Sivu 1/2

Lähetetty: 04 Maalis 2016, 08:42
Kirjoittaja Ginkaze
Mahdollisuus ajaa maili ilman nopeusrajoituksia. Myöhemmin tuolta lisää tietoa.

http://www.liy.fi/

Lähetetty: 04 Maalis 2016, 12:40
Kirjoittaja taimen74
Onko toi päivämäärä jo varmistunut? Ei ainakaan Liy:n sivuilla vielä mitään mainintaa, mut hyvä jos on. Vielä reilu pari kuukautta aikaa rakentaa pyörä valmiiksi :D

Lähetetty: 04 Maalis 2016, 20:27
Kirjoittaja snuggles
Eli ei mitään saumaa keretä siihe :(

Lähetetty: 10 Maalis 2016, 20:33
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Eli ei mitään saumaa keretä siihe :(
Minkälainen toi Lappeenrannan kenttä on ajaa? Ei ole koskaan oltu siellä, niin ei mitään käsitystä. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta itsellä sellainen tutina, että Hallissa samalla kalustolla yleensä kovempia nopeuksia kuin Lappeenrannassa? Liekö vain sään aiheuttamaa sattumaa vai kenttään liittyvää?

Lähetetty: 11 Maalis 2016, 21:06
Kirjoittaja snuggles
Mul ollu aika usein jotai ropleemia Lappeenrannassa, mutta kun jälkikäteen aatellu ni osa johtunu siitä kun menny sinne kauden lopussa ni kalustossa jotai alkavaa vikaa ja sitte hajonnu.
Ja paikoin ollu tulokset huonommat ku muualla, mutta osa johtunu sivutuulesta tms. Sitte taasen viime keväänä oli poikkeuksellisen hyvä keli, ja Pete tais ajaa oman parhaansa nimenomaan silloin.
Eli sama kun muuallakin, jos ei olosuhteet ole vastaan ni mahdollisuus pukata tulosta.
Jonotus väliin mättää, hieman parannusta aiempaan.

Lähetetty: 11 Maalis 2016, 23:36
Kirjoittaja zeta1
Ei kai kentässä mitään vikaa ole jos vaan olosuhteet sattuu kohdillaan. Eikös siellä sentään 400kmh ole ylitetty.

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 13:54
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Mul ollu aika usein jotai ropleemia Lappeenrannassa, mutta kun jälkikäteen aatellu ni osa johtunu siitä kun menny sinne kauden lopussa ni kalustossa jotai alkavaa vikaa ja sitte hajonnu.
Ja paikoin ollu tulokset huonommat ku muualla, mutta osa johtunu sivutuulesta tms. Sitte taasen viime keväänä oli poikkeuksellisen hyvä keli, ja Pete tais ajaa oman parhaansa nimenomaan silloin.
Eli sama kun muuallakin, jos ei olosuhteet ole vastaan ni mahdollisuus pukata tulosta.
Jonotus väliin mättää, hieman parannusta aiempaan.
Tack infosta, eli jos oikein ymmärrän niin Lappeenrannassa ihan yhtä hyvä kenttä niin pinnaltaan kuin profiililtaankin ajaa kuin esim Hallissa. Itse olen pitänyt Hallia ns. nopeimpana kenttänä, mutta tosiaan Lappeesta ei kokemuksia.

Miten Elvigtonia vertaisit esim. Halliin? Paljonko siellä muten se db raja nyt on?

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 18:34
Kirjoittaja 1340R86
jouniri kirjoitti:Miten Elvigtonia vertaisit esim. Halliin? Paljonko siellä muten se db raja nyt on?

