Sivu 1/1
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 13:16
Kirjoittaja 104-1152012659
Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
tämmönen
esim. tuolta
Edited By hayabusa00 on 1214562143
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 17:49
Kirjoittaja PetriK
hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
tämmönen
esim. tuolta
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.
Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.
Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 18:45
Kirjoittaja janne
PetriK kirjoitti:hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
tämmönen
esim. tuolta
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.
Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.
Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.
paljonko on matkanopeus tuolla "säädöllä" ?
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 20:41
Kirjoittaja hajahuja
juu ehkei kovin loistava idea
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 20:49
Kirjoittaja PetriK
Ei tainnut tulla mieleen että ihan asialinjalla täällä aina ollaan... paitsi jos asiathomuudeth alhkahvat sinkhoilemahan. Silloin leipää ja sirkushuveja kaikille
Tuohon asialliseen kysymykseen vastaus että olen pitänyt säätöjä sellaisena että pääsee noin 110-130km/t matkavauhtia. Voi laittaa vähän vielä nopeammaksikin, mutta tuo on tuntunut järkevältä rajalta sille että irroittaa käden etujarrulta.
Patentti helpottaa pidemmän matkan ajamista kun vauhtia voi säädellä vasemmalla peukalolla ja lepuuttaa oikeaa kättä. Useinhan ylä/alamäessä on hieman tarvetta muuttaa kaasun asentoa jotta pysytään juuri oikeassa nopeudessa ilman että syntyy sakkoriskiä tai että letkassa ajaessa etäisyys edellä ajavaan pysyy samana.
Edited By PetriK on 1214589119
Lähetetty: 27 Kesä 2008, 21:16
Kirjoittaja 72-1202239073
Onhan tuota PetriK:n patenttia täällä joku joskus käyttänytkin....muistaakseni... eli takuulla ihan toimiva juttu..
K8:siin ei käy kun ei ole mitään tyhjäkäyntivipua enään koko mopossa.
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 02:17
Kirjoittaja Mrk
hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
Kustomi kaverilla on tommonen, toimii ja se on tyytyväinen, ite tyydytän tasakaasuhalut throttlerockerilla
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 08:28
Kirjoittaja Jaakko
petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 11:32
Kirjoittaja 107-1089231881
Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.
Edited By Ksthb on 1214642077
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 13:04
Kirjoittaja hajahuja
nimenomaan..tuli ns lukihäiriö ja väärinymmärrys.kyllähän tuo vipuhomma on toimiva idea,ymmärsin että tyhjäkäynnin säädöllä tehdään tuo...alkoholilla oli osuutta asiaan,sorit vaan
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 14:44
Kirjoittaja 67-1175770372
Laittelin kaasukahvan ja tangonpääpainon väliin sellasen ½ euron hintaisen nitriilikumirenkaan eli O-renkaan. Toimii mulla - malli K6.
Kaasukahvan palautus on sitten muistettava tehdä käsin esim. vaihteita vaihdettessa kun kytkimen painaa pohjaan ja - noh - äkkiä sen oppii!
Asennus on nopea ja helppo ja peruttavissa yhtä helposti.
Kireyden voi säätää käyttämällä kahta O-rengasta tai vähän paksumpaa tai tangonpääpainon kiristystä muuttamalla tai vaihtamalla mokomat tangonpääpainot. Näkyy olevan vastakappale ko. painosta tangon sisällä, joten ihan kaikki tangonnupit ei Bussiin ilman modausta mene. Äkkiäkö sitä esim. alumiinia työstää...
Lähetetty: 28 Kesä 2008, 15:10
Kirjoittaja nyypie
Kaverin vefarissa tuollainen vista, isommalla kaasulla toimii ok, mutta kutosella sadassa ei pidä kunnolla.. Isolla kaasulla siis ok, mutta pienellä mättää, ei saa mun propseja..
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:23
Kirjoittaja mopoilija
Ksthb kirjoitti:Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.
pelkällä ruuvien säätelyllä sain meneen n.90 km/h