Sivu 1/2
Lähetetty: 09 Touko 2011, 11:42
Kirjoittaja MP-Nasu
Hei vaan! Täällä uusi onnellinen Busan omistaja
Sellasta tulin heti kyselemään, kun tarvii tota penkkiä madaltaa ja tänään sen vien ja tarvis varmaan jotain ohjeitakin antaa, että onko joku madalluttanut? Osaatteko sanoa paljon siitä voi ottaa pois niin ettei se nyt ihan kivikovaksi muutu? Pyörä siis 2008.
Mulla siis tilanne että jalat yltää vaan päkiöilleen maahan ja pyörä kuitenkin painaa sen verran että ois parempi olla vähän maatuntumaa kun sitä tuolla parkkipaikoilla siirtelee ym.
2cm? 3cm?
Kiitos avusta!
Lähetetty: 09 Touko 2011, 11:58
Kirjoittaja MikkoU
ei muuta ku luilla matalammaks ni ei mukavuus ahterin suunnalla kärsi... Aikanaan emännälle rakennettiin kawaa matalammaks luilla ja penkin sheivaamisella, niin et penkin rungon päällä oli pala telttapatjaa
yhteensä tais olla madallettu reilu 12cm, jolloin yletti niin että toisen jalan varpaat vuorollaan hipo maata...
Lähetetty: 09 Touko 2011, 12:19
Kirjoittaja MP-Nasu
Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.
Lähetetty: 09 Touko 2011, 12:39
Kirjoittaja PRM75
MP-Nasu kirjoitti:Kävin tossa yhessä pyöräliikkeessä pari viikkoa sitten pyöriä kattomassa, ja kovasti heppu väitti että ominaisuudet huononee jos lähtee tuolla lailla madaltaan, että kannattais penkkiä vaa madaltaa... Mutta tiiä näistä sitte
Aina parempihan se ois mitä matalammaks sais, niin turvallisempi ois sitä käsitellä.
Kyllä ne ei paljoa huonone jos pyörää lasketaan
Ite huomasin mutkasemmilla teillä kovempaa ajaessa ettei niin helposti enää taitu mutkiin kuin normikorkeudessa. Mut normiajoon en vaikutusta ole huomannut.. 
Lähetetty: 09 Touko 2011, 13:04
Kirjoittaja MP-Nasu
Ok. Mä en muutenkaan (toistaseks) oo mitään hirmumutkanopeuksia ees pitäny (miksköhän mulla on Busa?
) , ja jos uutta pyörää laskee, niin sittenhän siihen helpommin tottuu siihen sen käyttäytymiseen ja se tuntuu ihan normaalilta.. Ehkä siis pitäis kuitenki...
Osaattekos sanoa kuka niitä Turussa tai lähialueilla tekee?
Lähetetty: 09 Touko 2011, 14:45
Kirjoittaja CormaX
Madallus on helpompaa kuin vois kuvitella.
Tilasin DARGRACELTA säädettävät koiranluut taakse (129¤)ja joltain busanistilta ylimääräiseksi jäänyt 25mm korotuspala etupäähän(20¤).
Tiputusta tuli eteen ja taakse 25-30mm ja ero on valtava.
Normiajossa ainakaan mulla ei ole ollut ongelmia. Sivutuuli ei enään tee kiusaa niin paljon kuin normi korkeudella. Kaikkiaan olen madallukseen tyytyväinen, nyt busa on juuri sitä mitä mootoripyörältä haluan.
Tekeehän se ulkonäöllekkin paljon hyvää, vaimokin kehui että busa näyttää "linjakkaammalta ja tyylikkäältä". Se ON paljon se, naisen suusta 
Tähän tarvitaan vain takapukki ja tunkki...etupään pukki on myös hyödyksi, mut ei pakollinen<---tältä foorumilta saa loistavan etupukki sydeemin!
Edited By CormaX on 1304941650
Lähetetty: 10 Touko 2011, 08:56
Kirjoittaja MP-Nasu
Vein eilen nyt sen penkin madallettavaks ja katson miten paljon se vaikuttaa. Jos tarvii niin täytyy sitten madaltaa sitä pyörääkin. Tosin, mä en (toistaseks) osaa tehä mitään tollasta ite, eli ehkä sitten liikkeeseen....
Lähetetty: 11 Touko 2011, 12:02
Kirjoittaja Martta
Mulla on madallettu Bussukka.
Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.
Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.
Isot miehetkin on laskenut noita.
Lähetetty: 11 Touko 2011, 12:43
Kirjoittaja same
Penkin madaltaminen ei välttämättä hirveesti auta, kokeilitko istua pyörässä ilman penkkiä.
Ja jos penkkiä madaltaa olisi se hyvä olla sellainen että persettä pystyy muokkauksen jälkeen liikuttamaan taakse/eteen päin.
Lähetetty: 11 Touko 2011, 17:55
Kirjoittaja CormaX
Martta kirjoitti:Mulla on madallettu Bussukka.
Vaikee sanoa mikä on paras kun ei kosaan ole orkkis korkusella Bussukalla ajanut.
Paras olis jos pääsisit tyyppäämään maldallettua mallia.
Isot miehetkin on laskenut noita.

Lähetetty: 12 Touko 2011, 00:04
Kirjoittaja Lelu
Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p
ja pituutta on huimat 160 cm 
Lähetetty: 12 Touko 2011, 09:00
Kirjoittaja MP-Nasu
Itelläni on kyllä pituutta jopa 171cm
Mutta tää jalkojen lyhyys!
Ja kokeilin juu istua ilman penkkiä, kyllä vaikutti siltä että madaltaminen auttaa. Edellisessä pyörässä itseasiassa en madaltanu vaikka oli ihan samankorkunen, mutta kun pyörä oli paljon kevyempi niin pärjäsin sen kanssa paremmin parkkipaikoilla ym.
Busa painaa sen verran että varvasvoimat ei oikein tunnu riittävän sen siirtämiseen, ja tuntuu että kaikki parkkikset on johonki suuntaan vinoja jolloin ongelmia tulee.
Lähetetty: 19 Touko 2011, 09:31
Kirjoittaja MP-Nasu
Voi plääh. Kymmenen päivää tuskaisaa odotusta ja pyörän silittelyä pihassa, kunnes sain penkin takasin.. enkä huomaa juur mitään eroa! Pakko se on viedä madallettavaks sit vaan jonneki 
Lähetetty: 19 Touko 2011, 09:40
Kirjoittaja same
Lelu kirjoitti:Meikäläisellä normi penkki ja bussi laskettu niin että yltää jalat maahan... Jopa vähän nostettiin nyt kun kävin radalla ja vieläkin yltää jalat maahan. Kävi myös kätevästi säädettävillä koiranluilla... Katselin kylläkin vierestä kuinka helppoa oli ... :p
ja pituutta on huimat 160 cm

Eikös keulaakin pitäisi nostaa/laskea jos koiranluita säätää? 
Lähetetty: 19 Touko 2011, 09:41
Kirjoittaja 106-1251057001
Vinkkinä, että kannattaa opetella pyörän siirtely niin että seisoo vierellä. En minäkään bussia jaksa jaloilla liikutella kaltevalla alustalla satulalta potkien.. painaa se niin saatanasti 