Sivu 1/1

Lähetetty: 24 Elo 2009, 12:46
Kirjoittaja Cebusa
Kahvalämppärien asennus edellyttää tankopainojen irroitusta.

Tuntuvat vaan tankopainoja kiinni pitävät ruuvit olevan tosi tiukassa kiinni. Olisko vinkkiä/niksiä miten saisi auki ilman ruuvin poraamista?

:apua:

Lähetetty: 24 Elo 2009, 13:50
Kirjoittaja toimeve
...itte naputtelin kevyesti ristipäätä vasaralla ja mahollisimman sopivan kokonen väännin siihen, jossa riittävästi vipuvartta tukevaan vääntämishen. Auttanee - tai sitten ei.

Lähetetty: 24 Elo 2009, 15:11
Kirjoittaja janne
ite sain irrotettua kun ottin painosta kiinni ja väänsin auki sama kiinni pistäessä ekaks meisseliä ja loppu kirasu käsin

Lähetetty: 24 Elo 2009, 15:47
Kirjoittaja -Artsi-
Iskumeisselillä on irronneet.

Lähetetty: 24 Elo 2009, 19:22
Kirjoittaja jarim
Jep, vääntämällä painosta irtoaa.

Lähetetty: 24 Elo 2009, 20:53
Kirjoittaja Cebusa
jarim kirjoitti:Jep, vääntämällä painosta irtoaa.

Tosiaankin irtosi, ja helposti!
Ajattelinkin ettei voi olla voimalaji.
Kiitokset!

Vahvistan samalla foorumivinkin, että kahvakumit saa sitten kätevästi irti paineilmaa alle puhaltamalla.

:thumbup:

Lähetetty: 11 Syys 2009, 22:05
Kirjoittaja laZZa
Topiciin liittyen mutta eri ruuvit: mitenkä prkelen kireellä voivat olla nuo yläkolmion neljä ruuvia. Oisko avausvinkkiä vai tarviinko vaan rohkasua voiman käyttöön. Minkämoisella avaimella tai sen jatkeella liikahtaa? On niin ahas paikka että hirvittää tahattomat vahingot.

Lähetetty: 11 Syys 2009, 22:13
Kirjoittaja tenhulttio
laZZa kirjoitti:Topiciin liittyen mutta eri ruuvit: mitenkä prkelen kireellä voivat olla nuo yläkolmion neljä ruuvia. Oisko avausvinkkiä vai tarviinko vaan rohkasua voiman käyttöön. Minkämoisella avaimella tai sen jatkeella liikahtaa? On niin ahas paikka että hirvittää tahattomat vahingot.

Jos on kyseessä nuo kuusiokolopultit, niin niksi löytyy sieltä alapuolen muttereista.

Lähetetty: 11 Syys 2009, 23:02
Kirjoittaja laZZa
Nuo juurikin. Mutta ei mitään liikettä, ei yltä, ei alta. Liekö jollain lukitteella jumitettu.

Lähetetty: 11 Syys 2009, 23:29
Kirjoittaja tenhulttio
laZZa kirjoitti:Nuo juurikin. Mutta ei mitään liikettä, ei yltä, ei alta. Liekö jollain lukitteella jumitettu.
Saattaahan niissä olla liimaakin. Lisää voimaa.

Lähetetty: 12 Syys 2009, 08:47
Kirjoittaja TNT
Ei nuo nyt niin erikoisen tiukassa olleet kun ite irrottelin samaiset pultit. Ilmeisesti sulla otettu ennenkin irti ja laitettu kierrelukitetta isän kädellä + väännetty kunnon habamomenttiavaimella muutaman ähkäisyn momenttiin..

Lähetetty: 12 Syys 2009, 09:43
Kirjoittaja martti
TNT kirjoitti:Ei nuo nyt niin erikoisen tiukassa olleet kun ite irrottelin samaiset pultit. Ilmeisesti sulla otettu ennenkin irti ja laitettu kierrelukitetta isän kädellä + väännetty kunnon habamomenttiavaimella muutaman ähkäisyn momenttiin..
Näkkyy olevan kaulusmutterit,ei ne mittään lukitetta tartte pysyvät kyllä ilmankin :respekt:

Lähetetty: 13 Syys 2009, 20:52
Kirjoittaja laZZa
Muovikromitulpista kaksi alempaa lähti veiten terällä nitkuttamalla, kaksi ylempää piti uhrata. Reikä keskelle ja siitä naulan avulla tulppa ylös. Sitten tarpeeksi vällyjä tankin päälle suojaksi ja topakka ote putkivartisella tulppa-avaimella jatketusta koloavaimesta ja kiintoavain alapuolelle mutteriin. Voimoo taakse ja viäntöä. Lähtivätpäs. Nyt on naviteline siististi paikallaan ja tankkikin edelleen naarmuton. Kiitokset rohkasusta.

Lähetetty: 13 Syys 2009, 21:03
Kirjoittaja TNT
Hyvä homma, että onnistu, eikä menny tankkikaan maalaukseen. Ne kuusiokolopulttien koristetulpat kyllä ei itelläkään ihan uusista menis enää :D Pitäis hommata muutama setti niitä..