Sivu 1/2
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 09:15
Kirjoittaja nyypie
Pitäisikö lähteä käyntiin ko. kombinaatiolla? ei ota tulta alle ei sitten millään..
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 09:44
Kirjoittaja 107-1089231881
Ei taida syttyä.. sillä kampuran asentotunnistimelta tulee uudemman pyörijällä väärä tieto vanhalle eculle. Noin 3 kertainen määrä pulsseja alkuperaiseen nähden ja ykskään uusista ei osu saamaan kohtaan...
Toi kokoonpano ei toimi ei...
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 09:47
Kirjoittaja nyypie
ok, kiitti tiedosta, ei tarvii turhaan etsii vikaa.
Nyt kun sami saisi tehtyä sen pienen homman johon ei kulu kuulemma ku 5 min, nyt oon ootellut.. ööö.. 30 päivää...
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 18:40
Kirjoittaja nyypie
No niin, uusi ecu paikalla ja ongelmat jatkuvat, eli vanhalla sentään muutaman kerran ampui bensat pakoputkesta, mutta uudella ei sitäkään, kellon tilalla check ja lämpömittari punaisella. Kahden johdon paikat vaihdettu eculta ohjeen mukaisesti. Olisiko jollain vinkkiä mitä seuraavaksi koitan, alkaa konstit loppumaan.
Eli pyörä siis -99, ja uudempi ecu paikalla, pyörittää vimmatusti, bensa haisee ja kipinääkin antaa, mutta ei edes lupaa.. ja se check siis heti näytöllä. Vaihdoin testimielessä johdot ennalleen ja vanha ecu takaisin, ei check-tekstiä, ampui heti bensat putkesta, eli joku henki vaikkei muuta tehnytkään, johtojen vaihto ja uusi kiinni ja vika palasi.. Help!!
Pystyykö rikkinäisen ecun flashaamaan huomaamatta että ecu on viallinen?
Edited By nyypie on 1270309795
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 19:12
Kirjoittaja 107-1089231881
Oletko kajonnut sytytyspuolan liittimiin, 1-2 sylintereiden johdot sekoittuvat helposti. silloin tulee noita oireita.
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 20:08
Kirjoittaja nyypie
Kävin vielä tarkistaas, oikeassa järjestyksessä on, ovat vielä numeroitujakin..
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 21:36
Kirjoittaja jarim
nyypie kirjoitti:No niin, uusi ecu paikalla ja ongelmat jatkuvat, eli vanhalla sentään muutaman kerran ampui bensat pakoputkesta, mutta uudella ei sitäkään, kellon tilalla check ja lämpömittari punaisella. Kahden johdon paikat vaihdettu eculta ohjeen mukaisesti. Olisiko jollain vinkkiä mitä seuraavaksi koitan, alkaa konstit loppumaan.
Eli pyörä siis -99, ja uudempi ecu paikalla, pyörittää vimmatusti, bensa haisee ja kipinääkin antaa, mutta ei edes lupaa.. ja se check siis heti näytöllä. Vaihdoin testimielessä johdot ennalleen ja vanha ecu takaisin, ei check-tekstiä, ampui heti bensat putkesta, eli joku henki vaikkei muuta tehnytkään, johtojen vaihto ja uusi kiinni ja vika palasi.. Help!!
Pystyykö rikkinäisen ecun flashaamaan huomaamatta että ecu on viallinen?
Lue vikakoodi... penkin alta valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja kumitulppa päässä. Yhdistä nuo johdot hyppylangalla.
Sellainen huomio vielä että mikä koodi ECU:ssa? 32920-24FG0 vai 32920-24FK0? Eli onko se EU vai USA mallinen? USA mallinen ei defaulttina EU johtosarjassa starttaa.
Edited By jarim on 1270319904
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 22:30
Kirjoittaja nyypie
Ei tule mitään vikakoodia.. Ja EU-ecu on, eli 32920-24FG0. Ecu testattu äsken blackbusan pyörässä, laakista hurahti käymään, kiitos avusta!
Nyt mulle tuli paha pelko, että luotin väärään mieheen konetta kasatessa, ja jako on 180-astetta pielessä, mitäs mieltä muut on, viittaisiko siihen?
Edit. Nyt tekemään pari nopeaa testiä vahvistamaan pelkoa..
Edited By nyypie on 1270323057
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 22:46
Kirjoittaja nyypie
Otin painekotelon irti, nippusiteellä kytkin pohjaan, kaasu täysille ja starttia, niin nätisti ruiskurungot tuprautteli bensahöyryjä ulos, käsi pakoputken päähän ja imultahan tuo vaikutti..
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 08:16
Kirjoittaja nyypie
Olisiko jollain hyvät ja helpot ohjeet ajoituksen tarkistukseen, mahdolliseen kääntöön? Niin helpot että kerran koneen auki nähnytkin osaa?
Merkit kohdakkain, onko ykkönen ja nelonen silloin alhaalla vai ylhäällä?
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 08:20
Kirjoittaja jarim
nyypie kirjoitti:Nyt mulle tuli paha pelko, että luotin väärään mieheen konetta kasatessa, ja jako on 180-astetta pielessä, mitäs mieltä muut on, viittaisiko siihen?
Nokkien ajoitusko? Imunokan asentotunnistin pitäisi antaa vikakoodi startatessa jos imunokalta ei tule pulssia tietyssä aikaikkunassa. Onhan imunokassa se tappi paikoillaan mikä pulssin anturille antaa? Tietysti jos nokat on vaikka hampaan verran ajoitukseltaan pielessä niin tekee noin ja ei välttämättä anna vikakoodia. Noin kävi kerran itsellä...
Merkit kohdakkain niin 1 ja 4 on ylhäällä. Jos sulla on vakionokat niin hyvät ohjeet service manualissa. Virinokkien kanssa pitäisi lobe centerit heittokellon kanssa hakea jos on säädettävät pyörät. Muuten ohjeiden mukaan jos sattuu löytymään.
Edited By jarim on 1270358656
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 08:27
Kirjoittaja nyypie
Vakionokat juu, ongelma vaan ku firman vanha rousku ei avaa sitä 80 megan pdf:ää kokonaan, ei pysty turvautuu siihen, kotona ei viitti välillä käydä lukemassa ja taas 9km takas hallille..
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 08:57
Kirjoittaja jarim
nyypie kirjoitti:Vakionokat juu, ongelma vaan ku firman vanha rousku ei avaa sitä 80 megan pdf:ää kokonaan, ei pysty turvautuu siihen, kotona ei viitti välillä käydä lukemassa ja taas 9km takas hallille..
http://www.hiekkalaatikko.org/3-128-engine.jpg
Tuossa näkyy miten voit tarkistaa ajoitusmerkkien mukaan. Huom. jos koneessa on nostolevyä ryhmän alla tms. niin ei välttämättä enää 100% päde.
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 09:00
Kirjoittaja nyypie
Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 12:24
Kirjoittaja jarim
nyypie kirjoitti:Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..
Selviääkö?