Sivu 1/2
Lähetetty: 30 Marras 2009, 20:36
Kirjoittaja 116-1253685669
tämmönen.
jos laite on nyt vedetty viaberilla + pc:lla säätöihin, niin onko kellään verrokkia mt tapahtui kun jonkin vastaavan jälkeen samin autopajalle säädettäväksi?
jampan kansi & nokat onpi tässä vessassa.
tuonne meinasin mennä, mutta kiinnostaisi että näkeekö muutokset paperillakin, vai onko jotain "kaasuun vastaa paremmin" juttuja??
aika & rahat sillee kortilla, että ei viittisi 0,0002hp:n takia lähteä rynnimään hkiin asti.
muistelisin että viaberin lappu oli 146nm/183hp??
onkoos kellään ennen & jälkeen kokemuksia, kuin myös paperia mt tapahtui??
Lähetetty: 30 Marras 2009, 21:28
Kirjoittaja -Artsi-
Jos paperihevoset on tärkeitä, ei kannata mennä Samin penkkiin.
Lähetetty: 30 Marras 2009, 21:41
Kirjoittaja 116-1253685669
lähinnä mielenkiinnosta.
jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.
paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??
kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
Lähetetty: 30 Marras 2009, 22:23
Kirjoittaja waiski10
Mistä syystä arvelet commareiden roikkuvan aika usealla tallin seinällä?
Lähetetty: 30 Marras 2009, 22:57
Kirjoittaja -Artsi-
taistovainaa kirjoitti:lähinnä mielenkiinnosta.
jotkut urheat vetää esm. malliin penkki A-B-A = ?
elikkäs on olemassa mahdollisuus että joku on jo hiihtäny umpihankeen ladun, joten mun ei tarvi kuin sujutella samoja hiihtojälkiä.
paperin kyl ymmärtää, mutta vastaukset "hyvä tulee/huono tulee"(ne kun on aika samoja kuin kallis ja halpa...kenelle, aatos erkolle, vai jollee brasilian slummeissa asuvalle.), on hiukan epämääräisiä??
kuin myös itse kysymykseen, pc. vs. sami, ei vastaus "paperihevosista" tuo kovinkaan paljon valoa??
sen olen jo kuulut että kulutus tippuu aika tanakasti??
mitäs muuta.
1/4 milella mtn?? tai niitä paperihevosia.
Olen käyttänyt omaa keksintöäni useassa penkissä, ja selvästi paras lopputulos on tullut Samilla. Paperihevosilla viittasin siihen ettei mitattu maksimiteho kerro oikeastaan mitään siitä miten kone toimii katu- tai kisakäytössä, saati jos vertaillaan eri aikaan ajettuja eri penkkien tuloksia. Samin penkissä tuppaa tulemaan pienempiä lukuja kuin muualla, voi tulla pettymyksiä jos huipputeholukemat on korkealla prioriteeteissa.
Omaa boksia asiantuntevasti säätämällä päästään parempaan lopputulokseen, joka palkitsee kulutuslukemilla, tasaisella käynnillä ja hyvällä kaasuunvastaavuudella. Jos pyöräsi toimii mielestäsi hyvin, eli ei nyi eikä nypytä eikä juo kymmentä litraa satasella niin tuskin maatamullistavaa saa irti toisessakaan säätösessiossa. Mutta jos jotain tuollaista oiretta on niin siitä pääsee eroon. Commareissa on myös ollut joskus vikoja, eli pääsee tällaisestakin riskistä eroon.
Lähetetty: 30 Marras 2009, 23:05
Kirjoittaja toimeve
...eihän noilla säätöhommilla (ilman mittään muita suuria muutoksia siis) ja heppa-sinne-tai-tänne -jutuilla ole isoa merkitystä tehoille, käsittääkseni, mutta iso merkitys on nimenommaan ajettavuuteen. Elikkäs siihen, miltä se tuntuu normiajossa kun joutuu ajelemhan ykkösellä, kakkosella, vähän pienemmillä kierroksilla matkaa isoilla vaihteilla jne.
