Lähetetty: 24 Touko 2013, 18:31
Olen koittanut vähän kaveria jeesailla tässä..
Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.
Eli ohjeet oli seuraavat:
1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.
2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.
3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.
4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.
No mutta eihän se toimi
Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.
Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.
Eli ohjeet oli seuraavat:
1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.
2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.
3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.
4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.
No mutta eihän se toimi
Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.
Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.