Sivu 1/4

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 17:20
Kirjoittaja Rasputin
Turbon muutoskatsastus onko kukaan tehnyt lähiaikoina ja millä menestyksellä?
Minkälainen on ollut päästömittaus?

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 17:30
Kirjoittaja turboman

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 20:04
Kirjoittaja mibusa
3/03 ja hyvällä menestyksellä.paikallaan oli vakio pönttö.

-tehomittaustodistus PROBOOST
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi




Edited By mibusa on 1291572515

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 20:34
Kirjoittaja Heksa
Mitenkäs täällä etelämpänä ???
ku lueskelin et kaikki on tehty rovaniemellä
:turbobusa:

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 20:59
Kirjoittaja tetsa
Eikös Tepa ainakin leimanu oman pelin tääl etelässä. Tuol turpo osios jotain juttua aiheesta hei.

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 21:02
Kirjoittaja turboman
Heksa kirjoitti:Mitenkäs täällä etelämpänä ???
ku lueskelin et kaikki on tehty rovaniemellä
:turbobusa:

Onko siellä etelässäkin jo turboja :p
Samat katsastussäännöt on sielläkin , täällä hyvin palveleva katsastaja ottaa aina puhelimen kouraan ja soittaa pääkallopaikalle kun on jotain epäselvää. Nuo kaikki on katsastettu AKEn ohjeiden mukaan.

Lähetetty: 06 Joulu 2010, 20:06
Kirjoittaja Tepa
tetsa kirjoitti:Eikös Tepa ainakin leimanu oman pelin tääl etelässä. Tuol turpo osios jotain juttua aiheesta hei.
kyllä,kyllä,"etelässä" leimasin omani...

Lähetetty: 07 Syys 2012, 14:52
Kirjoittaja 1340R86
Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan

Lähetetty: 07 Syys 2012, 15:22
Kirjoittaja Arctikdiver
1340R86, Mitä sitä turhaan miettimhän. Ostat multa pois tuon valmiiksi LEIMATUN turbo pelin pois.
Tulee varmasti halvemmaksi kuin ite alkaa rakentaan.
Toki hintani on äkkiseltään korkea, mutta usko vain halvemmaksi tulee kuin uuden turbon rakentaminen.

Lähetetty: 07 Syys 2012, 17:16
Kirjoittaja 1340R86
Arctikdiver kirjoitti:1340R86, Mitä sitä turhaan miettimhän. Ostat multa pois tuon valmiiksi LEIMATUN turbo pelin pois.
Tulee varmasti halvemmaksi kuin ite alkaa rakentaan.
Toki hintani on äkkiseltään korkea, mutta usko vain halvemmaksi tulee kuin uuden turbon rakentaminen.

Meiniki ei ole rankentaa korkeintaan pikkusen muutella/päivitää
(jos sitten ei sitä leimaa varten tarvitse kokonaan uusiksi rakenella ja siinä kohtaa unohtuu se leima) ajatus vaan härvelin lailistamisesta pääsyt otenkin synytymään

Kiitos tarjouksesta
ilmeisesti myynti palstala oleva peli,
niin ei toi ~15000¤ ole paha hinta kunnolisesta pyörästä
voihan se tuntua kallilta jos ei ole tottunut rahaa käytämään...

Lähetetty: 07 Syys 2012, 17:57
Kirjoittaja minizz66
1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan

Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.




Edited By minizz66 on 1347029910

Lähetetty: 07 Syys 2012, 20:38
Kirjoittaja 1340R86
minizz66 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan
Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.
Kiitos infosta
Mitenkäs kävi vai kävitkö leimalla?
Eli on sitten vissin tuurista kiinni meneekö läpi
Mahtaako siinä suzukin kannassa olla merkitävää tuonti päivä
Vai käytöön otto päivä(vaikka mistä ensimäistä edes sais selville)

Lähetetty: 08 Syys 2012, 07:41
Kirjoittaja minizz66
1340R86 kirjoitti:
minizz66 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mahtakohan tähän löytyä keltään vastausta/tietoa, ilman että kahlaa pykälät läpi ja sitten vielä siihen tulkinnat

Eli
jos 17.04.2002 käytöön otetun
tyypi kilvessä
lukee vain e4 0012
runkonumero
meteli

niin miten on muutoskatsastuksen turbolle laita
mennekö läpi ilman että osat on E merkityjä

vai kannatako unohtaa saman tien tuo suunitelma lailistamisest
ja laitta nekin rahat sakko kassaan

Tota leimaamista selvittelin itse tossa kesällä.