Ittellä tuo rojekti tuossa omassani toissa syksynä pyörijän ja boksin vaihtoinhen (ne kun ei ollu suorhan tuossa -01 mallissa PetriK&kumpp säätö-sopivia) sekä Samin penkissä säätöinhen makso kyllä melkosesti (teetätin siis Kansisilla/Jampan kautta koko tsydeemin, itte kun en ossaa), mutta joka euro on kyllä ollu sen arvonen.
Ajettavuus parani paaaaljon, kulutus ei kylläkhän kauhiasti muuttunu, joskin ajotapa on voinu tulla vähän enemmän bensaa kuluttavaksi noin muuten 
edit: ja tuohon ylemmäs ehti pro-kuski jo antamhan asiantuntevamman kommentin. Mutta tuota minäki justhin tarkotin
Edited By toimeve on 1259615235
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 10:43
Kirjoittaja BaTTman
Mitäs maksais ecun säätö?
Eli haaveissa olisi kaasubussi, mutta kukas sen säätäisi. Ja tärkein, eli paljonko se kustantaa?
Ja löytyisikö kyseiseltä henkilöltä aikaa ja hermoja opettaa tämä kyseinen operaatio?
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 17:22
Kirjoittaja 116-1253685669
joo minen o ajanu vielä metriäkään.
tämon syksyn hankintoja.
torstaina piti samille mennä, oli kärryt ja kaikki.
mutta sielä mistä kärry piti lainaaman, kävikin vesivahinko kyökin puolella ja he tarviikin itte sitä kärryä.
no, ei se maailman ainut kärry ole, mutta pidettäköön tuota enteenä.
joten nyt se saa kyl odottaa kevättä, ja jos nykii tms. niin sitte uus yritys.
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 18:52
Kirjoittaja waiski10
Äläs ny, miten voit viettää talven epävarmuudessa nykimisen suhtee, heräät vielä yöllä omaan huutoos kun ei ole säädetty...ja vielä epätietoisena hevosten suhteen.
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 19:27
Kirjoittaja TNT
Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä
ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 19:53
Kirjoittaja jarim
TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä
ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. 
Lähetetty: 01 Joulu 2009, 21:32
Kirjoittaja Jone
jarim kirjoitti:TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä
ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. 
TT-Motorsporttia voin suositella minäkin. Viime kesänä säädätin oman pyörän siellä. Ecueditor-säädön tuloksena oli, että pyörä toimii nyt joka kierrosalueella hyvin, ajettavuus ja kaasuunvastaavuus paranivat olennaisesti sekä mukavana lisänä kulutus pieneni. Tuossa paikassa on vielä erityisen hyvä ja asiantunteva palvelu, jollaiseen en kyllä usein ole törmännyt. Epäilen kyllä, että homma ei etelämpänä parane.
Lähetetty: 02 Joulu 2009, 09:03
Kirjoittaja 116-1253685669
joo kyllähän tässä ressi on kova kun ei tiä mitä keväällä on löydettävissä.......jos nykii sittenkin.
no sitte mennään 200deellä, ei nyi, eikä tarvi/voi säädellä mtn ekuja.
ei vaan, kyllähän se olsi kai hyvä hiplata kaikki näin talvisella kuntoon, ettei sitte oikeasti tule ressiä kesällä.
paitsi jos seheriffi vie luvat hetimiten??
taas tulee ressiä.
Lähetetty: 15 Joulu 2009, 11:35
Kirjoittaja hanhiha
jarim kirjoitti:TNT kirjoitti:Ja meikäläinen tekee keväällä reissua noin 4000km, että saa busan valohoitoon ja haettua poiskin sieltä. Ottaskohan se raimo korpiraivoon jos ei wörki..voi tieten naama tärissä
ku se säätöki tehhään pc5:lla... ätänä!
Tuopa se pyörä mieluummin Kempeleeseen TT-Motorsportille oman ecun säätöön. Paljon lähempänäkin. 
+1

Lähetetty: 06 Touko 2010, 13:40
Kirjoittaja 74-1243347296
hanhiha kirjoitti:
Hjälp,
Tietämätön kaipaa vastausta. Onko -99 säätö (penkissä) mahdollista ilman powercommanderia?