Sivu 1/3

Lähetetty: 18 Syys 2010, 23:21
Kirjoittaja -AS-
Tarkoitus on tulevana talvena laittaa shifteri Gen2 Busaan.
Olin yhteydessä suoraan Cordonaan ja he ilmoittivat, että GP Switch on poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut GP Quickshifter Strain Gauge.
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm

Onko kellään käyttö/asennus-kokemuksia tästä uudesta shifteristä?
Kytketäänkö samalla lailla kuin muutkin?
Siinähän on jotain uusia ominaisuuksia, kuten digitaalinen esijännityksen säätö, oppii kaavion, ym.

Vaikuttavatko uudet ominaisuudet, kun on tarkoitus ohjata omalla Eculla (EcuEditor)?

Ja onko muuten joku löytänyt Suomesta "tre"-liittimiä vai joutuuko turvautumaan ulkomaisiin tarjoajiin. En haluasi juotella suoraan omiin johtosarjoihin.

Lähetetty: 18 Syys 2010, 23:32
Kirjoittaja BussiJussi
-AS- kirjoitti:Tarkoitus on tulevana talvena laittaa shifteri Gen2 Busaan.
Olin yhteydessä suoraan Cordonaan ja he ilmoittivat, että GP Switch on poistunut markkinoilta ja tilalle on tullut GP Quickshifter Strain Gauge.
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm

Onko kellään käyttö/asennus-kokemuksia tästä uudesta shifteristä?
Kytketäänkö samalla lailla kuin muutkin?
Siinähän on jotain uusia ominaisuuksia, kuten digitaalinen esijännityksen säätö, oppii kaavion, ym.

Vaikuttavatko uudet ominaisuudet, kun on tarkoitus ohjata omalla Eculla (EcuEditor)?

Ja onko muuten joku löytänyt Suomesta "tre"-liittimiä vai joutuuko turvautumaan ulkomaisiin tarjoajiin. En haluasi juotella suoraan omiin johtosarjoihin.

Ei kokemusta uudesta mallista, vanha toimi kuten pitääkin!
Siten kytkennästäkääm ei tietoa!

JOS ecueditorilla ohjaat shifteriä, et tarvitse moista vempelettä, pelkän anturin vaihdevipuun! Paljon halvempikin niin!

TRE liittimet löysin itse ebay.co.uk:n kautta olikohan kreikka, josta n.10,- sai moiset liitimet! Hakusanalla tre hayabusa tais löytyä!

Lähetetty: 18 Syys 2010, 23:36
Kirjoittaja jarim
Eiköhän tuo toimine ihan samalleen kuin GP Switchkin, hieman hitekimpi näkyy vaan olevan. Kysypä http://www.dragrace.fi/catalog löytyisikö vielä hyllystä GP Switchiä jos vanhan mallisen (ja edullisemman) haluat. Liittimiä saa http://www.easternbeaver.com.

Lähetetty: 20 Syys 2010, 21:11
Kirjoittaja PetriK
Katselin eilen samilla tuollaista. Ihan hyvältä näyttää. Aiempiin verraten tuo että preloadin voi asettaa sähköisesti vaikuttaa hyvältä.

Kumpikin malli käy, toki se geneerinen malli on helpompi kytkeä kun siinä on piuhat valmiina paremmin.

Lähetetty: 20 Syys 2010, 22:46
Kirjoittaja -AS-
Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.

Ainoastaan uutta mallia löytyy.


Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?

Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...

Lähetetty: 21 Syys 2010, 08:33
Kirjoittaja jarim
-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.

Ainoastaan uutta mallia löytyy.


Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?

Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...
Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.

Lähetetty: 21 Syys 2010, 15:08
Kirjoittaja -AS-
jarim kirjoitti:
-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.

Ainoastaan uutta mallia löytyy.


Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?

Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...

Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.

Pyörä on säädetty Ecueditorilla Samin luona.

Taitaa olla helpoin tapa toimia, kun teettää sen Samin luona.
Kuittaatko vielä, riittääkö flashaykseen pelkkä ecu vai pitääkö olla koko pyörä matkassa?

Lähetetty: 21 Syys 2010, 18:04
Kirjoittaja jarim
-AS- kirjoitti:
jarim kirjoitti:
-AS- kirjoitti:Tiedoksi, vanhempaa Cordona GP Switch:ä ei ole enää saatavilla Dragrace:n kautta. Eikä ole enää heidän jälleenmyyjilläkään.
Tarkistin myös suoraan Cordonaltakin ja hekin vastasivat, että vanhat on loppu.

Ainoastaan uutta mallia löytyy.


