Sivu 1/1

Lähetetty: 26 Heinä 2013, 22:22
Kirjoittaja gsxr
Kesken flassäyksen tuli punainen teksti että on joku ongelma ja prosentit ei enää edennyt mihinkään. Virrat pois ja piuha irti ja kun koitti laittaa pyörään virrat takaisin niin tuli "check" ilmoitus mutta ei anna kuitenkaan mitään vikakoodia. Koitin ottaa akun miinuksen hetkeksi pois mutta ei auttanut. Ei myöskään anna enää flassätä uudestaan.

Ecuko hajosi vai onko vielä jotain mitä yrittää?

Lähetetty: 26 Heinä 2013, 23:28
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Kesken flassäyksen tuli punainen teksti että on joku ongelma ja prosentit ei enää edennyt mihinkään. Virrat pois ja piuha irti ja kun koitti laittaa pyörään virrat takaisin niin tuli "check" ilmoitus mutta ei anna kuitenkaan mitään vikakoodia. Koitin ottaa akun miinuksen hetkeksi pois mutta ei auttanut. Ei myöskään anna enää flassätä uudestaan.

Ecuko hajosi vai onko vielä jotain mitä yrittää?
Gen1 vai gen2 ?

Mitään muisti kuvaa mikä oli ilmoitus?

kanatta koitaa toisella konella,
tarkistella kaikki johdot,
toisessa pyörässä, toisella ohjelmointi piuhalla(jos sopivilla kulmilla niin löytyy kone ja piuha)
tai tehdä piuhat millä saa homman tehtyä "pöydällä"
viimäisenän konstina kaivaa piirit näkviin ja kirjoitta suoraan piirile

Lähetetty: 26 Heinä 2013, 23:49
Kirjoittaja gsxr
No selvittiin säikähdyksellä ja ei tullut ajokauteen katkosta. Rupesi nimittäin toimimaan pikku tauon jälkeen. Mikä lie ollut, toivottavasti ei tule uudestaan. Liekkö jossain pinnissä kosketushäiriö.

Ecu varmaan jäi jonkinlaiseen välitilaan kun jäi flässi kesken ja siitä tuo chech-ilmoitus. Antoi kuitenkin aloittaa uudestaan onneksi.

Kiitos kuitenkin 1340R86.

Lähetetty: 27 Heinä 2013, 00:18
Kirjoittaja jarim
Tjoo, vaikea tuota on flashaamalla pimeäksi saada. Flashaamalla kun kirjoitellaan vaan sitä user areaa, boottiarea löytyy erikseen eli aina se flashmodeen menee vaikka user arean flashays vituiksi olisi mennytkin. :)

Lähetetty: 27 Heinä 2013, 09:09
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:No selvittiin säikähdyksellä ja ei tullut ajokauteen katkosta. Rupesi nimittäin toimimaan pikku tauon jälkeen. Mikä lie ollut, toivottavasti ei tule uudestaan. Liekkö jossain pinnissä kosketushäiriö.

Ecu varmaan jäi jonkinlaiseen välitilaan kun jäi flässi kesken ja siitä tuo chech-ilmoitus. Antoi kuitenkin aloittaa uudestaan onneksi.

Kiitos kuitenkin 1340R86.
Hyvä että lähti :)

ylipäättän ei kannata heitää toivoa jos ei kirjoitus
vielä parin kerrankaan jälkeen onnistu

ja jos sattius niin onnetomasti että kirjoitus työkaluun tulis
vika mikä sais sen kirjoitamaan vaikka värään ositeesen tms

niin vielä ennen piirien irti kaivelu voi koitaa BDM pinnan kautta kirjoitaa kaikki alueet
kunhan vika ei ole mitään piirejä poltanut

Lähetetty: 27 Heinä 2013, 17:54
Kirjoittaja gsxr
Tuo onkin käynyt joskus mielessä että mitä ecu tykkää jos vaikka läppärin akku loppuu kesken flassäyksen tai vaikka piuha irtoaa tai jotain.

Toivottavasti en joudu itse koskaan yrittämään ecua elvyttää, vaatisi vähän enemmän perehtymistä asiaan. Ei ole kyllä kuulunut että olisivat kovin herkkiä vikaantumaan.

Lähetetty: 27 Heinä 2013, 19:57
Kirjoittaja jarim
Jonkun kerran mulla on käyny niin että vaikka flashays on näennäisesti menny ok niin joku bitti siellä poikittain on jääny. Toissa kesänä pyörää vaivasi mystinen sammumisongelma, tutkin aika monet paikat ennenkuin flashasin saman softan toiseen ecuun ja sillä vaiva hävisi. No myöhemmin flashasin sen alkuperäisenkin ecun uusiksi eikä senkään kanssa enää vaivaa ollut. :)

Lähetetty: 27 Heinä 2013, 21:51
Kirjoittaja 1340R86
Itseltä ok päässyt läpprinnakku pari kertaa loppumaan kesken kaiken,
Mutta ei ole ollut mittän muuta seurausta kuin että homman on joutunut alusta aloitamaan(joskus pari kertaa ennen kuin onnistunut)

Lähetetty: 28 Heinä 2013, 00:23
Kirjoittaja gsxr
Hyvin kyllä sietää erilaisia häiriöitä ottaen huomioon että ei alunperin ole tarkoitettu tuollalailla uudelleen ohjelmoitavaksi kuluttajan toimesta. Tuo sta sammumisviasta ei kyllä tulisi ensimmäisenä mieleen että olisi joku ohjelmavika jos muuten käy ja kukkuu. Ite varmaan ensimmäisenä rupeaisin katselemamaan ruiskujen suuntaan ja antureihin.

Helppoja juttuja siinä vaiheessa kun ne tietää. Muuten selvittäminen voi olla työlästä.