Sivu 1/1

Lähetetty: 24 Touko 2013, 18:31
Kirjoittaja storbacka
Olen koittanut vähän kaveria jeesailla tässä..

Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.

Eli ohjeet oli seuraavat:

1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.

2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.

3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.

4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.

No mutta eihän se toimi :D

Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.

Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.

Lähetetty: 25 Touko 2013, 15:09
Kirjoittaja 1340R86
storbacka kirjoitti:Olen koittanut vähän kaveria jeesailla tässä..

Eli kaverilta hävisi pyörästään (gsxr 1000, 2006) ainut avain. Eli siinä kohtaa tuli alkuperäisestä ecusta peruspulliaiselle romua. No ei mitään, kaveri hommasi jostain purkupyörästä uuden ecun ja virtalukon avaimella. Mutta joko poksi oli kärvähtänyt tai sitten se kärvähti siinä asennus vaiheessa jotenkin. Jokatapauksessa tämä ecu antaa nyt pitkälle toistakymmentä vikakoodia eli on pois pelistä. No tässä kohtaa ei sitten jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi ecu suzukin jälleenmyyjältä, about 1000¤. No nyt on uusi ecu hankittu ja käyttöönotettu myyjän ohjeilla, mutta ei pelitä.

Eli ohjeet oli seuraavat:

1. Ensin piti jyrsiä 1 uusi avain käymään tähän purkupyörän virtalukkoon johon oli yksi avain olemassa.

2. Uusi ecu kiinni. Virrat päälle sillä vanhalla avaimella.

3. Virrat pois, uusi avain virtalukkoon. Virrat pois.

4. Pyörän pitäisi toimia normaalisti.

No mutta eihän se toimi :D

Katsoin vikakoodit, ei mitään, eli näyttää C00. Vertailun vuoksi alkuperäisellä eculla ja purkupyörän virtalukolla+avaimella antaa koodin C42, mikä viittaa virtalukkoon ja ajonestoon.
Mittarissa oleva "avain" valo palaa hetken ja jää sitten vilkkumaan kun virrat käännetään päälle.

Sellanen huomio tässä prosessissa vielä oli, että ensimmäisen kerran kun virtalukkoa käännettiin uudella koodaamattomalla avaimella, niin bensapumppu lähti pyörimään aivan kuten normaalissa tilanteessa. Mutta se olikin sitten ainut kerta kun elonmerkkejä havaittiin.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Kysynyt jo osan myyneltä mikä on on kun ohjen mukkan toimimalla ei lähtenyt?

Nyt tulle vain aavistukisa mikä vois olla mennyt pieleen/vikan jospa niistä olis jotain apuja

(ko pyörästä/valimistajan ecusta ei kokemusta mutta auto puoleta jonkin verran ajonestojen purusta ecu swapeista ecujen korjailusta ym
bocsh/simens merkisistä)

josko olis ohjeesta jäänyt jotain pois
kohta 2 on monesti noissa muun merkisissä
virrat päälle minkä jälkeen käyntiin
toisinaan taas vaativat jonkun moisen odotelun virta päällä minkä jälkeen lähtevät käyntiin

olihan pyörän muut sähköt tiptop
nuo muun merkiset systeemit on joskus karnutja sen suhteen että missän sähkö systeemissä ei saa olla vikaa,

avin oli oikean tyyppinen ja lähetyvillä ei ollut mitään vahvaa mangneetia tms
uutta ecu:a laitellessa oli pyörän alkuperäinen virtalukko

jos homma ei muuten ratkea niin yksi konsti voisonistua risteytää ne osat millä antaa sitä C42 koodia,

saakos tämöisestä "fläsättyä" tuon virtaluko jutun pois päältä
samaan tapan kuin 1gen jenki/euro mallien vlillä nytää olevan rasti tuolla ecueditorissa

Lähetetty: 25 Touko 2013, 22:07
Kirjoittaja storbacka
Ilmeisesti sen ajoneston saa ohjelmoitu sieltä pois, mutta asianosaavat henkilöt ei tälläistä jeesiä anna...

Lähetetty: 26 Touko 2013, 01:25
Kirjoittaja 1340R86
storbacka kirjoitti:Ilmeisesti sen ajoneston saa ohjelmoitu sieltä pois, mutta asianosaavat henkilöt ei tälläistä jeesiä anna...
Onkos siinä minkä moinen ecu "valettu"täyteen jotain
mössöä vai piirit suoraan näkösällä

ajonesto juutu on ainkin auto puollela arka aihe siitä kun joskus jotain konsteja tuli kirjoiteltua niin p*** tuli urakalla niskaan

Lähetetty: 26 Touko 2013, 03:10
Kirjoittaja 1340R86
Koko eston poisto voi olla hankalaa mutta
Jos on semmoinen(32920-01H00 tms) missä on mössöä ja sieltä löytyy 93C66 tai loppu osa jotain muuta(mittaristossa
kilsat saman laisessa minkä loppu osa tais K5 olla 56 jos on kilsoja tarvis korjata)
niin sattaa saada muuten toimimaan(ja ensimäisenä kannatta varmistaa että ei tuhoudu)

Olikos siinä avaimen koodauksessa mitään jonkun merkkivalon vilkumisesta tai mitään muuta
kuin tuo ohje tuolla ekassa viestissä