Suzukin maahantuojan kanta on että 2002 alusta maahantuodut on euro2 tyypitettyjä joten turbosetti pitää olla hyväksytty.

Riippuu pitkälti konttorista toi leimaaminen ja miten ne tulkitsee tota. Konttorihan ei näe mistään onko toi sun pyöräs euro1 vai euro2. Se lakihan tuli täysimääräisesti voimaan vasta 1.7.2004 ja jos katsuri ei ole ihan kartalla niin tollasen voi saada läpikin.

Kiitos infosta
Mitenkäs kävi vai kävitkö leimalla?
Eli on sitten vissin tuurista kiinni meneekö läpi
Mahtaako siinä suzukin kannassa olla merkitävää tuonti päivä
Vai käytöön otto päivä(vaikka mistä ensimäistä edes sais selville)

Mä sain sen sen käsityksen suzukimiehen puheista että olis tyypitetty heti vuoden alusta tuolle euro2. Mun pyörä on 2003 ja muuten olis menny ihan hyvin leimaukset mutta katsuri halus maahantuojalta lapun siitä että pyörä on euro1 kuuluva kun se ei sitä itse mistään nähnyt. :D Siihen se olis kaatunut niin ajattelin että pidä tunkkis. En sitten jaksanu enää tiedustella muilta konttoreilta.

Soita muutamalle konttorille ja kysy mitä lappuja ne haluu tohon muutokseen ja vie sinne missä ne ei haluu tyyppihyväksyntätodistusta. Onhan noita 2004:kin leimattu ahtimelle että kait se jossain onnistuu, tuskin niissä kaikissa on hyväksyttyä settiä.

Toi mun pyörä on sen verran hiljanen sleepperi ettei siitä kukaan päälle päin tiedä onko ahdettu vai ei...Eipä ole virkavaltaa kiinnostanu tuolla liikenteessä. Sehän se on jos katsastuspakko tulee niin saa jumpata kerran vuodessa sen vapariks leimaa varten :D

Edit: MAB-Powerilta saa hyväksytyn setin halpaan n.8ke hintaan joka menee läpi 2007 asti.




Edited By minizz66 on 1347084252

Lähetetty: 08 Syys 2012, 09:37
Kirjoittaja Jaku
minizz66 kirjoitti:Toi mun pyörä on sen verran hiljanen sleepperi ettei siitä kukaan päälle päin tiedä onko ahdettu vai ei...Eipä ole virkavaltaa kiinnostanu tuolla liikenteessä. Sehän se on jos katsastuspakko tulee niin saa jumpata kerran vuodessa sen vapariks leimaa varten :D
Ei ne katsastusinssitkään mopojen kanssa ole mitään ruudinkeksijöitä. Kun on hyvin rakennettu, niin ei sitä fööniä sieltä helpolla edes löydä :p Kun panee vielä aukkoihin ritilät eteen... Ainakin kun minä käytin leimalla, piti melkeen kepillä tökätä fööniä ennenkuin se hoksas että peijooni, siinähän se :laugh:

Lähetetty: 09 Syys 2012, 08:52
Kirjoittaja Arctikdiver
Sellainen seikkakin kannattaa ottaa huomioon... Jos ja kun sattuu jotain on muutoskatsastamattoman pelin kanssa heikoilla vakuutuskorvausta haettaessa. On yhtiöllä hyvä syy olla korvaamatta kun on eri peli kuin papereissa.