Sivu 1/1
Lähetetty: 23 Elo 2010, 13:35
Kirjoittaja M.H
Kertokaahan miten Busa kestää kilometrejä, jos siinä on huollot tehty ajallaan ja muutenkin pidetty huolta.
Kuinka moni ajanut yli 100000 km?
Siksi kyselen, kun olen ehkä ostamassa lähes satkun ajettua Busaa. Uskaltaako?
Edited By M.H on 1282559744
Lähetetty: 23 Elo 2010, 13:55
Kirjoittaja toimeve
M.H kirjoitti:Kertokaahan miten Busa kestää kilometrejä, jos siinä on huollot tehty ajallaan ja muutenkin pidetty huolta.
Kuinka moni ajanut yli 100000 km?
Siksi kyselen, kun olen ehkä ostamassa lähes satkun ajettua Busaa. Uskaltaako?
...ko yksilöä tai huolto/korjaushistoriaa en tietenkhän tiiä, mutta mulla mittarissa kohta 110tkm joista omia ajoja tällä 2001 mallisella n. 60tkm neljänä kesänä.
Hyvin pelittää, ei mithän koneremppoja tms ole tarvinnu tehä. Normi kulutusjutut kun vaihtelee ajalhan, tai kuten minä: "silloin kun alakaa jostaki päin rapisemhan...", niin ei pitäs olla mithän isompia huolia ja murheita. Itte tein kaksi vuotta sitten ison "ylläpitohuollon" eli tarkempi tsekkaus, läpi koko pyörä siis (teetetyt hommat löytyy listattanu jossain "tuusaus" ketjussa syys-lokakuulta 2008, voin hakia josko haluat). Tuolloin ei konneelle ittelhen tarvinnu tehä mithän. Eikä ole tehtykään.
Mulla on aikasempien kahen omistajan tekemät huoltokirjamerkinnät eli
- mitä tehty/vaihettu
- päivämäärä
- ajokilometrit
...ja tuota sammaa olen itte teheny omalta osaltani, joten hyvä "historia" siinä mielessä. Kiva katella esim. milloin vaihettu laakerit, mitkä ja kauanko kestäneet. Samoin ketjut, rattaat, renkaat yms yms. Öljyn- ja suodattimenvaihot tietysti vähän tihiämmin kuin noita muita juttuja.
Ja kun tälle jottain isompaa tarttee tehä (moottorin osalta sitten joskus), niin enpä näillä näkymin vaiha uuempaan malliin, vaan päivitän moottorin vähän isommaksi, tehokkaammaksi ja vääntävämmäksi. Uskon tuolla pääsevän edullisemmin kuin laittamalla 8-10teur välliin että saan uuemman korimallin...kun kuitenki tykkään tästä gen1:stä ihan riittävästi
edit: ainua mihin vois itte kiinnittää enemmän huomiota on tuon matkalehemäni (Busa siis) ulkoinen olemus: pitäis pestä vähän usiammin, pittää maalipinnasta vähän parempaa huolta ja muutenki muihin kuin teknisiin asioihin vähän käyttää aikaa...mutta kun toishaalta tuo on mulle kulkuneuvo eikä mikhän näyttelykampe, niin sori vaan kanssabusailijat...tuommosena se vaan siellä busarivistössä seisoo Tahtoo siis sanoa, että semmonen busa, josta on myös huoltojen lisäksi pietty muuta huolta, niin eihän sitä erota uuesta mikhän!
Edited By toimeve on 1282561238
Lähetetty: 24 Elo 2010, 18:28
Kirjoittaja busatar
Mulla 04 ja nyt 70 000 itse ajettu huollot ukko tehnyt ajallaan ei mitään remppaa kulutusosia ja akkuja uusittu ja hyvin pelittää:-) tässä jännää että koska jotain isompaa pitää tehdä...
Lähetetty: 25 Elo 2010, 09:22
Kirjoittaja Tomppa
Mulla ollu busa rekisterissä 111 päivää ja mittarissa 14200km
Lähetetty: 25 Elo 2010, 09:43
Kirjoittaja jarim
107060 taitaa minulla olla mittarissa mutta sikäli ei vastaa totuutta kun onhan sitä hipistelty matkan varrella...
Lähetetty: 25 Elo 2010, 13:01
Kirjoittaja 76-1271688384
72 tkm huollon ruuvailin tuossa joku aika sitten, yks venttiili oli aika lähellä ylärajaa mut muuten kaikki ok. En jaksanu ruuvailla nokkia irti tuon takia, eli käsittääkseni tuosta ei ole vielä kertaakaan tarvinu noita säätää. Etupään stefat vaihdoin maanantaina, tuskin oli ensimmäinen vaihto, vaan en sano varmaks kun olivat kuitenkin eri näköset kun varaosana saatavat.
Lähetetty: 25 Elo 2010, 17:46
Kirjoittaja Tase
Mulla on mittarissa jotain 93tkm ja ei ole mitään isompaa tarvinnut tehdä.. Perus kulutusosia.. Ja ajo on ollut reipasta, sääliä en ole tuntenut Hyvin käy ja kukkuu..
Lähetetty: 07 Helmi 2011, 21:55
Kirjoittaja 89-1114359877
n80tkm. -05 otettu käyttöön
rikki on mennyt vuosien varrella
stefat edestä,
vaihteiston rattaita ja siirtäjä vaihdettu (itse aiheutettua)
pitkien poltin.
Venoille ei ole tarvinnut säätää ja on mm. alkuperäinen akku...
Olen tyytyväinen