Syksyllä mieleen jäi 105db
(siinä melurajassa oli jotain eroja)
eri suoritus luokkien välillä
ja onko ahdettu turbolla, kaasulla, remmillä vaiko ihan vapari

kutenki raja oli semmoinne että vakio kawasakin H2R mallista ei radalle saatu vaikka hiukan koitettin sääntöä venyttä mittaamalla melut nurmella normallin mittaus paikan sijaan

toisaalta suihku moottorilla varustettu dragsteri sai mutaaman 1/4 mailin lähdön ajettua

rata on kyllä vielä parempi kuin lapenranta mikä sekin on hyvä

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 19:17
Kirjoittaja snuggles
Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 20:49
Kirjoittaja taimen74
Mun mielestä Lpr on ihan hyvä kenttä päästellä. Profiili on sellainen, että alkuun pientä alamäkeä notkon pohjalle ja loppuun tie vähän nousee. Jormalla kenttäpohjat olisko ollu 2014 syksyllä 412.5km/h, jos en ihan väärin muista. Ainoa mikä siellä vähän nyppii on jonotus systeemi. Porukkaa on paljon ja jonotusajat pitkiä.

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 21:00
Kirjoittaja snuggles
Joo, jos on hyvä keli, tahi keliennuste niin porukkaa piisaa, Helsingistä on kohtuu ajomatka tuonne. Sitte jos on huono keliennuste niin mahtuu ajamaan useemman kerran, kelin salliessa. Pari 400 ylittänyttä tais olla, ehkä tuo Jorman vaan siellä järjestäjän kirjoissa.

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 21:17
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.
Kiitokset sinulle kuin muillekkin infosta. Näin ajattelinkin, että Halli lienee samoissa säätiloissa nopein. Nyt kun Joensuu lienee haudattu, niin pitänee täältä susirajaltakin myös Lappeeseen venyä, tietty edellytyksenä niin kuin muillakin jotta rojut ehjinä.

Mikä Elvingtonissa määrää luokan Street / race? Miten vaikuttaa esim melurajaan?

Meneekö Taxi II Streettiin? Ja Taxi III race puolelle? Melurajan en usko olevan Taxi III:lle ongelma, mutta Taxi II:n haluttaisiin tod näköisesti ajaa kentillä ilman änäriä ja silloin ei kyllä alle 105db onnistu.

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 00:13
Kirjoittaja 1340R86
jouniri kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Kyl Halli on hieman nopeampi jos keliolot samat, siellä se pieni alamäki lopussa.

Elvingtonissa erikseen melurajat street ja racepyörille, mikä on sinänsä outoa kun samalla baanalla ajetaan. Paikan etu tulee siitä jos sattuu olemaan tuulista ni herkästi tuulee takaa. Ja toinen on että kentässä hyvä pito. Mutta tavan kelillä, tahi sivutuulessa on esim Lappeenranta nopeampi, tahi joku muu yhtä lailla.
Kiitokset sinulle kuin muillekkin infosta. Näin ajattelinkin, että Halli lienee samoissa säätiloissa nopein. Nyt kun Joensuu lienee haudattu, niin pitänee täältä susirajaltakin myös Lappeeseen venyä, tietty edellytyksenä niin kuin muillakin jotta rojut ehjinä.

Mikä Elvingtonissa määrää luokan Street / race? Miten vaikuttaa esim melurajaan?

Meneekö Taxi II Streettiin? Ja Taxi III race puolelle? Melurajan en usko olevan Taxi III:lle ongelma, mutta Taxi II:n haluttaisiin tod näköisesti ajaa kentillä ilman änäriä ja silloin ei kyllä alle 105db onnistu.
Helpoiten/varmiten ryhmä selviää
kysymällä
Järjestäjiltä pyörien tiedoilla
esim spostilla samalla saa muutkin mahdoliset
Säänöt

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 10:40
Kirjoittaja jakehaanpää
Kauhavan kenttää ei sovi unohtaa kun ajamisen näkökulmasta tarkastelee ja miksei tulostenkin näkökulmasta :p

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 11:00
Kirjoittaja 1340R86
jakehaanpää kirjoitti:Kauhavan kenttää ei sovi unohtaa kun ajamisen näkökulmasta tarkastelee ja miksei tulostenkin näkökulmasta :p
Onko tietoa ajetaanko siellä tänä kesänä myös ja jos ajetaan niin koska ?