Lähetetty: 15 Kesä 2009, 17:28
Kyydittäjänä K8, kaverilla samanlainen. Varusteena kalibroidut nopeusmittarit ja muutamat kalsarit takapaksilla.
Lähtökohtana matkaamiselle oli, että vain moottoriteillä ja niin kovaa kuin laki ja liikenne sallii. Käytännössä vapailla nopeusalueilla matkavauhti 220-280.
-28.5 ajomatka Travemunde-Innsbruk, 1017 km. Paljon nopeusrajoituksia ja tietöitä. Ajamaan pääsi kunnolla vain pieniä pätkiä. Huiput 308 km/h.
-29.5 Italia. Vastoin parempaa tietoani päättelin, ettei 130 km/h yleisrajoitus motarilla ole voimassa, siksi kovaa liikenne kulki. Annettiin busille hanaa ja matka joutui. Olihan se rajoitus voimassa, onneksi ei ratsiaa...
-30.5 Mugello, aika-ajot. Kallion ajot päin .... Pirunmoinen helle, naama paloi.
-31.5 Mugello, GP. Vettä sataa, liikennejärjestelyt täysi kaaos. Onneksi Busa oppi välittömästi Italiaisen ajotavan ja homma hoitui. Kallion kisa päin ....
-1.6 paluumatka Alppien yli. Vain ajoittain yli 200 nopeuksia. Paras pätkä oli kahden kilometrin tunneli ylämäkeen, lasissa 230. Letkassa 3 Lamboa, yksi Ferrari ja Porsche. Lambon murina lannisti muut leikkikaluiksi (paitsi Busat).
-2.6 Kotkanpesän kautta Munchenin ohi Augsburgiin. Paljon tietöitä, vettä satoi, ei juuri kerrottavaa... No, hyvät maisemat sumun takana piilossa.
-3.6 kohti pohjoista ja Leipzigia. Pieniä hetkiä vapaita nopeuksia, huiput 320 km/h.
-4.6 nyt aukesi taivas! Välillä Berliini-Hampuri valtatiellä E26 keskinopeus pitkästi yli 200, huippunopeus 330 km/h. Tätä kannatti odottaa. Kyllä taas jaksaa ainakin muutaman tunnin...
-5-7.6 Tanska-Ruotsi-Suomi. Voi hele.....
Jos tahtoo vielä kokea Saksan autobaanan vapaat nopeudet, kannattaa välttää keski ja länsi puolen reittejä. Ovat täynnä rajoituksia ja liikennettä on liikaa.
Itäpuolella vielä toistaiseksi pääsee ajamaan pätkiä, tosin siellä on paljon tietöitä.
Niin ja sitten -
jos useammalla pyörällä on liikkeellä niin vältä muita kuin Busakuskeja, ettei tartte jäädä odottelemaan...
Menisköhän paljon pieleen jos väitän, että 10-vuoden päästä vapaat nopeudet ovat muistoja vain! Muutos viimeisen 10-vuoden aikana tähän suuntaan on ollut dramaattinen.
Kait sitä on siirryttävä tuonne lentokenttäajoihin, sitten joskus.
Edited By MOOI on 1245247644
Lähtökohtana matkaamiselle oli, että vain moottoriteillä ja niin kovaa kuin laki ja liikenne sallii. Käytännössä vapailla nopeusalueilla matkavauhti 220-280.
-28.5 ajomatka Travemunde-Innsbruk, 1017 km. Paljon nopeusrajoituksia ja tietöitä. Ajamaan pääsi kunnolla vain pieniä pätkiä. Huiput 308 km/h.
-29.5 Italia. Vastoin parempaa tietoani päättelin, ettei 130 km/h yleisrajoitus motarilla ole voimassa, siksi kovaa liikenne kulki. Annettiin busille hanaa ja matka joutui. Olihan se rajoitus voimassa, onneksi ei ratsiaa...
-30.5 Mugello, aika-ajot. Kallion ajot päin .... Pirunmoinen helle, naama paloi.
-31.5 Mugello, GP. Vettä sataa, liikennejärjestelyt täysi kaaos. Onneksi Busa oppi välittömästi Italiaisen ajotavan ja homma hoitui. Kallion kisa päin ....
-1.6 paluumatka Alppien yli. Vain ajoittain yli 200 nopeuksia. Paras pätkä oli kahden kilometrin tunneli ylämäkeen, lasissa 230. Letkassa 3 Lamboa, yksi Ferrari ja Porsche. Lambon murina lannisti muut leikkikaluiksi (paitsi Busat).
-2.6 Kotkanpesän kautta Munchenin ohi Augsburgiin. Paljon tietöitä, vettä satoi, ei juuri kerrottavaa... No, hyvät maisemat sumun takana piilossa.
-3.6 kohti pohjoista ja Leipzigia. Pieniä hetkiä vapaita nopeuksia, huiput 320 km/h.
-4.6 nyt aukesi taivas! Välillä Berliini-Hampuri valtatiellä E26 keskinopeus pitkästi yli 200, huippunopeus 330 km/h. Tätä kannatti odottaa. Kyllä taas jaksaa ainakin muutaman tunnin...
-5-7.6 Tanska-Ruotsi-Suomi. Voi hele.....
Jos tahtoo vielä kokea Saksan autobaanan vapaat nopeudet, kannattaa välttää keski ja länsi puolen reittejä. Ovat täynnä rajoituksia ja liikennettä on liikaa.
Itäpuolella vielä toistaiseksi pääsee ajamaan pätkiä, tosin siellä on paljon tietöitä.
Niin ja sitten -
jos useammalla pyörällä on liikkeellä niin vältä muita kuin Busakuskeja, ettei tartte jäädä odottelemaan...
Menisköhän paljon pieleen jos väitän, että 10-vuoden päästä vapaat nopeudet ovat muistoja vain! Muutos viimeisen 10-vuoden aikana tähän suuntaan on ollut dramaattinen.
Kait sitä on siirryttävä tuonne lentokenttäajoihin, sitten joskus.
Edited By MOOI on 1245247644