Sitten kun olen shifterin toivottavasti onnistuneesti saanut asennettua ja johdot kytkettyä, niin voinko viedä pelkän ecun esim. Samille koodattavaksi vai vaatiiko koko pyörän viemisen?

Tai jos jollain on Espoon alueella/lähettyvillä tarvittavat kaapelit ja taito koodata ecu, niin onnistuuko koodaus niillä? Ei tarvitsisi taas vaivata Samia...

Onko sinun pyörä säädetty ecueditorilla? Jos on niin tarttet sen viimeisen ecu binäärin mikä sinne on flashatty, siihen aktivoidaan shifteri koodi ja flashataan uusiksi.

Pyörä on säädetty Ecueditorilla Samin luona.

Taitaa olla helpoin tapa toimia, kun teettää sen Samin luona.
Kuittaatko vielä, riittääkö flashaykseen pelkkä ecu vai pitääkö olla koko pyörä matkassa?
PetriK voinee korjata jos näin ei ole mutta muistelen ettei Samilla ole kaapelia pelkän ecun flashaykseen eli pyörän tarttee mutta onnistuuhan se toisessakin pyörässä jos siellä sattuu olemaan Gen1 Hayabusa saapusalla...

Lähetetty: 22 Syys 2010, 20:10
Kirjoittaja PetriK
Joo - samilla ei ole virtalähdettä erikseen, eli koko pyörä tai kaverin pyörä matkassa pitäisi olla.

Lähetetty: 18 Loka 2010, 10:49
Kirjoittaja 82-1232688863
Dragrace.fi'llä on tarjolla tämä Cordonan katkaisin plug-n-play mallina Ecu Editorilla ohjattavaksi:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283

Eli ei tarvitse alkaa itse kynsimään sähköhommia, sensori vaihdekiksiin ja pari töspeliä johtosarjan väliin kiinni!

Ja tämä "strain gauge" eli kuormituksen tunnistava -malli on parasta mitä nyt on tarjolla näihin

:thumbup:

Lähetetty: 18 Loka 2010, 23:22
Kirjoittaja -AS-
Juuri tämän "kitin" oon hommannu Dragrace.fi shopista ja asentelinkin jo paikoilleen. Enää puuttuu flashays ja sen jälkeen pääsee ottamaan savut.

http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=15283

Laitan tänne infoa, miten shifteri pelittää, kun on saatu flashays tehtyä. Ja vaatiiko vielä jotain kikkailua vai onko oikeasti plug & play.

Se pitää jo tässä kohtaa sanoa, että Dragrace.fi:iin palvelu erittäin hyvää ja nopeaa. VOIN SUOSITELLA.




Edited By -AS- on 1287433579

Lähetetty: 19 Loka 2010, 00:14
Kirjoittaja 106-1251057001
Mikäs näyttö tossa oikein on?

Lähetetty: 19 Loka 2010, 22:55
Kirjoittaja -AS-
jyka kirjoitti:Mikäs näyttö tossa oikein on?

Tuolla näytöllä ja parilla painikkeella säädetään vaihdekaavion suunta, sekä PetriK:n mainitsema preload.

PetriK:lle ja Jarim:lle kysymys: Cordona Shifterin käyttöohjeessa puhutaan seuraavaa:
Down shift signal output for ECU´s with down shift capability, throttle blip, adjustable -1 to -9.
Pystyykö EcuEditor:lla ohjaamaan myös Down shiftauksen?

Lähetetty: 20 Loka 2010, 06:58
Kirjoittaja jarim
-AS- kirjoitti:
jyka kirjoitti:Mikäs näyttö tossa oikein on?

Tuolla näytöllä ja parilla painikkeella säädetään vaihdekaavion suunta, sekä PetriK:n mainitsema preload.

PetriK:lle ja Jarim:lle kysymys: Cordona Shifterin käyttöohjeessa puhutaan seuraavaa:
Down shift signal output for ECU´s with down shift capability, throttle blip, adjustable -1 to -9.
Pystyykö EcuEditor:lla ohjaamaan myös Down shiftauksen?
Ei pysty.

Lähetetty: 20 Loka 2010, 21:05
Kirjoittaja 106-1251057001
Mikäs tuo preload käytännössä on?
Hanskaako powercommander tai vastaava alaspäin vaihdot? Mitä silloin tapahtuu? Luulisi ettei vaihteet kytkeydy jos vaikka jarruttaa vaihteella, teki ruiskun ohjaus mitä hyvänsä
Voisi tuollaisen shifterin ostaa, meinasin ensin smithiltä mutta hintaeroa ei juuri synny dragracen vastaavaan ja näyttäisi olevan hifimpää mallia.