahill kirjoitti:Mä olen käyttänyt kaavaa IAP=(AAP-MAP)/0.0195 missä AAP on ilmanpaineanturin ja MAP on imusarjan paineanturin jännite.

Joo, tämä kaava oliki tiedossa, mutta ei oikeen hoksannu yhistää heti tuota tuohon asteikkoon.

Tuohan asteikko ei 100 varmasti ole suoraan verrannollinen mihinkään todelliseen alipaineeseen vaan pitää muuttaa ite nuo arvot sopivampaan muotoon.

edit. tuolla kaavalla näyttäs kartta-arvot kulkevan pikkusen suurempina(paitsi lähdön 0-arvo) kun todelliset arvot. Jaoteltu ilmeisesti tuo 0-120 väli 0-1bar alipaine välille.




Edited By suihkukone on 1401614824

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 10:58
Kirjoittaja suihkukone
Sitten oli viellä tuo havainto tuosta "engine data" taulukosta, kun tuossa on rivi IAP diff...mitähän käytännön lukemaa se tuo rivi näyttää?
Onko jotaki erotusta johonki alipaineeseen mihin vertaa eli tuo aikaisempi laskukaava ja siitä lukema vai todellista alipainetta?

Eli voiko verrata suoraan tuota lukemaa tuohon IAP-kartan lukemiin.

Ite tuohon vastaus, että tuon livedatan(IAP diff) näyttää samaa lukemaa missä kohtaa bensakarttaa "maalattu ruutu" kulkee.




Edited By suihkukone on 1401635927