Sivu 1/2
Lähetetty: 16 Huhti 2007, 20:49
Kirjoittaja niapa
Muutamia satoja kilometrejä ahdetulla takana ja hienostihan se vaan työntää. Ahtoja vaan en saa muuteltua mihinkään suuntaan.
0,5 nousee nopeasti mutta ei siitä mihinkään vaikka kuinka kinnais.
Ei merkitystä vetääkö ruuvin täysin auki tai kiinni, niin aina samat ahdot tulee. Ja vaikka painealueen vaihtaja on kummassa tahansa asennossa niin aina se n.0,5 sinne heilahtaa.
Mistäs tämmöstä ongelmaa lähtis purkaan? Kenties hukkaportissa jotain? Vai olisko painealueen vaihtaja jumittanu niin että on pienemmällä alueella. Vesiruiskukin sammaloituu kaytön puutteessa kun ahdot ei nouse. Vai olisko siinä joku lisäkuristin keltanokalle.
Lähetetty: 16 Huhti 2007, 22:30
Kirjoittaja 103-1116517908
Jos aikaseisemmin on nostanut paineita "isolla" aluella, tarkasta liittimet.
Lähetetty: 16 Huhti 2007, 23:01
Kirjoittaja niapa
Ei oo ollu mulla enempää ahtoja mutta ksthb:llä jolla sarja oli aikasemmin kiinni oli ahtoja käsittääkseni kyllä enemmän. Kyllä se napsahtaa se vaihtaja ainakin kun sitä kääntelee eri alueitten välillä.
Lähetetty: 17 Huhti 2007, 00:41
Kirjoittaja Kujo
Poista se vaihtaja. Eli bleedin jälkeen letku irti.
Lähetetty: 18 Huhti 2007, 20:22
Kirjoittaja niapa
Nyppäsin tolta ruuvilta alueen vaihtajalle menevän letkun irti ja ajaessa sitten auoin ruuvia. Alkuun tuntui että ei tahdo vaikuttaa mitään vieläkään ja ruuvikin alkoi olla jo mielestäni aika selällään. Sit nousikin 0,8 kun siinä kiihdyttelin. Jossain vaiheessa siinä röpäskin eikä lähteny ollenkaan nouseen sitten yhtäkkiä vetoo niin pirusti. Sen jälkeen toimi taas moitteetta ja nousi sinne 0,8. Sade vähän rupes haittaamaan testiä. Ja ylilihava lokkikin teki itsemurhan ja räjäytti itsensä ympäri pyörää ja ajopukua.
Lähetetty: 18 Huhti 2007, 21:30
Kirjoittaja Kujo
Ok. Vaatii pienemmän kuristimen bleedin t-haaraan.
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 22:01
Kirjoittaja niapa
Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 23:27
Kirjoittaja Kujo
niapa kirjoitti:Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.
Mitämitähä? Minkälainen kaaviokuva siinä ruuvin kyljessä on? ....noita on nimittäin kahdenlaisia; vastusvastaventtiilillä varustettuja ja tavallisia kuristimia. Ensinmainittu täytyy asentaa oikeinpäin, muutoin ruuvi on tavallaan aina auki. Jälkimmäisen asennuksessa ei ole väliä kumminpäin sen sinne tuikkaa.
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 20:40
Kirjoittaja niapa
En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 20:43
Kirjoittaja Kujo
niapa kirjoitti:En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.
Joo, eli se on ihan normi kuristin, sama kuinkapäin sen laittaa. Kannattaisi ehkä tarkistaa hukkaportin säätö, vaikuttaa että olisi liian löysällä. Vartta lyhyemmäksi vaan niin pitäis alkaa papua löytymään.
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 21:55
Kirjoittaja niapa
Täytyy joskus vilkaista. Vielä tuntuu riittävän. 2 päällä kiihdyttely ainakin tuntu olevan aika herkkä laji. Keula ylös alas ylös alas jne.
Lähetetty: 25 Huhti 2007, 23:14
Kirjoittaja Kekku
niapa kirjoitti:siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on.
Taidat olla lukiolainen...
Ammattikoulussa opetetaan noin japanialaiset merkit, tai ainaki -80 luvulla opetettiin.
Lähetetty: 26 Huhti 2007, 06:23
Kirjoittaja niapa
Ei meillä raksalla tainnu olla puhetta.
Lähetetty: 26 Huhti 2007, 09:19
Kirjoittaja Kekku
Siellä on varmaan sellanen perus kuristin joka pitäisi virrata molempiin suuntiin samallalailla.
Jos siellä on tollanen esim. AS vastusvastaventtiili:
http://www.smceu.com/Prod....uipment
http://www.smceu.com/Prod...._EU.pdf
Niin se ei kurista kuin toiseen suuntaan jos ei oo kuula jumissa.
Toiseen suuntaan menee ilma vapaasti läpi.
Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.
Edited By Kekku on 1177570707
Lähetetty: 26 Huhti 2007, 10:30
Kirjoittaja kajbusa
Kekku kirjoitti:Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.
Ja virtaussuunta vasemmalta => oikealle (symboolissa) niin menee oikein päin