Sivu 1/2
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 20:37
Kirjoittaja Hurtta
Keväällä tulee ensimmäiset kilometrit omalla busalla Mietinnässä on tuplakuplan asennus.
Millaisia kokemuksia pitkillä (189 cm) busakuskeilla on? Onko parempi vakiolla vai tuplakuvulla (racing)? Puig vai MRA? Olisiko laittaa muutamaa kuvaa busasta tuplakuvulla?
Kiitos!
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 20:42
Kirjoittaja Jukkis
Moikka vaan.. useanman busan omistajana ja kilometrien perusteella todennut että vakio on paras ja tyylikkäin kun on mopon väreissä.. mutta koklaa itellä ollu tuplakuplaa ym muita niin enää en muuta huoli kun vakkarin.. katon onko kuvia .. tossa muistaakseni puigin vakiokorkuinen mutta pikkasen eri muotoinen nykyinen ja muuta en huoli.. olen 180 pitkä.
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
k8 tuplakupla oransi
k9 tuplakupla musta puigin
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukkiksen+busat/027.jpg.html
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
l0 savun värinen puigin tuplakupla
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukkiksen+busat/006.jpg.html
Edited By Jukkis on 1330282796
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 20:59
Kirjoittaja Hurtta
Kiitos kovasti nopeasta vastauksesta
K8 busa, jossa naarmuinen pleksi, vaikka vain 7000 km ajettu (ilmeisesti liiasta puunaamisesta).
Eli suosittelet mustaan busaan savunväristä vakiopleksiä? Itse mietin kirkasta vakiota tai tuplakuplaa (MRA).
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 21:02
Kirjoittaja Jukkis
musta puigin vakiokorkuinen mutta pikkasen eri muotoinen kuin vakkari ois mustaan justaan..
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 21:13
Kirjoittaja blackbusa
oon 183 pitkä ja mulle ainakin puigin tuplakupla parempi kun vakio, vakiosta tulee tuuli suoraan kypärän alaosaan ja nostaa kypärää!
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 22:15
Kirjoittaja jarim
Se mikä pleksi on itselle paras on niin monen muuttujan summa että oikea löytyy vain kokeilemalla. Muuttujia muun muassa kuskin pituus, kypärä, asustus (nahka vai tekstiili) jne. Itselle matka-ajoon tuplakupla on osoittautunut parhaaksi. Nopeusajoihin taasen vakio on paras.
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 22:44
Kirjoittaja *mape*
Mulla ainakin muuttu tuplakuplan asennuksen jälkeen ajaminen suorastaan nautinnoliseks :p
Vakiolla tuuli tuli suoraan pottaan ja pää oli kun pesukonees, mut tupliksella ei nupin viskomista eikä ylimääräsiä ulinoita pottaan...tosin mä oonki 170cm.
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 23:36
Kirjoittaja Jaakko
*mape* kirjoitti:Mulla ainakin muuttu tuplakuplan asennuksen jälkeen ajaminen suorastaan nautinnoliseks :p
Vakiolla tuuli tuli suoraan pottaan ja pää oli kun pesukonees, mut tupliksella ei nupin viskomista eikä ylimääräsiä ulinoita pottaan...tosin mä oonki 170cm.
mulla samanlaiset kokemukset sekä gen 1 & 2:sesta.
tosin se saattaa olla meidän lyhkästen ongelma (170cm)
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 23:42
Kirjoittaja Hurtta
MRA :ta löytyy Stormilta, mutta mistä Puig :n pleksejä?
Olisko jollakin kuvaa Busasta MRA tuplakuplalla?
Edited By Hurtta on 1330292639
Lähetetty: 26 Helmi 2012, 23:51
Kirjoittaja Kekee
ittellä yksin ajaessa puigin tuplakupla on ollu paras...mutta otanpa vaimon kyytiin nii alkaa tuuli viemään päätä.. en oo sen antanu nii häiritä mutta kevään alotan vakiopleksillä nii muistellaan onko se sittenki parempi kompromissi ku ei joka ajoreissulle kehtaa vaihellakkaan
Lähetetty: 27 Helmi 2012, 06:04
Kirjoittaja martti
Hurtta kirjoitti:MRA :ta löytyy Stormilta, mutta mistä Puig :n pleksejä?
Olisko jollakin kuvaa Busasta MRA tuplakuplalla?
Esim. Helsingin pyörä ja mopo :p
Lähetetty: 27 Helmi 2012, 07:45
Kirjoittaja wiltzu
Vaikka en nyt olekaan pitkä kuski niin vastaan silti.
Gen1 busassa itselleni (176cm pituutta) Puig tuplakupla matka-ajossa huomattavasti parempi kuin vakio, radalla myös.
Väriin en ota kantaa, itselläni savunharmaa, josta näkyy hyvin läpi, niin kameralla voi kuvata tankin päältä.
Edited By wiltzu on 1330321631
Lähetetty: 27 Helmi 2012, 14:25
Kirjoittaja Huhan Kolli
Ite 173cm, joten sekin vaikuttaa, mutta Touring on ollut omasta mielestä paras vaihtoehto, alle 160 matkanopeuksiin. Vakiokin oli parempi, kuin joku halppis tuplakupla. Myös kypärä vaikuttaa asiaan, joten aika yksilöllisiä ovat mielipiteet.
Tämä itelle paras, eikä lompakollekkaan huono:
Touring
Lähetetty: 27 Helmi 2012, 15:21
Kirjoittaja Kankerous
Mulla MRA:n tuplakupla pyöritti kypärää satasta kovemmissa vauhdeissa aika huolella. Vakiomallisella rauhottui huomattavasti. Pituutta 192cm ja gen1. Potta on kyl melko kevyt Marushin RS1. Liekö silläkin vaikutusta.
Lähetetty: 12 Maalis 2012, 17:50
Kirjoittaja Hurtta
Kovasti kiitoksia vastauksista
Mistä (Suomessa) olette hankkineet Mustan Puig tuplakuplan Gen2 busaan?? Duell :n kuvaston mukaan löytyy ainoastaan savun värisenä.
MRA :lta löytyy mustana, mutta ei taida olla muodoiltaa aivan niin virtaviivainen (lue; nätti) kuin Puig.